Anonym (yuiop) skrev 2018-06-17 17:15:04 följande:
Tack Brumma för att du försöker försvara oss bonusmammor och tack för att du om och om igen försöker visa att livet inte är svartvitt som många verkar tro!
Jag har oturen att ha en svår biologisk mamma att ta hänsyn till. Jag och maken har gemensamma barn, men pga bonusbarnets mamma så har jag aldrig vågat lägga ut en bild av alla barnen på fb (eller ens nämna barnet på något vis) av rädsla för reprimander. Jag vill inget annat än att bonus ska vara en del av vår familj, men biomamman gör det omöjligt...
Gillar inte när folks handlingar döms enbart pga ett prefix - oacsett on det är bonus eller bio ;) Känns som om många härinne har svårt att se nyanser och dömer utan att tänka efter. . :/
Vad tråkigt :/ Har full förståelse för att man är sårad och tom bitter, men noll förståelse för att man låter det gå ut över ens barn. Det spelar liksom ingen roll hur arg och besviken man är på sitt ex eller den nya partnern,;man tar inte ut det på barnen...
Tycker synd om både bonusbarnet och syskonen här som pga mamman får en kil mellan sig som inte behövt vara där..