Studentpappa skrev 2019-02-16 20:45:05 följande:
Ja som "man" i min omgivning då givetvis, ta det inte bokstavligt nu att man "offrar". Men vad ska man kalla det, så som 95% gör när man betalar ett par miljoner extra för att bo så långt ifrån mångkulturen man vill värna så hårt om. Fast det säger man ju såklart inte utan det är ju en miljon andra anledningar som gäller. Men mina kollegor gör alla lika och det handlar om välavlönad medelklass som är pk så det sjunger om det på fikabordet. För att inte tala om vid rekrytering yeees vad man skulle kunna haspla ur sig där..
Vi kom som sagt inte fram till en anledning varför det ser ut som det gör i vår omgivning men när hon tänkte efter var det lika för deras vänner. Vita européer räknar jag till samma skål som svenska.
Att du hittar invandrare i kampsport/basket är inte konstigt där är det kanske snarare åt det andra hållet att det skulle behövas fler svennar. Det är ju klassiska sporter för hooden. Missförstå mig rätt jag tycker det är synd för vår förening, vi har mångfald i vår värdegrund men det man kan prata med barnen om blir att Lisa har rött hår och Åke är blond. Dottern går i ettan och har nu iaf ett barn som inte är vit i klassen, men det har svensk mamma. Resten av årskullarna ser lika ut, integration är inte alltid enkelt...
Betala miljoner extra för att bo så långt ifrån mångkulturen som möjligt? Inte vi. Vi köpte hus i den delen av Stockholm där husen var billigast. Annars tog vi bara hänsyn till att min man inte ska ha för långt till jobbet (eftersom han har haft det tidigare). Så nu bor vi visserligen med mest svenskar (och vita européer) runt oss, men sonen påstår att de direkta grannarna är WT. Men bara 200 meter ifrån börjar ett väldigt stökigt område, många invandrare, mycket kriminalitet och vi har börjat låsa in oss hemma för att det finns gäng som går runt och överfaller folk hemma, bilar tänds på eller så rånas folk på sina bilar. Så som det är tycker jag också att det är obehagligt. Det kan ju drabba oss i vårt hem. Det verkar vara ett eller två lokala gäng av invandrarkillar, men när det gäller "hemmarånen" verkar det vara folk som kommer hit från Östeuropa, Ryssland eller något. Men jag hoppas ju på att situationen kommer att bli bättre igen också.
Basket är väl inte invandrarsport när det gäller tjejer? Killar, ja, det är en annan sak. Och även i taekwondo var ungefär hälften tjejer. En t.o.m. med slöja. Vad handlar det om för sport då? Även i fotboll och andra bollsporter brukar det ju finnas ganska stor del av invandrarbarn.
Alltså, även när det gäller vuxna så ?. min mans första fru var från Gambia och två av hans bröder gifte sig med ett par syrianska systrar. Och ändå kommer min man från en liten by nära Finspång, verkligen bondvischan. Hans föräldrar fick helt enkelt vänja sig vid exotiska svärdöttrar. Och både min man och jag har en del utländska kollegor, som vi lika gärna umgås med som med dem svenska.