Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

NiMi12 skrev 2020-07-08 23:03:55 följande:

Det känns som kroppen är i fas. Jag har mycket känningar i livmodern och brösten spänner. Är jag inte gravid kommer jag bli förvånad. Jag kanske är skengravid. Är bara på äl +7 idag så väldigt tidigt att känna av eventuell mens. Samtidigt är jag ju förbi min vanliga cykel (är på cd 31) så det kan ju vara därför jag har en massa symptom också.

Tänker nog testa på måndag äl +12.

Åh, jag håller tummarna för ett plus! :)
  • gunbran

Jaha, då.är även jag tillbaka hit igen. MA konstaterat idag i v. 8+5. Fostret hade dött omkring 7+1, så nu väntar jag på att få en tid till gyn så de kan ge mig piller att avsluta graviditeten.

Jag har anat litegrann senaste dagarna att det kanske inte står rätt till, men man hoppas ju ändå! Slaget blev lite extra hårt då detta kanske var sista chansen.

Tror vi kommer försöka igen, men nålsögat känns smalare och smalare. Det ska verkligen till ett mirakel.

Nu hoppas jag bara att kroppen sköter det här på ett snyggt sätt när det väl kommer igång.

Är väldigt ledsen, men samtidigt tacksam att vi upptäckte det så tidigt och framförallt att jag har min fina sambo vid min sida. Han är min klippa i allt det här.

• gunbran
    caramia skrev 2020-07-14 20:42:29 följande:

Å nej, vad ledsen jag blir! Stor kram till dig och hoppas att det går så smärtfritt och snabbt som möjligt. Fint att ni har så bra stöd i varandra. Älskade min sambo som mest när han bara stod och höll om mig när jag grinade hejdlöst som ett barn. Det är en sån sorg varje gång.

Men på nåt sätt orkar man börja om, känna hopp och försöka igen. Snart är det så för er också och nästa gång kan det lyckas!

Tack för omtanken! Ja, utan min sambo hade det varit outhärdligt detta. Men vi har legat bredvid varandra hela eftermiddagen och kvällen, torkat tårar och försökt ingjuta nytt hopp. Han är så tydlig med att det är jag och min kropp som avgör hur länge vi orkar försöka. Blir det inget barn så är det inte hela världen. Vi har ju varandra och mina 3 barn sen tidigare.

Jag är säker att jag känner mig peppad att försöka igen när det här är över. Ert stöd och pepp härinne betyder också oerhört mycket!
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-07-14 20:50:05 följande:

Men nej, vad händer med alla fina plus?! :( beklagar!

Kram!! <3

Ja, det var inte såhär det skulle bli. :(

Vi får kämpa vidare! Kram!
  • gunbran
    Morran78 skrev 2020-07-15 08:51:04 följande:

Beklagar verkligen. Har följt denna tråd och blir så ledsen för alla missfall. Var med om samma sak i vintras, upptäcktes på vul. Fostren hade dött v 7+3. Fattar ju att det är tidigt men man har ändå vetat i över en månad att man var gravid och tänkt på det varje stund sen dess. När jag fick missfall kändes det som jag varit gravid typ ett halvår. Nu efter ca 5 månader är jag gravid igen. Gick till en fertilitetsklinik och hon tipsade om munkpeppar och omega 3. Vi får se om den stannar denna gång. Hoppas. Lycka till till dig och alla andra i tråden.

Tack för omtanken! Ja, man har ju levt med den lille i huvudet 24/7 i en månad, så det blir märkligt tomt.

Ändå har jag hela tiden varit medveten om risken och inte vågat låta mig vara riktigt glad, men förlusten känns likväl lika tung.

Vi har bestämt oss för att försöka igen när jag återhämtat mig efter det här. Äter också Omega 3 + massa annat, men tänker köra med rosenrot igen, för det funkade bra på mig.
  • gunbran

Blev uppringd av gyn i morse, så i morgon bitti har jag en tid dit. Velar hit och dit om jag ska ta emot hjälp med tabletter om jag blir erbjuden det. Gissar att det blir cytotec då och det har jag läst kan ge horribla smärtor och blödningar. Är livrädd för det.

Å andra sidan vill jag få det här snabbt avklarat. Vår efterlängtade resa till sambons hemland nästa vecka, blev inställd nu, så jag vill verkligen ge barnen andra mysiga uppleverer nästa vecka istället. Har bokat hotell och ska till Kolmården bla.

Ska bolla lite olika alternativ med gyn i morgon så får vi se vad det blir.

