Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Emuda skrev 2020-06-16 09:14:27 följande:

Drömmarna är kroppens eget försvar och hjälpmekanism för att ta hand om det som rör sig undermedvetet, -och medvetet...

Önskar att Du får ro och frid med en känsla av trygg förvissning om att det ska gå fint alltsammans, våga tro på att naturen är stark och livskraftig och vill Dig/Er väl! <3

Tack snälla du!!

Den här karusellen av känslor är verkligen inte att leka med. Försöker att våga tro på det bästa men tillåter mig samtidigt att svepas med i känslorna då och då.

Det är ovissheten som är jobbig och frustrerande och jag gissar att det är det som du brottas med också, att inte riktigt veta. Det är tufft.

Vad bra att ni lyckats få till det under flera dagar, det är ändå hoppfullt. Önskar så mycket att du också får ett plus på stickan snart.

Kram !
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-18 13:37:19 följande:

Idag har jag molvärk i livmodern, 3 dagar efter embryona sattes in. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. Det har känts som små nyp då och då ända från några timmar efter insättning tills idag och nu molvärk. Är så orolig det är mensvärk. :((( Men försöker tänka växtvärk. :) De skulle fästa inom 1-3 dagar. Om de fäster.

Håller tummarna för att det är lite växtvärk du känner. :)

Låter för tidigt med mensvärk hursomhelst!
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-06-18 15:11:12 följande:

Idag fick jag svar på blodprovet från i måndags. HCG har sjunkit från 790 i torsdags till 50 i måndags. Graviditeten är definitivt slut. Jag ska in på onsdag igen för de vill se så det går ner helt.

Jag har slutat blöda idag så nu börjar vi väntan på äl igen.

Hoppas äl kommer igång ordentligt snart! Önskar dig lycka till och håller tummarna för att du snart är gravid igen!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-18 19:39:48 följande:

Så kände jag när ägget fäste, stack och drog och sen molvärk, och den sitter fortfarande kvar, i varierande styrka från dag till dag.

Upplever du att molvärken varierar i styrka över dygnet? På morgonen när jag vaknar känns det ganska ok, men sen börjar det dra, mola, knipa och ha sig, för att kulminera till kvällen, då jag också får halsbränna och ser ut att vara i 5:e månaden. Lika med brösten, nästan helt oömma på morgonen för att sen bli svullna och ömma igen till kvällen. Minns inte den här variationen av symtom från tidigare och jag blir helt nojjig av att de kommer och går.

Pust! Snabbspola tiden tack. Mina nerver klarar inte det här ;).
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-22 23:03:59 följande:

Verkar som det inte blev något av mina 2 embryon från IVF. Egentligen visste jag det inners inne, har känt det på mig ett par dagar nu då molvärken övergått i mensvärk och brösten helt slappa och oömma. Nu kom lite gul brunt på pappret ikväll. Sån besvikelse men ändå väntat. Det enda vi fick var en skuld på 33000. Känns så surt. Och det är ingen idé att försöka igen, min kropp stöter bort de ändå. Denna gången kortison och ändå blev de bortstötta. Måste inse att vi får ge upp, min sambo blir barnlös och hans föräldrars högsta dröm att bli farmor och farfar får jag krossa. Jag känner mig så oduglig och värdelös som inte längre klarar att behålla ett barn ens med de bästa förutsättningarna som nu. :(( Han kommer bli så ledsen och besviken när jag berättar.

Men du....hur länge har ni försökt? Du har ju blivit spontant gravid en gång, så du har ju uppenbarligen förutsättningarna. Dessutom kan inte äggkvaliten vars helt usel, då ni ändå fick flera befruktade nu.

Förstår om ni behöver sörja, både missfallet och om det visar sig gå dåligt nu, men det är inte helt kört än! Fatta inga förhastade beslut innan ni har landat ordentligt i frågan.

Jag är tre år äldre än dig. Har också en man som inte har barn sen tidigare och svärföräldrar som inget hellre önskar sig än att få bli farmor och farfar. Jag har förmodligen en urusel äggreserv med okänd kvalitet och någon hjälp på traven förutom mina kosttillskott har jag inte kunnat få, men det har uppenbarligen gått ändå. Har blivit gravid 2 gånger inom loppet av ett år.

Nu kan det likaväl bli missfall igen och då får vi kanske inga fler chanser, men vi kämpar på tills det helt enkelt känns ok att ge upp.

Om drömmen, kraften och viljan finns, så finns det också en väg att gå.

