• Anonym (Ida)

Hon la ut bild på mina barn!!

Har en fundering.

Mitt ex nya tjej på ut en bild på mina barn på Facebook. Där hon dessutom skrev "våra barn" som om det är deras gemensamma!

Att detta är olämpligt är ju glasklart, men vad säger den nya lagen?! Är det okej om mitt ex samtycker till en sådan bild?! Dessutom togs bilden på en skolavslutning och där vet jag att lagen är tydlig att det inte får läggas ut utan tillstånd av rektor.

• Svar på tråden Hon la ut bild på mina barn!!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (krass) skrev 2018-06-15 21:17:12 följande:

Men vad ska man vara stolt över om man varit bonus några år åt en tonåring? Man är inte genetisk bidragare, man har inte burit barnet och fött det, man har inte offrat sin skönhet för en massa vaknätter etc. Är väl mer vettigt att uttrycka glädje och tacksamhet över att få ha någon så fin som barnet i sitt liv.

Jag finns ju där å kämpar med dem alla i vår vardag. Jag pluggar till prov med dem, övningskör, tröstar när de är ledsna, lyssnar på vem de är förälskade i, blir firad på sängen av dem när jag fyller år, blir uppskattad för min goda matlagning å får ge goda råd när de själva vill buda kompisar på middag. Självklart gör de mig stolta å glada i vardagen oavsett om jag delar gener, har burit den i min egen kropp, eller vakat på nätterna när de var små... Men visst har du rätt jag är naturligtvis väldigt glad å tacksam oxå över att ha dem i mitt liv... jag känner många olika känslor för dem i olika sammanhang...
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Mamman) skrev 2018-06-15 21:21:21 följande:

Att skriva våra barn känns lite fel i det sammanhang.För det stämmer inte.Kunde du inte skrivit ett kommentar under bilden:Mina fina barn!

Jag tycker inte alls det känns fel. om mina barns pappa hade träffat en ny hade min största oro varit att hon inte skulle ta till sig dem som en del av familjen. Att då läsa "våra fina barn" hade gjort mig glad.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Eva) skrev 2018-06-15 21:40:17 följande: