Inlägg från: Anonym (Bagdad Bill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bagdad Bill)

Lärare i förorten

Generellt är barn från den muslimska kultursfären mer trevliga och väluppfostrade, de är uppväxta med att respektera äldre och visare personer. Att de skulle vara bråkigare är bara en lögn som SD-svansen gillar att slänga ur sig.

Svenskar är det en annan sak med, det är nästan alltid de som skapar problem och bråkar i skolan, de är mindre väluppfostrade och ibland rent av otrevliga.

• Anonym (Bagdad Bill)
    AndreaBD skrev 2019-02-16 23:40:42 följande:
    Jo, i princip. De kan dock lätt bli förvirrade av att de svenska barnen inte är lika respektfulla och då kan de också få för sig att bete sig respektlöst.

Jo, som sagt, det kan ha gått lite långt med att barnen ska vara med och bestämma allt möjligt. I princip är det egentligen rätt, att barnen ska kunna vara med i beslut. Men de måste också veta när det är dags att inte fortsätta tjafsa och envisas. Och det vet inte alla.
    Bra med någon som förstår. Det handlar om att invandrare med muslimsk bakgrund har en egen kultur som binder dem samman. Svenska barn växer upp utan kultur, bortskämda och missumsamma, trots sina bättre förutsättningar så måste de svenska barnen hävda sig och vara de som bråkar.
  • Anonym (Bagdad Bill)
    AndreaBD skrev 2019-02-17 10:31:13 följande:
    Nja, riktigt så har jag inte sagt. Svenska barn har visst en kultur, men den måste styras lite mot gemenskap igen, det har blivit lite för mycket individualism. De kan inte sitta i en skolklass och bestämma var och en vad de vill göra nu (ibland kan de göra det, om de jobbar ganska självständiga).

Och invandrare måste förstås också göra sitt bästa för att lära sig hur det fungerar i Sverige. Man kan inte förvänta sig kunna köra på helt enligt sin egen kultur. Man kan behålla en del, visst, men det får inte drabba andra. Föräldrar kan göra mycket, t.ex. förklara för sina barn att man måste sköta sig i skolan ändå, även om det mera liberalt. Det händer att de själva inte har kommit in tillräckligt i samhället för att kunna se och förklara sånt. Men då vore det bra med olika projekt i dessa förorter. Det ger faktiskt resultat.
    Haha, bra där. Om det skulle finnas en så kallad "svensk kultur" så är den ju mest fylld med trams. Avsaknad av respekt verkar också vara en del då det är de svenska barnen som bråkar.

Det senare håller jag inte med om, givetvis är det Sverige som måste anpassa sig efter deras kultur. Vi vinner mycket på att anamma en kultur som faktiskt drivs av arbetsamhet, innovation och respekt. Kulturer har alltid utvecklats, så givetvis kan även vår "kultur".
  • Anonym (Bagdad Bill)
    AndreaBD skrev 2019-02-17 12:18:22 följande:
    Nej, det håller jag inte alls med om! Du är i Sverige, så det är svensk kultur som gäller. Och om du förstår den så dåligt, så bör du bättra dig på den punkten.

Det är en sak att man inte kan ge upp allt som man har vuxit upp med, att man har kvar det som man värderar högt. Men det går absolut inte att försöka tvinga den på andra och påstå att den skulle vara bättre. Då får du istället gå till det landet där det finns och leva där!  

Men antagligen är du ändå ingen invandrare utan någon svensk SD-are som vill smutskasta invandrare.
    Jag är svensk, och Socialdemokrat. Försök inte med några halmgubbar här tack!
  • Anonym (Bagdad Bill)
    AndreaBD skrev 2019-02-17 16:21:03 följande:
    Han skrev ju inte ens vad han tyckte, han låtsades bara vara invandrare för att ge en dålig bild av dem. Nä, han måste inte vara SD-are, han kanske är nynazist, inte vet jag... 
    Har aldrig påstått att jag är invandrare, i så fall är något jag skrivit otydligt eller så har du ganska otäcka fördomar. Synd, du skriver mycket bra annars.
  • Anonym (Bagdad Bill)

Det är tråkigt att folk ska sätta etiketter på en såsom troll och liknande, bara för att man vågar ha en stark åsikt. Det säger väl egentligen mer om ens meningsmotståndare än något annat. Det visar på någon som har helt slut på argument.

Svar på tråden Lärare i förorten