Anonym (asta) skrev 2018-06-16 07:40:00 följande:
Ursäkta att jag lägger mig i här men DU skulle vara helt okej med att ditt ex nya kvinna la ut bilder på dina barn och i princip kallade dem sina? Liksom oavsett lagparagrafer. För övrigt så tycker jag att BÅDA föräldrarna ska vara eniga om barnen ska exponeras på nätet. Bilder på små barn ska inte cirkulera hejvilt är min synpunkt.
Eftersom jag själv är bonusmamma och kallar min bonus för "min" så ja, jag inte bara hade tyckt det var ok utan hade hoppats att kvinnan de skall leva med hade tagit till sig dem såpass mycket att hon kallade dem sina barn. Betydligt bättre för dem än om hon bara såg dem som "sambons barn".
Personligen tycker jag den sortens äganderätt och själviskhet som visas från en del mammor i tråden är ett tråkigt tecken på att de sätter sina egna sårade känslor framför barnens. Och att de dessutom skapar konflikter där det inte finns några. Sådana mammor är inte speciellt lätta att ha att göra med och jag förstår och känner med de pappor och bonusmammor som i sådana fall ofta har ständiga konflikter med mammorna.
Hur hade du reagerat om ditt barn la upp en bild på sin bonusmamma på tex mors dag och skrev "Grattis mamma"? Hade det varit ok?