Kirenaj68 skrev 2018-06-20 21:42:29 följande:
En bekant till mig (kallar henne Lina för enkelhetens skull) och hennes kille gick isär för drygt tre sedan. De har två barn tillsammans. 3-4 månader efter separationen träffade exet en ny kvinna som inte hade några problem att det fanns barn med i bilden. För att hålla en lång historia kort och inte avslöja alltför mycket. Med hjälp av presenter, manipulation och förtal tog den nya kvinnan mer eller mindre över Linas roll som mamma. Det gick så långt att barnen till slut kallade henne för mamma. T.o.m inför Lina och barnen ville hellre vara hos pappa och styvmor än med deras egen mamma. Lina tog så klart upp detta med exet, men det botade föga. Förutom att han är en harkrank av nåde är han upp över öronen kär i sin nya kvinna. Så han avfärdade Lina totalt och ansåg att hon överreagerade. Det hela eskalerade än mer och tills slut gick Lina i väggen. Hon hamnade i en djup depression som hon fortfarande kämpar för att komma ur.
Nu behöver det naturligtvis inte gå så här långt i TS:s fall, men en smula vaksamhet skadar nog inte.
Det är just sådana här situationer man vill undvika. Nu råkar jag dessutom vara en person som är skeptisk överhuvudtaget till hur man tar rollen som sin egen redaktör på nätet och bestämmer vad man ska låta allmänheten och följare ta del av eller inte. Har faktiskt aldrig fattat grejjen, men respekterar dock att alla är olika och vissa vill dela och visa upp allt inom husets alla väggar.
Varför i hela friden ska man pilla i känsliga områden, när man kan lika gärna låta bli? Det är ju vuxna människor. Det är ett "statement" att gå ut och berätta att man "har" barn (bonusbarn). Sannolikheten att de flesta i deras bekantskapskrets vet detta redan är ju ganska stor, varför understryka detta då?
Bara alldeles nyligen råkade en bekant ut för att hennes ex började lägga ut kyssbilder på honom och hans helt nya förhållande, varefter hon blev helt knäckt eftersom det var en så uppslitande upplösning på deras äktenskap. Så jäkla onödigt. Jag tror inte många tänker på hur en bild eller kommentar kan drabba någon annan, de sitter i sin egen bubbla helt enkelt.