Fler över 40 som planerar barn?
Känner ett stråk av missmod, väldigt olikt mig och det har bara hänt en gång tidigare under det år som nu passerat. Åttonde dagen med äl-test vilka endast indikerar hög fertilitet och det känns verkligen, det spänner i äggstockarna mest hela tiden och ger känslan av att de verkligen jobbar med sitt uppdrag.
Mycket positivt på så sätt och det har dröjt flera dagar till innan äl skett i tidigare cykler så i bästa fall sker det snart. Brösten är stora, varma och tunga och i total kontrast till mina vanliga "skinnpåsar". Mannen ställer prognos utifrån dem och om vi inte visste motsatsen skulle de med lätthet indikerat graviditet.
Har aldrig någonsin känt av PMS eller brösten vid vare sig äl eller mens men kanske sådant förändrar sig med åldern?
Det har genom oväntade tillfällen ordnat sig med barnvakt så vi har haft möjlighet till intimitet var dag och jag försöker även fortsätta hoppas på att någon spermierymmare är pigg och vill fram. :)
Min partner tycker att det känns som att det släpps iväg någon liten sats då och då så jag vill så gärna tro att det stämmer, utlösning i egentlig mening är ju i det närmaste chanslöst. Är så tacksam över att vi kan ha en dialog kring vår situation och att det, trots stundens missmod, känns som att lyckan ska komma oss till mötes. O:)
Önskar Er alla en riktigt fin sommardag! Njut alla Ni som är lyckliggjorda och fortsätt hoppas och tro Ni/vi som fortfarande har chansen till det samma! <3