Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

NiMi12 skrev 2020-05-17 16:22:41 följande:

Jag fick inte ens ha mitt plus ett dygn. De rosa flytningarna kom nu. Så mf på gång. Kan knappt räknas som ett mf eftersom BIM först var på onsdag.

Men jag får nog säga hej då till mitt plus nu, ska beställa hem tester för säkerthetsskull.

Nej vad trist! Jag hade också automatiskt tänkt MF med rosa flytningar, men det är ju inte helt kört förrän du blöder ordentligt. Håller tummarna lite till på att det är oskyldiga flytningar och den lille stannar kvar.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-05-17 20:01:28 följande:

Kom lite nytt när jag gjorde nr 2 och fick ta i...ursäkta infon..känns som illamåendet är mindre idag, men brösten är tokömma...

Ja får se testet först i morgon, det säger kanske nåt om utvecklingen med innan provtagning.

Jobbigt med ovisshet! Håller tummarna för att det ser normalt ut i morgon!
  • gunbran
    PrincessDalia skrev 2020-05-18 06:22:30 följande:

Är det bara jag som är orolig för den ökade risken för fosterskador när man är äldre? Kommer ni göra fostervattensprov om ni blir gravida? Jag tror att vi kommer göra det om det om jag plussar.

Jag kommer göra NIPT först, kanske KUB innan om det erbjuds. Vill försöka undvika fostervattenprov om det går.
  • gunbran

Min känsla stämde igår, då ömheten i brösten försvann, för idag kom mensen. Det som är lite märkligt och som jag funderar på om rosenroten ligger bakom, är att min lutealfas blev kortare. Den brukar vara 14 dagar ganska precis, men var nu 12 dagar. En cykel på 25 dagar är ovanlig för mig.

Men å andra sidan vet jag att jag hade ÄL, den var tydlig både på stickan och i kroppen, liksom symtomen efter äl och fram till igår.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra dock. Nästa ÄL är beräknad till fredag nästa vecka, den 29/5. Jag beställde hem nya ÄL tester, men eftersom mina stora barn är här nästa vecka så är det inte alltid enkelt att få till sexet. Är rädd att det bara blir stress om jag får utslag och vi inte får till det. Kör kanske bara på med rosenrot denna månad, utan att testa, så får det bli som det blir.

Känner mig lite nedslagen och pessimistisk idag, men gläds och hoppas åt er andra!

• gunbran
    PrincessDalia skrev 2020-05-18 09:32:25 följande:

Det finns hopp för oss över 40!!! Tog för 5 min sedan ett graviditetstest och ser två streck dock ett väldigt svagt! Blir så sjukt glad! Vågar dock inte lita riktigt på det innan det gått några veckor till. Fyller 41 i år. Började försöka bli gravid för 3 veckor sedan. Skulle ha min mens om 5 dagar. De tidiga tecknen jag känt på graviditet är: lättare mensvärkskänsa, Lätt illamående, ultrakänsligt luktsinne (när jag var ut med hunden nyss höll jag på kräkas av lukten då jag skulle plocka upp högen) och jag brukar inte ha problem med det annars.

Stort grattis!! Håller tummarna även för dig att allt går bra med den lille!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-05-18 15:17:07 följande:

Här är lördagens test och idag, måndag. Ökar ju iaf? (Försöker hitta hopp)

Den ökar helt klart. Håller tummarna för att blodprovet visar att allt är normalt!
  • gunbran
    Emuda skrev 2020-05-18 14:56:41 följande:

-Hej alla barnlängtande mammor!

Jag hittade tråden igår och känner att jag gärna vill lyfta fram min/vår situation och hoppas på råd från någon med erfarenhet.

Jag har nyligen fyllt 45 år och känner mig perfekt mogen såväl mentalt som fysiskt för att vänta fram ett barn. Jag har blivit gravid utan dröjsmål tre gånger tidigare och har en vuxen dotter samt en åttaåring. Min nya partner har även han en vuxen dotter och nu önskar vi ett gemensamt kärleksbarn och har haft oskyddade samlag sedan ett år tillbaka. 

Jag har använt Clear Blue avancerade ägglossningstest sedan i höstas och har sedan dess haft tre cykler där äl inte ägt rum så därmed känner jag att kroppen i hög grad fortsatt fungerar och jag tänker att den därmed har kapacitet till en graviditet.

Pga mellanblödningar i höstas har ultraljud bekräftat att bebisverkstan är okej och jag har regelbunden mens och äl senast igår.

Dock rök den eventuella chansen eftersom vi för närvarande är på skilda håll.

Vårt problem är min partners uteblivna utlösning. 

Han har inga svårigheter med potens/erektion men sädesavgången sker med många månaders mellanrum, senast i januari och innan dess i början på december.

Vi har ett aktivt och i övrigt väl fungerande samliv och likaså relation överlag men här, i det avgörande nålsögat, så fungerar det inte.

Jag vet inte om det är rimligt att ens våga hoppas på att några simmare smiter iväg ändå och utför sitt uppdrag eller hur vi ska gå till väga.

Han är många år äldre än mig och tycker att naturen får avgöra, vidare vet jag inte om en privat klinik ens skulle ta emot honom pga åldern.

Är det någon med erfarenhet som kan ge uppmuntrande tillrop, tips, råd eller fakta?

Varma vårhälsningar! 

Hej och välkommen hit! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det problem du beskriver, men det låter ju som att det eventuellt borde finnas hjälp att få. Har han haft så under en längre tid eller har det uppkommit plötsligt? Kanske är det så att han ändå bör undersöka orsaken för att utesluta bakomliggande problem?

Ta kontakt med en privat klinik och hör vad de säger.
  • gunbran
    Fnattilur skrev 2020-05-19 08:00:45 följande:

Det är som att fiska utan att få napp. Man kastar och kastar, byter bete och plats, men det är helt dött i sjön. Precis så känner jag idag.. Varför skulle det plötsligt nappa den här gången.. :/

Känner precis likadant. Idag. Vet att jag kan ha mer hoppfulla dagar. Snart ett år ha gått sen mitt MF och vi har prickat åtminstone 5 ÄL. Tiden går och förutsättningarna blir bara sämre, är jag naiv att tro att det öht kommer fungera?

Lätt uppgiven och PMS deppig :/
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-05-20 08:35:25 följande:

Tog två tester imorse, i söndags visade CB 1-2 och på eftermiddagen kom en ljusrosa blödning.

Idag, tre dagar senare visar det 2-3 veckor och hyfsat starkt sträck.

Detta borde väl vara ok på BIM som jag har idag.

Ser mycket bra ut! Hoppas nu blödningar håller sig undan!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-05-20 09:23:19 följande:

Vart på gyn nu och lämnat nytt blodprov, det stod fel mobilnummer, därför jag inte fick svar igår :(

Iaf låg hcg på 421 i måndags vilket de sa var jättebra för den dagen, nu hoppas man ju då att det dubblerats till idag. Lång väntan till fredag....

Förvånad att ett så högt värde kan ge ett så svagt streck?

Det verkar hoppfullt! Hoppas på positivt svar på fredag.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?