Hon la ut bild på mina barn!!
Har du egna barn själv?
Har du egna barn själv?
Att vara förälder är fantastiskt å jag har förmånen att få vara det till mina två egna grabbar å mina två bonusbarn... Men det kan oxå vara kämpigt å tufft ibland. Att det då finns vuxna som faktiskt vill ta på sig det uppdraget å hjälpa till att skapa, fina, trygga, vettiga människor tillsammans med mig å barnens pappa, är glr mig en fin gåva, det är jag glad för! Så jo om barnens bonus mamma är stolt å glad över grabbarna är jag glad för deras å hennes skull. Jag är deras mamma men delar gärna mina barn med andra som bryr sig om dem...
Å likadant med mina bonusungar. De betyder mycket glr mig å jag för dem. De kallar mig för mamma B ibland (B som i bonus) å vi har det bra tillsammans. Ibland kommer de till mig med jobbigheter när det är jobbigt att gå till mamma eller pappa. Det är vi alla nöjda över...
Så ser det ut i vår familj...
Jag finns ju där å kämpar med dem alla i vår vardag. Jag pluggar till prov med dem, övningskör, tröstar när de är ledsna, lyssnar på vem de är förälskade i, blir firad på sängen av dem när jag fyller år, blir uppskattad för min goda matlagning å får ge goda råd när de själva vill buda kompisar på middag. Självklart gör de mig stolta å glada i vardagen oavsett om jag delar gener, har burit den i min egen kropp, eller vakat på nätterna när de var små... Men visst har du rätt jag är naturligtvis väldigt glad å tacksam oxå över att ha dem i mitt liv... jag känner många olika känslor för dem i olika sammanhang...
Tack Brumma för att du försöker försvara oss bonusmammor och tack för att du om och om igen försöker visa att livet inte är svartvitt som många verkar tro!
Jag har oturen att ha en svår biologisk mamma att ta hänsyn till. Jag och maken har gemensamma barn, men pga bonusbarnets mamma så har jag aldrig vågat lägga ut en bild av alla barnen på fb (eller ens nämna barnet på något vis) av rädsla för reprimander. Jag vill inget annat än att bonus ska vara en del av vår familj, men biomamman gör det omöjligt...