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-07-15 13:02:28 följande:

Jag tog Cytotec två omgångar denna gången och upplevde att det gick smidigt och inte värst ont. Hade ju dock börjat småblöda lite själv under några dagar och Mifegyne fick det mesta att blöda ut och sen tog jag Cytotec. Hade inte velat gå med en långdragen historia som sist...hade hanterbart ont och hade fått Citodon och nån med morfin i mot smärtan , mådde en del illa men annars ok. Vilade mycket och hade vetekudde.

Värre att vara på semester när det börjar kände jag och ville hellre starta det hemma under kontrollerade former.

Hoppas ni kommer fram till något bra. Jag blödde mycket en dag och sen lite till under 4 dgr efter. Äl på cd 14 från att det stora blödde ut. Hoppas det går smidigt för er med. Mitt hcg är i stort sett borta nu, äl kan komma medan det är på väg ner sa gyn och se såg att min kropp var redo på ultraljudet sist med, fin slemhinna och aktiva äggstockar, kroppen är rätt fantastisk!!

Jag känner också att det blir mycket värre om det startar igång när vi är bortresta. Vill inte att barnen ska bli lidande av det här. Får jag tabletter i morgon så har jag ändå 4 dagar på mig innan vi ska iväg någonstans. Kanske bättre att göra så istället.

Fostret avstannade ju i utvecklingen för snart 2 veckor sedan. Vet inte vad som är praxis, men känns spontant som att kroppen behöver hjälp att få ut det.

Jag hoppas också att kroppen kommer igång bra efteråt. Mitt missfall förra året skötte ju kroppen galant och jag fick mens månaden efter. Däremot krånglade ÄL en del, men det hoppas jag råda bot på den här gången med rosenrot.
  • gunbran

Vilken dag!

Tog första dosen cytotec kl 13 idag, tillsammans med smärtstillande. En halvtimme senare började jag få lite ont, men inte värre än att jag småslumrade lite i soffan. Kl 16 hade smärtan tilltagit, men ingen blödning, så jag tog andra dosen enligt instruktion.

En halvtimme efter det började jag få "värkar", som snabbt kom var 3:e minut ungefär. Ytterligare en timme senare kom blödningen igång och än mer intensiva "värkar" (det kändes som en förlossning light). Fyllde på med smärtlindring, men den hjälpte knappt.

Strax före 21 kom ett stort "Plopp" i toaletten och därefter lugnade det sig. Antar att det var foster och hinnor som stöttes ut.

Nu är det mycket lugnare. Blöder en hel del när jag går på toa och har hanterligt ont, men jag hoppas att det värsta är över nu. Har morfintabletten kvar till natten för säkerhets skull.

Ångrar mig inte att jag valde den här vägen, trots smärtan. Det känns positivt att livmodern jobbar för att få ut allt.

Har återbesök till gyn på onsdag för kontroll. Hoppas det mesta är ute då.

Tack för ert pepp häromdagen. Det hjälpte mig att fatta beslutet att göra det här. Det blir nog bra när det är över!

• gunbran

Kroppen är ändå fantastisk! Tog morfintabletten innan jag la mig inatt. Sov lite oroligt men vaknade sen i morse och hade inte det minsta ont längre. Blöder väldigt sparsamt nu också, så jag måste säga att detta gått över förväntan (trots all smärta igår).

Räknar gårdagen som dag 1, så det blir spännande att se nu vad som händer. Har inga förväntningar alls på att äl ska komma igång direkt, men tänker att jag nog testar med rosenrot från nästa mens.

Känns skönt att få slappna av nu. Har varit sån oro, framförallt senaste veckan, så nu ska jag släppa allt vad graviditet är för några veckor och njuta av andra halvan av min ledighet!

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-07-19 17:27:09 följande:

Börjat m d progesteronkräm idag på äl+4. Skönt ha semester i väntan på första mensen..eg skulle vi ju berättat för alla nu...m n samtidigt känns det så avlägset att jag ens varit gravid, som att det inte hänt...

Det är konstigt när allt bara kastas omkull sådär. För en vecka sen planerade vi för hur vi skulle berätta för sambons föräldrar nu när vi skulle resa till dem. En vecka senare finns ingen graviditet kvar och resan blev inställd, så allt sket sig kan man lugnt säga.

Funderar mycket på hur jag psykiskt kommer hantera en ev ny graviditet. Jag tog verkligen inte denna graviditet för given, men jag började våga hoppas och tro att det kanske skulle gå bra. Kommer nog inte våga tänka en enda tanke om ett barn nästa gång, förrän flera ultraljud har bekräftat att allt är ok. Det här missfallet tog hårdare än jag vill erkänna tror jag.

Hoppas vi får fler fina plus här i gruppen. Det är vi faktiskt värda efter dessa prövningar!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?