Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Emuda skrev 2020-06-16 10:05:00 följande:

Känner ett stråk av missmod, väldigt olikt mig och det har bara hänt en gång tidigare under det år som nu passerat. Åttonde dagen med äl-test vilka endast indikerar hög fertilitet och det känns verkligen, det spänner i äggstockarna mest hela tiden och ger känslan av att de verkligen jobbar med sitt uppdrag.

Mycket positivt på så sätt och det har dröjt flera dagar till innan äl skett i tidigare cykler så i bästa fall sker det snart. Brösten är stora, varma och tunga och i total kontrast till mina vanliga "skinnpåsar". Mannen ställer prognos utifrån dem och om vi inte visste motsatsen skulle de med lätthet indikerat graviditet.

Har aldrig någonsin känt av PMS eller brösten vid vare sig äl eller mens men kanske sådant förändrar sig med åldern? 

Det har genom oväntade tillfällen ordnat sig med barnvakt så vi har haft möjlighet till intimitet var dag och jag försöker även fortsätta hoppas på att någon spermierymmare är pigg och vill fram. :)

Min partner tycker att det känns som att det släpps iväg någon liten sats då och då så jag vill så gärna tro att det stämmer, utlösning i egentlig mening är ju i det närmaste chanslöst. Är så tacksam över att vi kan ha en dialog kring vår situation och att det, trots stundens missmod, känns som att lyckan ska komma oss till mötes. O:)

Önskar Er alla en riktigt fin sommardag! Njut alla Ni som är lyckliggjorda och fortsätt hoppas och tro Ni/vi som fortfarande har chansen till det samma! <3

Hur går det för dig/er? Hoppas så för er skull att ni också lyckas snart!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-28 12:34:02 följande:

Känns lite som lätt molande mensvärk, inga klumpar alls, klart rött blod, en fläck i storlek med en 5-krona varje toabesök, helt lugnt på natten. Kommer när jag rör mig men rinner inte, rött på pappret när jag torkat mig osv. Idag har jag mått illa och haft ont i brösten igen..vågar inte det inge något hopp men noterar det iaf.

Men, min känsla är trots allt att det avstannat. Men nu efter några dagar är jag konstigt lugn med det, accepterar det och är lycklig över vad vi har tillsammans <3 vi kommer försöka igen isf, men känner ingen panik som sist, njuter extra istället av att gosa med vår minsta (2,5 år) och göra saker som får mig mår bra. Det är konstigt ändå, att ledsenheten och paniken försvann...

Vi har ultraljud på torsdag, ska ju eg göra NIPT, men ska ringa och prata med dem och säga att vi ändå vill ha en koll men att det förmodligen inte blir ett NIPT så de vet.

Vore ju smartare göra det gratis på jobbet...men vill gärna ha sambon med och han får inte komma dit tyvärr nu...

Vad skönt att du känner ett lugn och att du gör saker som får dig att må bra. Ens barn brukar ofta ha förmågan att få en att vara här och nu.

Det låter ju inte helt kört ännu, fast jag förstår att det är svårt att hoppas. Ska tänka på dig på torsdag. Då har jag själv mitt första BM besök och är sååååå nervös inför det. Tror ibland att jag inbillat mig alltihop.

Kram!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-28 18:30:53 följande:

Kommit lite koagel nu så väntar på att det ska tillta. Ber nog om en koll på jobbet istället ändå, ska prata med dem i morgon. Nu är jag mest rädd att allt inte ska komma ut, som vid vårt ma och att det blir operation igen :/

Åh vad jobbigt! Många kramar!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-29 11:55:31 följande:

Tyvärr så hade hjärtat slutat slå strax efter förra VUL :( men känns skönt få det bekräftat och hjälp att starta igång det. Får även VUL på torsdag för att se om allt är ute, annars skrapar de tidigt så jag inte får samma problem som efter förra MA med 7 veckors blödning och 2 operationer...

Hoppas ni bara detta går smidigt och att jag får en lugn sommar att ta igen mig på...

Beklagar verkligen att den lilla inte ville stanna. Hoppas allt går bra nu!
  • gunbran
    caramia skrev 2020-06-30 13:05:04 följande:

9+2 Idag. Inskrivningssamtal imorgon. Idag kom blod. Jag har varit med om detta så många gånger nu att jag vet att det är kört. Varenda symptom är bortblåst tyvärr. Bara att vänta ut det. Blä.

