Anonym (asta) skrev 2018-06-16 11:08:35 följande:
Ja ursäkta jag blev lite OT här. Jag tycker INTE att ngn annan ska kalla sig mamma till mina barn. Hade jag bonusbarn så skulle jag ALDRIG kalla mig för annat än just bonusmamma. Jag tycker dessutom att BÅDA föräldrarna ska ge samtycke till att bilder på de gemensamma barnen läggs ut på nätet. Våra barn är födda i dataålderns gryning och vi fick förfrågan om det var okej att förskolan la ut bilder på barnen på nätet (typ ngn slags hemsida eller vad det kunde vara) och vi svarade unisont NEJ
Ja, jag får väl också be om ursäkt.
Min äldsta är 30+ och har haft FB lika länge som jag. Han är gift och har egna barn. Dessa barn lägger jag inte ut bilder på utan att fråga föräldrarna, de lägger själva ut mycket bilder och det har aldrig varit ett problem.
Min yngre är född samtidigt som Windows 98 och läggar aldrig ut några bilder på sig själv, jag har frågat ett par gånger och fått ja när jag velat lägga ut något. Till och med bad han mig tagga honom en gång på en osedvanligt lyckad bild.
Min äldsta hade en styvmor som gärna lekte mamma till honom, dock var han gammal nog att säga ifrån själv då. Detta var innan var man hade ett konto på Facebook.
Idag har han ingen styvmor, inte lillgrabben heller. Men OM lillgrabbens far skulle träffa en kvinna som refererade till sig själv som hans mamma... ja, då hade jag nog inte hunnit protestera innan han själv gjort det.
Så nej, man kallar inte andras barn för sina. Sina bonusar/styvisar är helt ok men inte närmare än så.