Anonym (Ida) skrev 2018-06-15 17:34:29 följande:
Nu har ju inte jag sett bilden.. eller jo, men va min kompis som skickade den till mig. Jag har tänkt ta upp detta. Men va bara nyfiken på om man kan lägga upp med bara en förälders tillåtelse.. och nej jag ska inte hänvisa till lagen. Har någon rätt info så svara bara på frågan. Jag har googlat med hittar inget som är tydligt.
Om du å ditt ex kommit överens om att aldrig någonsin lägga upp några bilder på något av era barn borde det inte vara några problem att på ett trevligt sätt be henne ta bort bilden. Men är det så att du frågar ditt ex varje gång DU SJÄLV lägger upp en bild på barnen så behöver du nog fundera ett varv till. Om barnen är i skolåldern som hag fattade det som eftersom det handlar om en skolavslutning då är det väl dem som ska bli tilfrågade om de vill vara med på bild å bestämma själva..
Vad gäller uttrycket ?våra barn? så är väl även det något som barnen kan vara med å tycka om. Jag har två härliga bonusbarn sedan två år tillbaka 15&17 år, de har kommit att bli även mina barn å de tycker om att omnämnas som så de är mina (bonus)barn å jag älskar även dem...