Inlägg från: Anonym (b) |Visa alla inlägg
  • Anonym (b)

Hon la ut bild på mina barn!!

Anonym (Seriöst?) skrev 2018-06-15 17:30:53 följande:

Om man som förälder konsekvent inte lägger ut sina barn på sociala medier så kan man tycka att man kan be dom ta bort bilden.

Men om man själv lägger ut bilder så tycker jag inte man har så mkt att komma med om exens nya sambo lägger ut en bild. Sen att hon skriver våra barn...ja man får väl vara glad att hon tycker om dom.

Det man lägger ut på sina egna barn har man kontroll själv över. Andra ska inte publicera mina barn på nätet.
  • Anonym (b)

Vad folk har gått igång på bonusmammans rätt att skriva "våra barn"! Jag kan hålla med om både det ena och det andra som skrivs men vad gäller ts så har ni inte mycket information att gå på. 
    När jag läste trådstarten så reagerade jag främst på att någon lade ut bilder på någon annans barn och dessutom från en skolavslutning vilket är olämpligt. Jag har själv varit med om att någon har lagt ut bilder på mitt barn på Facebook utan att kolla med mig. Första gången det skedde var det mitt styvbarn som lade ut och då hade jag inte själv hunnit ta ställning till om jag skulle lägga ut bilder på mitt barn eller inte. Jag ville alltså än mindre att någon annan skulle göra det.

Idag lägger jag ut bilder men med vissa restriktioner. Jag vill fortfarande inte att någon annan ska lägga ut bilder på mitt barn utan att kolla med mig först. Jag lever ihop med barnets pappa så som tur är behöver jag inte förhålla mig till samma problem som ts har, det kan inte vara lätt att försöka få pappan och hans nya att respektera din åsikt ifall de tycker annorlunda. Jag hade nog i så fall pratat med pappan och bett honom om att prata med henne så att hon åtminstone kollar med honom först innan hon publicerar bilder på våra barn på fejjan.

När jag läser trådstarten tolkar jag det som att exets nya verkligen är ny, annars kunde hon ha sagt exets flickvän eller exets sambo, men jag vet ju lika lite som ni andra. Och i och med att hon har lagt ut en bild på Facebook ifrån en skolavslutning så tolkar jag det som att hon inte har några egna barn för då borde hon väl ha varit insatt i att man inte gör så. Men det är ju bara min tolkning det. 

Svar på tråden Hon la ut bild på mina barn!!