Hon la ut bild på mina barn!!
1. TS får absolut ha sin känsla, det är att agerade på den som kan bli väldigt fel. Att hon anser att det är att gå över gränsen innebär inte att det bästa är att gå på TS känsla.
2. Japp. En del går definitivt över gränsen ofta på sociala medier. Att kalla sin familj för sin är dock knappast att göra ett övertramp.
3. Det ÄR känsligt för många, absolut. Men här är det ingen som etiketterat sig som mamma. Det är ingen som uttryckt en önskan om att få vara mamma till barn som inte är hennes. Och nej, att kalla några barn som tillhör ens familj för "våra barn " (INTE mina barn) är inte samma sak som att benämna sig mamma. Tror man det kanske man skall ta till sig vad de bonusmammor som benämner barnen som "våra" eller "min tjej" säger. Jag - som en av dem - har inte minsta önskan att ta över mammarollen från hennes mamma. Inte heller har jag en önskan att bonusdottern var min. Men hon är fortfarande en del av min familj och ja, även om hon inte är min biologiskt och jag har samma moderskänslor som för mina biologiska barn så hade jag kastat mig framför en buss om det räddat hennes liv.
3. (Igen - antar du menade 4). Jag bryr mig faktiskt inte om vad folk uppskattar. Min familjs känslor går först och skulle det stå mellan min bonusdotter känslor och hennes mammas sårade ego hade dotterns känslor och behov definitivt gått först. Kan man som mamma inte hantera en sådan sak så får man arbeta med sig själv. Det är INTE ok att i ett sådant fall sätta sina egna känslor framför barnets bästa. Jag - och fler med mig - TAR hänsyn. Men till barnets känsla och behov av att bli inkluderad i familjen. DET går först.
Jag har oturen att ha en svår biologisk mamma att ta hänsyn till. Jag och maken har gemensamma barn, men pga bonusbarnets mamma så har jag aldrig vågat lägga ut en bild av alla barnen på fb (eller ens nämna barnet på något vis) av rädsla för reprimander. Jag vill inget annat än att bonus ska vara en del av vår familj, men biomamman gör det omöjligt...