Fler över 40 som planerar barn?
Det där hände mig med, att det verkligen kändes som en graviditet men så kom mensen... undrar om det egentligen är jättetidiga missfall när det blir så, att man har väldigt mkt symptom. Det är väl över 50% risk för tidigt missfall i vår ålder så det är inte omöjligt.
Låter bra att göra VUL, har också funderat på det för att kolla ÄL även om stickorna ger utslag. Tycker att ÄL kommer lite väl tidigt ibland så tänker att kanske äggen inte hinner växa till sig. Men vissa månader kommer den mer som den ska så kanske man har tur på en sån månad.
Min plan B är att göra PRP-behandling på äggstockar och livmoder, det ska kunna föryngra dem, men det måste man göra utomlands. Sedan plan C är en sån där "halväggdonation" där de sätter in ett av ens egna ägg tillsammans med ett donatorägg. Känns som att då får man iaf chans på sitt eget och blir det donatorägget så blir det nog bra ändå, och blir det tvillingar är det ju extra roligt. Minns inte var de gör det men det var någon klinik. Tror det rekommenderades i vår ålder om man ändå vill göra med egna ägg plus insättning av två ska öka chansen att något fäster i alla fall.
Ja åldern är hemsk, önskar att man hade som männen och kunde bli gravida hela livet nästan :( Jag känner mig ung och sällan någon tror att jag är äldre än 30 men fertilitetsmässigt verkar jag vara 42ish :/