Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

NiMi12 skrev 2020-04-28 07:59:07 följande:

Intressant, skulle kanske testa :D

Ja, gör det! Man har ju inget att förlora direkt, förutom någon hundralapp för inköp då ;).
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-30 07:33:12 följande:

Har sjukt ont av äl, vet att rosenroten brukar ge mig större känningar och trådiga flytningar som Niagara haha det är ju bra. Men var säker på glad blinkande gubbe idag, men nej, tom ring?! Fattar noll. Hade ju gamla test och det visade blinkande igår...vet att min stegring kan vara kort. Men eftersom jag aldrig haft äl tidigare än cd12 så gissar jag att testen verkligen var obrukbara (2 år gamla) och att de nya har rätt och att äl kommer inom några dagar. Men denna smärtan i några dagar till alltså...pust! Känns iaf positivt att det jobbas på med äggen därinne och jag har hellre lite senare äl så ägget hinner bli helt moget och fint, så bara att vänta in det.

Hade iaf underbart sex igår men eftersom det var tom ring tar vi en dags paus idag tror jag.

Är på cd11 idag.

Hur mår ni andra idag? Några blinkande gubbar eller annat spännande?

Jag är på CD 8 idag. Appen säger ÄL om 3 dagar, men jag har börjat känna av lite mol i äggstockarna idag, så vi får se om den kommer enligt appen kanske, då jag snarare trott någon dag senare.

Jag har varit lite seg i veckan och blödde mycket den här mensen, men i morgon åker barnen hem till sin pappa, så det blir en helg i sängen kan man säga ;).

Jag låter bli ÄL test, blir så himla stressad. Känner av min ÄL så bra ändå. Den går inte att missa för det mesta.

Blir spännande att se om det blir skillnad med rosenrot.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-05-01 09:43:12 följande:

Fasen, man ska lita på erfarenhet och sin kropp! Känner ju att äl är! Så tog nytt test när jag hållt mig 2,5 timme och javisst! Där kom den fasta glada gubben och strecken på testet är ju starkare med! Så fint vi låg igår :)

Ska aldrig mer slösa test på morgonurin !

Jag testade ÄL stickor för ett år sedan, då jag faktiskt också blev gravid. En månad fick jag tydligt utslag, då låg vi direkt, sen kom ÄL smärtan senare samma dag.

Mina 3 tidigare graviditeter har jag också vetat precis när de blev till, bara av att känna av ÄL så tydligt.

Håller tummarna för att det funkar för er direkt!!
  • gunbran
    Cobran skrev 2020-04-30 22:30:52 följande:

Hej hej

Jag hoppar in här. Jag är 42år och har två vuxna barn från ett tidigare förhållande, 18 och 20år. Har ett nytt förhållande med en man som är 3år yngre och vi försöker nu få gemensamt/gemensamma barn. Jag har en cykel på 26dagar och mens i 4dagar. Den här månaden avslutades mensen med kraftiga rosa flytningar. Började ta bidrottning-gelé efter flygningarna cd6 (Fick hem dom då)och tog äl-test cd8 och det var 2streck, även så dagen efter. Var hos gyn (pga flytningarna) som gjorde vag-ultraljud cd10. Passade på att fråga om hon kunde se äl. Men hon såg inget och sa att det var på tok för tidigt i cykeln. Tredje dagen jag testade äl så var ena strecket mycket ljusare... Undrar så varför det var 2streck så tidigt. Missade att ta test idag så tar imorgon igen. Någon som har erfarenhet av bidrottning-gelé och vet om det är stor skillnad på att ta det jämfört med rosenrot?

Har läst en del inlägg och sett att många promotar rosenrot.

Hoppas ni alla har en fin valborg?

Välkommen! Kul med flera 40+ som försöker bli gravida.

Jag har 3 rätt stora barn med min ex man, 17, 13 och 10 år gamla och försöker få till ett litet mirakel såhär i sista sekunden med min nya sambo, som inte har barn sen tidigare.

