Fler över 40 som planerar barn?
Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag.
Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag.
Mensen är 2 dagar sen. Har väntat sen i onsdags på att den ska komma och varit så säker på att den här månaden var körd. Har laddat upp med tamponger och tom druckit lite vin. Men den lyser med sin frånvaro.
Jag har blivit lurad förut och möjligen upplevt ett par kemiska graviditeter, så det känns som slöseri att testa ännu.
Men kanske köper jag ett test idag om blodet fortsatt uteblir. Så jag åtminstone vet om jag ska byta ut det där glaset med rosévin ikväll, mot en alkoholfri variant. :)
Tredje dagen med blinkande som påvisar hög fertilitet (väntar alltid lika ivrigt på den fasta smileyn som kan dröja någon dag till) och eftersom det spänner så angenämt i äggstockarna så gjorde jag för säkerhets skull två tester idag! Haha! Var upp halv fem och gjorde ett då, sov vidare några timmar och gjorde ett till men den glada filuren fortsätter att studsa mig i synen. :)
Dottern ska strax på kalas så då ska vi minsann kalasa lite vi också och eftersom jag envist fortsätter att hoppas på utlösning OCH ägglossning i samklang (vilket i sin tur skulle kunna bringa oss en liten vårblomma ) så känns det alltjämt så himla pirrigt och spännande!
Kroppen är fantastisk som fortsätter att ge alla oss längtande mammor och pappor chansen tycker jag! <3
Nu är NIPT bokat för vår del...den 2/7. Svaret ska ta 7-10 dagar. Sambon vill kolla kön denna gång, så får se om jag går han till mötes.
Är fortfarande rädd för att inte nå dit...stressade mig att fostret var mindre än beräknat. Även om jag med dottern blev flyttad bak nästan 3 veckor och det gick bra, så vill man ju att det ska stämma. Har iaf flyttat om min beräkning och säger 7+3 idag istället för 8+1 enligt min beräkning...så får vi hoppas allt ser ok ut vid ul inför NIPT...att liten kanske växt ikapp sig?
Det blev alkoholfritt i glaset ikväll :).
Strecket uppenbarade sig efter max 10 sekunder, så går allt vägen nu så kommer en liten i mitten på februari, strax efter min 47 årsdag.
Har bestämt mig för att lägga orosmolnet bakom mig ikväll och bara njuta av detta lilla mirakel. Vi är överväldigande av lycka och ödmjukhet!
Tack för era grattis! :)
Växlar mellan att vara fullkomligt livrädd ena stunden och överlycklig och lugn nästa.
Tar en dag i taget nu och försöker tro att det här ska gå bra. Men läskigt är det!
Tänkte på Dig när jag vaknade idag; tänk att Du fått vakna upp med vetskapen om att vara gravid, så fantastiskt! :)
Våga tro på att det går hur bra som helst och att Du kommer att få den finaste av presenter i mörka vintern!
Nu ligger jag här med två återförda embryon och bara hoppas på att de ska fästa :) så mysigt att veta att de finns där inne! Men jag vågar ju knappt röra mig, är rädd att de ska ramla ut haha :) men jag fattar såklart att det inte funkar så. Känns bara bättre att ligga still just nu. :) Det blir två långa veckor till graviditetstest!
En orolig natt....har drömt mardrömmar flera gånger och däremellan oroat mig över lilla krypet i magen.
Vet att det inte finns något jag kan göra och att det här nog är helt normalt, men så jobbigt! Känner mig helt överkörd idag.
Som tur är jobbar jag sista dagen idag, halvdag, sen så blir det en låååång ledighet att bara försöka slappna av.
Visste att det var detta jag hade att vänta, men så jobbigt när domedagstankarna inte riktigt vill släppa.
Ja först är man rädd att aldrig få positivt och när man fått det kommer en ännu värre oro och ovisshet :/ man har inget sätt att påverka eller se vad som händer...jättesvårt. Jag har en doppler, den funkade från v 10+ sist, tyckte det var skönt att lyssna ibland, det lugnade mig. Men nu är jag bara 7+6, fick ju göra om en vecka...och det oroar mig såklart. Nästa ul om 2 veckor, inför nipt <3