Anonym (familj) skrev 2019-02-17 18:12:47 följande:
Tråden handlar om lärares situation(i förorten). Vilket är vad mitt inlägg handlar om. Det är inte alls olika problem, skolor med låga resultat brukar även vara bråkiga och det är just i invandrarskolor som antisemitismen och homofobin flödar extra. Att du sedan vill leka sjw och komma in i tråden spotta klyschor om hur det "inte är alla invandrare" och att "svenskar gör det också" för att sedan bli mer extrem och kalla folk för rasister och snacka om att det är svenskar som är värst och problemet.. tja det är vad som är off topic. Jag menar hur illa får ens värderingar bli när man börjar hålla med ett troll om hur hemska svenskar är?
"Skolor med låga resultat brukar också vara bråkiga"
Bara för att två saker förekommer på samma ställe, är de inte samma ämne. Men det är inte det viktigaste här. Har du jobbat som lärare? Jag har jobbat som lärare i över 20 år. Visst, bråkiga skolor brukar inte ha särskilt bra resultat, men här handlade det ju dessutom om ensamkommande ungdomar. De hinner ju helt enkelt inte lära sig svenska tillräckligt bra. Ämnet var stök och bråk för förortsskolor och du länkar till något om ungdomar som kommit hit för sent för att lära sig språket så snabbt, så att de kan avsluta skolan i rätt ålder.
Antisemitism och homofobi jobbar vi också aktivt emot och det är riktigt att det är ett problem inom den muslimska gruppen, men det är så speciellt och måste behandlas på HELT annat sätt än vanliga "stökproblem". Därför är det ingen vits att behandla dem tillsammans.
Och du far hela tiden med osanning här. 1. Jag har inte hållit med trollet, han höll med mig och jag sa min åsikt. 2. Det stämmer inte heller att jag skulle ha påstått att det inte är några problem. Jag beskrev ju direkt i början en hemsk scen som jag har varit med om. Och det är pga problemen i skolorna att jag inte jobbar på en vanlig grundskola heller.
Jag jobbar numera med dem som har mest problem, som inte ens kan gå i liten grupp. Och nu tror du att de alla är invandrare? Konstigt nog, i dem 8 år som jag har jobbat där har vi genomgående haft ungefär 20 % invandrarungdomar. Nu har jag inte räknat med dem som har utländsk bakgrund från i-land. Alltså alla finländare, alla med en östeuropeisk eller brittisk eller amerikansk förälder.