Är 46 år, så det ska verkligen till ett mirakel. Pendlar lite mellan hopp, rädsla och uppgivenhet, så det är skönt att ventilera sina tankar här emellanåt.
  • gunbran
    Camulla skrev 2020-05-01 18:51:04 följande:

Kul med så mycket aktivitet i tråden! BIM +1. Fortfarande ingen mens. Dock negativt BIM -1, så det känns ju inte så hoppfullt. Ska testa imorgon bitti igen. Tycker att jag känner i brösten idag, men är förmodligen skengravid p.g.a. sen mens, haha!

Håller ändå tummarna för ett + i morgon!! :)

Hoppas, hoppas!
  • gunbran

CD 10 idag och lite känningar i äggstockarna och ökade flytningar, så äl är i krokarna, men inte helt nära.

Hittade en förpackning CB digitala äl-test som jag lagt undan och glömt bort. Hade 4 stickor kvar och tänkte...äsch, bättre slösa dem genom att testa än att kasta dem. Gillar egentligen inte den digitala varianten, men nu kör jag de här dagarna så får vi se.

Inget utslag idag, men ett klart synligt streck bredvid kontrollstrecket när jag drog ur stickan.

Att vi missar äl är ingen risk, men jag är lite nyfiken på om mitt intag av rosenrot gör någon skillnad och om det isf känns (och syns).

Ha en trevlig helg alla!

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-05-02 19:01:28 följande:

Samma som mig då, hittade lite test o ville ha koll. Min glada gubbe blev på cd12 vilket är helt normalt för mig, men stegringen gick fort som du såg ovan. Testar du på morgonurin?

Men mina gamla test strulade ju och fick köpa fler :) haha

Glöm inte sluta med rosenrot dagen FÖRE äl, så testa innan du ev tar tabletten :) tar du en eller två?

Jag testar på eftermiddagen runt 17-18. Tycker det är lättast att hålla mig 3-4 timmar innan dess och lite av vana också. Har undrat varför CB rekommenderar morgonurin när andra tester ska göras senare på dagen.

Sista rosenrot tabletten blir nog i morgon eller på måndag.

Jag tar en tablett den här månaden, men läst att vissa tar 2 om dagen med god effekt.

Testar ett par månader till tänkte jag och höjer till 2 om det funkar bra.
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-05-04 07:29:02 följande:

Cd 15 och idag kom den fasta glada gubben. Sträcker var mycket starkare än kontrollsträcket så äl är här inom ett dygn. Äntligen kan jag börja räkna dagar, dags för den långa väntan :)

CD 12 här och idag blinkade gubben och båda strecken lika starka. Känner mycket spänningar och vet att ÄL kan komma snabbt efter stegringen, så vi kör vidare med sex varje dag ;).

Spännande tider!
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-05-04 19:12:15 följande:

Åh va spännande!

Vi har kört varje dag sen i fredags när blinkande gubben kom. Blir idag och imorgon med, kanske övermorgon. Sen får vi vila ett par dagar iaf Hahaha!

Brukar bara köra varannan dag fram till fast gubbe. Men är så taggad och sugen så har inte kunnat hålla mig :D

Tur att det är ett angenämt jobb att tillverka barn :). Jag är mest tacksam att ÄL veckan inträffar då barnen är hos sin pappa, så man kan gå all-in! Hehe!
  • gunbran

Seg ÄL denna månad! Haft ont flera dagar nu och igår blev det ju blinkande gubbe på testet. I morse skulle jag testa igen, men då blev det typiskt nog något fel på testet. Kunde iaf läsa av strecket efter en stund och det såg starkare ut än igår. Har inte känt den "riktiga" äl smärtan än dock. Hoppas det är ett bra tecken att jag får plågas lite extra den här månaden, att rosenrot gör sitt jobb, men tycker nog att det där ägget får lossna nu :).

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?