Nykär15 skrev 2020-07-15 13:02:28 följande:
Jag tog Cytotec två omgångar denna gången och upplevde att det gick smidigt och inte värst ont. Hade ju dock börjat småblöda lite själv under några dagar och Mifegyne fick det mesta att blöda ut och sen tog jag Cytotec. Hade inte velat gå med en långdragen historia som sist...hade hanterbart ont och hade fått Citodon och nån med morfin i mot smärtan , mådde en del illa men annars ok. Vilade mycket och hade vetekudde.
Värre att vara på semester när det börjar kände jag och ville hellre starta det hemma under kontrollerade former.
Hoppas ni kommer fram till något bra. Jag blödde mycket en dag och sen lite till under 4 dgr efter. Äl på cd 14 från att det stora blödde ut. Hoppas det går smidigt för er med. Mitt hcg är i stort sett borta nu, äl kan komma medan det är på väg ner sa gyn och se såg att min kropp var redo på ultraljudet sist med, fin slemhinna och aktiva äggstockar, kroppen är rätt fantastisk!!
Jag känner också att det blir mycket värre om det startar igång när vi är bortresta. Vill inte att barnen ska bli lidande av det här. Får jag tabletter i morgon så har jag ändå 4 dagar på mig innan vi ska iväg någonstans. Kanske bättre att göra så istället.
Fostret avstannade ju i utvecklingen för snart 2 veckor sedan. Vet inte vad som är praxis, men känns spontant som att kroppen behöver hjälp att få ut det.
Jag hoppas också att kroppen kommer igång bra efteråt. Mitt missfall förra året skötte ju kroppen galant och jag fick mens månaden efter. Däremot krånglade ÄL en del, men det hoppas jag råda bot på den här gången med rosenrot.