Åh nej, inte igen! Det verkade ju så hoppfullt. Beklagar verkligen.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-07-01 16:03:48 följande:

Känns lite surt...just i morgon skulle vi gjort NIPT, nu ska man istället kolla så allt kommit ut :/

Nåja, ändå mått bra idag, energin kommer tillbaka och känt mig ganska glad och hoppfull om framtiden så det är skönt kunna le, och att nu slippa oro över hur det är ställt.

Vilken styrka, att kunna känna lite glädje och hopp mitt i allt det tråkiga. Hoppet är det sista som överger! Lycka till fortsättningsvis! Jag håller mig kvar här i kulisserna ett tag till (vågar inte hoppas än). :)
  • gunbran
    Emuda skrev 2020-06-30 22:38:17 följande:

-Hjärtligt tack för Din omtänksamma fråga, det värmer! <3

Situationen har känts som en trång återvändsgränd där realisten i mig klivit fram och delgivit fakta i form av utebliven maximal ägglossning förra cykeln. Sedan kom mensen nästan en vecka tidigt vilket i sämsta fall kommer innebära äl innan vi träffas igen. Vi är ifrån varandra under långa perioder (veckor) och det främjar vare sig den fysiska eller mental närvaron vilket för mig genererar i frustration och missmod. Med våra redan extraordinärt små chanser att lyckas gäller det ju verkligen att ligga och att ligga i, för att någon liten simmare ska kunna fullfölja sitt uppdrag så det känns rejält motigt när vi inte ens träffas.

Men snart är vi "långtidsförenade" och möjligen vi får bättre chanser och förutsättningar framöver, längtan inom mig signalerar envetet det och jag fortsätter låta den gnistan skimra som ljusast.

-Önskar Dig ett riktigt fint inskrivningssamtal på torsdag och emotser några rader (om Du vill) därefter om hur Du/Ni upplevde besöket! Allt gott! <3

Håller tummarna för att ni får mycket tid tillsammans snart och att möjligheter öppnar sig för ett litet mirakel att ske :). Tusen tack för din omtänksamhet!
  • gunbran

Idag var jag på inskrivning på MVC. Så himla stort och lite läskigt, blev mer verkligt på något sätt då jag förskjutit alla positiva känslor runt den här graviditeten ganska effektivt. Nu gick det inte att värja sig längre.

Det gick jättebra hursomhelst! Jag är i tip-top form. Alla värden låg perfekt, inväntar bara några till provsvar.

Fick jättebra mottagande och nästan inget prat om min ålder, förutom då vi gick igenom fosterdiagnostik.

Hon önskade att det skulle funka att gå direkt på NIPT med tanke på min ålder, med remiss från läkare enbart, men nej, man måste göra KUB först och får bara NIPT om sannolikheten hamnar på 1:200 eller sämre. Annars är det bara att betala de 5000 kr för privat.

Hursomhelst blir det läkarbesök v 32 och KUB förmodligen veckan efter.

Har även bokat tidigt UL privat om 12 dagar för att få se om allt ser ok ut. Tanken är, om allt går som vi tänkt oss, att vi sedan ska tillbringa 2 veckor i sambons hemland och vill då gärna avslöja graviditeten för hans föräldrar när vi ändå är där.

Jag är fortfarande i livrädd-att-något-dåligt-ska-hända-läget, så jag ser ödmjukt på framtiden, tar en dag i taget, men hoppas naturligtvis att allt ska gå fint och försöker unna mig att drömma mig bort ibland. :)

Ha det så fint alla! Jag hejar på er och hoppas på många fina guldägg framöver!

• gunbran
    caramia skrev 2020-07-05 14:39:04 följande:

Vilken härlig milstolpe, så underbart att allt har gått bra :D Vilken vecka är du i nu?

Jag är i v 7+3 idag. Det segar sig fram verkligen och jag kastas mellan alla möjliga känslor. 9 långa dagar kvar till UL. :)
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-07-05 18:09:28 följande:

Hoppas tiden skyndar på lite fram till ul! Jag tyckte konstigt nog veckorna gick fort denna gången, därför är jag inte lika rädd behöva göra om dem som jag vart innan. Hoppas nu bara innerligt man får en chans till att bli gravid. Boostar med vitaminer och nu är mitt TSH i bra nivå med så det känns bra iaf.

Jag håller tummarna för att du snart är gravid igen!

Jag är ganska övertygad om att det var omega3 och q10 som hjälpte till den här gången, i kombination med rosenrot då, så att boosta med vitaminer är ingen dålig idé. :)
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?