• Anonym (Ida)

Hon la ut bild på mina barn!!

Har en fundering.

Mitt ex nya tjej på ut en bild på mina barn på Facebook. Där hon dessutom skrev "våra barn" som om det är deras gemensamma!

Att detta är olämpligt är ju glasklart, men vad säger den nya lagen?! Är det okej om mitt ex samtycker till en sådan bild?! Dessutom togs bilden på en skolavslutning och där vet jag att lagen är tydlig att det inte får läggas ut utan tillstånd av rektor.

• Svar på tråden Hon la ut bild på mina barn!!
  • Anonym (yuiop)
    Brumma skrev 2018-06-18 11:06:23 följande:

Det går inte att prata med bonus?

Säga att jag vill väldigt gärna ragga dig i den här bilden som familj, men jag vill fråga dig först eftersom mamma kanske kommer att reagera... Oavsett så har du då visat att du vill ha med bonus som familj...

Nope, om jag frågar henne så hamnar hon mitt i skottlinjen. Mamman är inte frisk på en fläck och skulle aldrig godkänna att dottern godkände något sådant...
  • molly50
    Anonym (yuiop) skrev 2018-06-18 11:13:21 följande:
    Nope, om jag frågar henne så hamnar hon mitt i skottlinjen. Mamman är inte frisk på en fläck och skulle aldrig godkänna att dottern godkände något sådant...
    Hur gammalt är barnet?
    Jag tänker om det är stort nog att själv kunna säga ifrån till sin mamma när hon beter sig så här?
    Carpe Diem
  • Brumma
    Anonym (yuiop) skrev 2018-06-18 11:13:21 följande:

Så himla trist :/
  • Anonym (yuiop)
    molly50 skrev 2018-06-18 11:25:21 följande:

Hur gammalt är barnet?

Jag tänker om det är stort nog att själv kunna säga ifrån till sin mamma när hon beter sig så här?

Barnet är nu 20 år. Nej, hon kan inte säga ifrån. Mamman är inte frisk på en fläck och har kört med hjärntvätt och psykisk misshandel under hela uppväxten. Vi är inte hennes familj, hennes pappa är inte hennes familj, det är bara mamma och bonussyskon där som är hennes familj. Så trist.
  • molly50
    Anonym (yuiop) skrev 2018-06-18 12:04:02 följande:
    Barnet är nu 20 år. Nej, hon kan inte säga ifrån. Mamman är inte frisk på en fläck och har kört med hjärntvätt och psykisk misshandel under hela uppväxten. Vi är inte hennes familj, hennes pappa är inte hennes familj, det är bara mamma och bonussyskon där som är hennes familj. Så trist.
    Det låter som att den där mamman behöver hjälp.
    Är barnet 20 år så är h*n ju vuxen och stor nog att kunna bestämma själv vem h*n vill vara hos.
    Carpe Diem
  • Anonym (K)

Hon låter riktigt obehagligt. Stackars barn.

• Anonym (yuiop)
    molly50 skrev 2018-06-18 12:35:21 följande:

Det låter som att den där mamman behöver hjälp.

Är barnet 20 år så är h*n ju vuxen och stor nog att kunna bestämma själv vem h*n vill vara hos.

Mamman skulle ha varit inspärrad. Sociala har stått på hennes sida genom alla år trots otaliga orosanmälningar från skola, vänner och andra som sett hur illa barnen hennes far. "Buhu stackars mig" fungerar visst bra att kontra anmälningar med... Nej, barnet kommer sannolikt aldrig kunna bryta sig fri från mamman, hon är ärrad för livet.

Men den här tråden handlar inte om oss. Låt oss fokusera på ts istället!
  • molly50
    Anonym (yuiop) skrev 2018-06-18 13:33:31 följande:
    Mamman skulle ha varit inspärrad. Sociala har stått på hennes sida genom alla år trots otaliga orosanmälningar från skola, vänner och andra som sett hur illa barnen hennes far. "Buhu stackars mig" fungerar visst bra att kontra anmälningar med... Nej, barnet kommer sannolikt aldrig kunna bryta sig fri från mamman, hon är ärrad för livet.

Men den här tråden handlar inte om oss. Låt oss fokusera på ts istället!
    Det är hemskt egentligen,att mammor ska kunna manipulera soc så lätt och få vårdnaden. Även om de inte är kapabla att ta hand om barnen själva.

Ja,du har rätt. Ber om ursäkt till TS för att vi kapade tråden! 
    Carpe Diem
  • Anonym (NollEQ)
    Anonym (yuiop) skrev 2018-06-18 09:02:54 följande:
    Hon är inte i någon svår situation. Hon tog makens bebis och flyttade till andra sidan landet. Hon vägrade allt umgänge i ca 6 års tid. Sen blev det visst lite jobbigt för henne så hon kom tillbaka och lät maken träffa barnet ibland, på mammans premisser och under tunga hot. Ju äldre bonus blev desto mer tid har tillbringats med oss. Men mamman har alltid funnits i bakgrunden och psykat bonus till att tro att vi inte är hennes familj. Det är svårt att få in barnet i familjen när mamman vägrar låta det ske... Psyksjuka kvinna.
    Gud så jobbigt, då förstår jag verkligen ....
  • Anonym (NollEQ)
    Anonym ( ) skrev 2018-06-18 09:00:15 följande:

Är det bara jag som tycker det låter  som avundsjuka och bitterhet

Var är det som är så fruktansvärt med situationen?
    Att mannens nya tjej/fru tagit barnen till sig och kallar det sina barn? Det är väl jättebra när hon är deras plastmamma? Är det inte så man skall se det? Hon engagerar sig i barnen, uscha vad hemskt

Den här tråden existerar ju just därför att TS blev upprörd, det kan ju vara så att vi inte ser hela situationen.

Jag förstår att det är känsligt, punkt slut. Alla funkar inte lika. Just därför tycker jag att man kan tänka två gånger (typ, är det här ok, eller är det bättre att låta bli?), men alla kan inte det och då blir det så här. 
Svar på tråden Hon la ut bild på mina barn!!