Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

väntar nr 5 skrev 2020-04-03 02:29:56 följande:

Jag är 46 precis tagit hormonspiralen.

Någon som är i min sits och blivit gravid?

Inte blivit gravid än, men är 46 och har försökt i 15 månader ungefär. Blev gravid förra året men det slutade med mf.
  • gunbran

Hur går det för er alla? Ni nygravida och ni som liksom mig fortfarande kämpar?

Jag hade ÄL för 4 dagar sen, men har förmodligen också Corona, så inga större förhoppningar om att det funkar denna månad (heller). Räknar med mens om ca 10 dagar.

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-09 10:24:54 följande:

Ibland sägs det vara lättare bli gravid när man är sjuk :)

Vi råkade ha oskyddat i förrgår på äl..,ska eg försöka först i september:) så BIM 21/4 nu då...men inga större förhoppningar då jag är en äggledare kort efter ett x i oktober då jag ovetandes var gravid i vecka 9 trots spiral :(

Håller tummarna! Jag har BIM 19/4 så vi är ganska lika.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-09 21:02:22 följande:

Spännande! Jag är en sån där som gärna testar tidigt ;) så 17:e kommer jag ta första :) när ska du testa?

Har alltid plussat på äl +9-10 de gånger jag vart gravid!

Jag testar nog inte förrän jag har gått över ett par dagar. Mina PMS symtom och tidiga gravidsymtom är så lika så det är sällan idé att ens spekulera innan mensen definitivt är försenad. Litet hopp finns förstås, men jag tror inte jättemycket på den här månaden. Vi får se.....
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-13 23:11:56 följande:

Kul!

Jag tänkte ta första testet på fredag, men känns inte som det kommer vara nåt...sist kände jag annan molvärk helt plötsligt dagen innan jag testade och det stämde! Men hade nidblödning på äl + 7-8 då med...nu inget sånt, haft det varje gång jag varit gravid så känns som jag nog kan släppa denna gång i sikta på september

Hur har det gått?
  • gunbran
    nypan78 skrev 2020-04-18 10:21:52 följande:

Jag är 41 år och vi har försökt i 1.5 år med ett till syskon. Tyvärr verkar det inte finnas många ägg kvar som är ok. Chanserna med ivf är bara 10-15% för oss cirka.

Men ibland sker mirakel....är ni under behandling nu?
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-20 08:45:04 följande:

Negativt och mens en dag tidigt...stämmer dock enligt appen så det är ju bra iaf.

Nu kör jag vidare med folsyra och tar en omgång med rosenrot som funkar väldigt bra på min kropp!!

Jag har inte fått min mens idag som förväntat, fast det känns som den är på väg mest hela tiden. PMS Deluxe med onda bröst, spänd mage och molvärk, ÄL +14 idag.

Vågar knappt tänka tanken på vad det också KAN vara. Ger mensen en dag till på sig att komma, sen blir det nog test.
  • gunbran

Ingen mens ännu och negativt test tyvärr...

Väntar ett par dagar och får väll kolla igen då om mensen inte behagar dyka upp.

Hade såhär för några månader sen, då jag var nästan säker på att jag var gravid, men sen kom mensen en dag sent. Blir väll samma nu antar jag.

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-22 14:30:01 följande:

Dag 3 med rosenrot, min mens pausar alltid en dag när jag börjar med det...så igår ingen blödning men nu börjar det dra igång ordentligt. Ska bara övertala mannen att vi testar denna äl, borde inte vara svårt då han är sugen på en till. Dock tänkte vi vänta med uppstart i september så jag kunde hinna bli klar med mina studier OM man lyckas bli gravid. Har ju väldigt låga förväntningar och tror nog det kan vara kört nu...men vill ändå försöka och så blir det som det blir. Var ju trots allt gravid i v 9 ovetandes i oktober...så äggen funkar väl trots allt. Olyckligt bara att det satt i äggledaren som sprack och nu gett ännu lägre chanser...jävla spiral!! Aldrig mer en sån. Vi trodde ju vi var säkra, skulle ta ut den i september i år...men ist minskades våra chanser drastiskt:(

Så, blir det nåt nu framöver är det ett mirakel <3

Jag känner lite samma sak.

Vi kämpar på men utan jätteförväntningar. Vi vet ju att oddsen är låga för en naturlig befruktning och graviditet. Men den kan gå! Jag blev gravid för 10 månader sen, som slutade med MF, men då gick det så det kan såklart gå igen!

Vad är rosenrot för något och vad är det bra för?
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-23 10:11:58 följande:

Ja känner att jag hellre försöker än ångrar att vi inte försökte.

Rosenrot stimulerar ägglossning och gör den starkare, jag har använt det tre gånger och alla gånger blivit gravid...vet inte om det är slump, men de månader jag inte tog det så hände inget...fick dock ett med och ett ma innan det väl gick tredje gången. Men det berodde inte på rosenroten. Så för mig har den funkat bra!

Orkar inte med preventivmedel som ändå inte funkar..helst som vi gärna vill ha en liten till. Dock vore det bra om det funkade först framåt hösten/vintern. Men tänker att praktiska saker får lösa sig, mannen får vara pappaledig isf även om liten är nyfödd.

Jag har ju testat munkpeppar några cykler. Vad är skillnaden med rosenrot? Kan det vara värt att testa den.

Mensen kom idag så det är kanske kört för mig att pröva denna cykel, men kanske värt att testa nästa.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?