Kram!
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-23 01:12:46 följande:

Tack

Jag har ett sjukt knäppt immunförsvar som tror att embryo är inkräktare, varje gång jag blir gravid så flippar min kropp ur, jag får sån sjuk frossa så jag bara ligger och skakar fullt påklädd, började den här gången med 3 dagar efter återföring. Trots tokvärme inne så ligger jag fullt påklädd och skakar i frossa och då vet jag att de små stöts bort. Den äl jag hade mellan missfall o ivf senast så blev det lika några dagar efter äl, jag sa då till min sambo att nu har ägget fäst. Efter två nätters frossa så kom blodiga flytningar en vecka tills jag blödde ordentligt. Innan mitt MA så hade jag kronisk frossa hela graviditeten den försvann när bebis var borta. Så mitt problem är mitt dumma immunförsvar, tjatade till mig kortison denna gång av min allergiläkare då jag läst det ska kunna hjälpa, IVF läkaren vill inte lyssna alls på det problemet eller hjälpa mig med det, de första nätterna frossa var lindrigare denna gång men i natt tokfrossa och idag lite färgat på pappret så jag anar vad som skett igen. :( Har dock ett svagt sista hopp att den ena kanske är kvar.

Kram

Åh vad jobbigt det låter! Håller ändå tummarna för att det fungerar och att en åtminstone har satt sig.

Jag har förstått att Sverige ligger lite efter när det gäller immunproblem i samband med graviditet. Synd eftersom det tycks vara ett vanligt bakomliggande problem.

Önskar att det på något sätt löser sig för er så att ni får ert efterlängtade lilla barn!
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-06-23 08:14:45 följande:

Tack.. men nu var pappret rött :( så det blev inget. Så sjukt ledsen fast jag visste det. Nu orkar jag inte kämpa mer.

Jag är verkligen ledsen för er skull. Hade hoppats på att det skulle vara er tur nu.

Kanske hittar du kraften igen när du tagit dig igenom den värsta sorgen och besvikelsen....vi finns här isåfall!

Många kramar!
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-06-23 10:29:56 följande:

Vet inte om någon kan svara på det här.

Men jag är på cykeldag 16 idag. Får bara runda tomma ringa på äl testen. Det är alltså 16 dagar sedan missfallet började. Jag slutade blöda i förra veckan. 

Brukar ha äl cykeldag 15. 

Nu är det väl inte säkert att jag får någon äl efter missfall? Men om jag skulle få det, följer jag min vanliga cykel då eller är det någon speciell tid efter mf?

Efter mitt förra mf för två år sedan så äl testade jag inte så jag vet inte vad som hände därefter.

Är ingen panik om jag inte får äl den här månaden. Tänkte ändå börja med rosenrot igen nästa månad om det inte tar sig nu. 

Min ÄL blev lite rubbad efter mitt MF förra sommaren. Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag börjat med rosenrot första mensen, men det gjorde jag inte så ägglossningen blev en väldigt vag historia de första månaderna. Finns dock de som ägglossar direkt, men inte ovanligt tror jag att cykeln rubbas lite.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-25 16:01:13 följande:

Hade en rosa flytning igår och en idag på morgonen :( bara har en dålig känsla i kroppen...så ledsen även om det just nu är lugnt. Hade ju liknande blödningar första graviditetsveckan. Men eftersom det sen varit lugnt så känns det nu som att det är kört. Helst som jag tycker jag mår lite för bra med...har man vart gravid 7 gånger så jämför man ju mot innan...

Ville först be om en koll (jobbar på gyn) men kände jag inte vågar utan sambon. Så antingen får det bara hända eller så får vi veta tillsammans på ultraljudet om 7 dagar...

Vecka 9+1 idag. Känner att det är taskigt med missfall när man kommit en liten bit...hade isf hellre fått det väldigt tidigt än att få nån slags hopp.

Så just nu sticker jag huvudet i sanden...blä och skit.

Åh nej! Jag hoppas verkligen det är en oskyldig färgad flytning som kommer av sköra slemhinnor bara.

Men jag förstår din oro.

Tänkte också tanken idag att ska det nu bli missfall så kan det väll komma nu och inte om ett par veckor. Har haft minskade symtom idag och lite obekväma hugg i magen igår, så jag känner mig också lite osäker på hur det står till.

Skickar lite hopp och styrka!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-06-27 11:27:11 följande:

Det har fortsatt och håller på än :( är rött och finns varje gång jag torkar mig på pappret. Tycker det gör ont idag...men samma blödning, verkar vart rätt lugnt över natten. Tror det är kört men vill inte sluta med Lutinus när jag inte vet. Antingen ökar det ju eller så är det såhär och då får vi se på ultraljudet på torsdag. Vet ju att Lutinus kan fördröja, men låter det vara tills torsdag då vi får klara besked ifall inget större händer. Men känslan i kroppen säger att liten gett upp :(

Men nej!! Fortsätter envist hoppas på att eran liten är kvar. Många kramar!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?