• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Proffs)

Familjeliv är för barn och amatörer som vill gnälla och bjäbba, Flashback för vuxna som vill diskutera på riktigt!

• Thereisthat

Håller med dig till 99% TS, och jag är man. För mig är det skrämmande att se oförståelse och okänsligheten kvinnor visar varandra på det här forumet. Folk kan vara med om extremt jobbiga situationer och behöver obviously råd och stöd. Men istället för att ge råd och stöd så visar man en cynism och känslolöshet som gör mig ledsen och nästan pessimistisk. Det är skrämmande att se!

Du kanske undrar varför jag säger att jag håller med till 99%. Jag kan berätta vad den där lilla procenten jag inte håller med om är: Flashback. Jag själv hängde på Flashbacks relationsforum under tiden efter senaste (som också var det jobbigaste) uppbrottet. Förhoppningarna var inte höga, men jag trodde ändå att jag skulle bemötas med någon form av respekt. Men så vart det inte. Kommentarerna man fick mot sig var råa och känslolösa, oftast för att man inte gått vidare. Man fick höra att man var efterbliven för att man blev svartsjuk när mitt ex träffat en ny, man fick veta att man var dum i huvudet som inte orkade med känslostormarna och dessutom var det en admin på Flashback som på ett väldigt cyniskt sätt kallade en helt annan person för sjuk i huvudet och "kärringjävel" för att han gråtit framför sin flickvän när hon dumpade honom. Så nej, jag håller inte alls med om att Flashback är ett bra substitut för Familjeliv.

• Anonym (Leila)
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 23:43:23 följande:

Ja feminister är helt klart värst, så känslostyrda och hatiska. Jag brukar också försöka undvika personangrepp, men kan bita tillbaka om någon börjar med det. Men man borde lämna diskussionen bara.

Ja alltså jag håller med men samtidigt är jag helt känslostyrd själv och ser känslor som en del av ens intelligens (om man har någon, haha). Jag är så fruktansvärt trött på feministers hat, det är bara att se hur dom svarar i den här tråden. Dom har sanningen, den enda sanningen och alla som inte är med ska hånas och associeras med nåt riktigt dåligt.

Skulle väldigt gärna vilja ha en seriös debatt om patriarkatet (vilket jag anser inte finns i Sverige) men det lär ju ingen av dom ställa upp på. Vet redan att deras svar kommer vara ?Kom tillbaka när du lyssnat på Lady Dahmers podd och skaffat en feministisk analys och inskaffat kunskap?. Alltså man måste först gå igenom deras programmering för vilka åsikter man ska ha innan dom ens kan prata med en på ett annat sätt än mästrande och hånfullt.
  • Anonym (Leila)
    Thereisthat skrev 2018-02-06 23:51:14 följande:

Håller med dig till 99% TS, och jag är man. För mig är det skrämmande att se oförståelse och okänsligheten kvinnor visar varandra på det här forumet. Folk kan vara med om extremt jobbiga situationer och behöver obviously råd och stöd. Men istället för att ge råd och stöd så visar man en cynism och känslolöshet som gör mig ledsen och nästan pessimistisk. Det är skrämmande att se!

Du kanske undrar varför jag säger att jag håller med till 99%. Jag kan berätta vad den där lilla procenten jag inte håller med om är: Flashback. Jag själv hängde på Flashbacks relationsforum under tiden efter senaste (som också var det jobbigaste) uppbrottet. Förhoppningarna var inte höga, men jag trodde ändå att jag skulle bemötas med någon form av respekt. Men så vart det inte. Kommentarerna man fick mot sig var råa och känslolösa, oftast för att man inte gått vidare. Man fick höra att man var efterbliven för att man blev svartsjuk när mitt ex träffat en ny, man fick veta att man var dum i huvudet som inte orkade med känslostormarna och dessutom var det en admin på Flashback som på ett väldigt cyniskt sätt kallade en helt annan person för sjuk i huvudet och "kärringjävel" för att han gråtit framför sin flickvän när hon dumpade honom. Så nej, jag håller inte alls med om att Flashback är ett bra substitut för Familjeliv.

Skönt att se fler som reagerar som ts och jag. Supertrist med din erfarenhet från Flashback, det kanske är bäst med terapi och riktiga grupper man träffar irl (stödgrupper) där folk inte vågar vara hånfulla på samma sätt.

Tycker det är skrämmande alltihop. Det hör ju till mognad att kunna lyssna på och visa empati med någon som mår dåligt, det verkar som att många vuxna människor ute i samhället inte är speciellt utvecklade. Vilket syns på resultatet av kortsiktigt tänkande och brist på empati och vilja att jobba för allmänhetens bästa..
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:53:56 följande:
    Ja alltså jag håller med men samtidigt är jag helt känslostyrd själv och ser känslor som en del av ens intelligens (om man har någon, haha). Jag är så fruktansvärt trött på feministers hat, det är bara att se hur dom svarar i den här tråden. Dom har sanningen, den enda sanningen och alla som inte är med ska hånas och associeras med nåt riktigt dåligt.

Skulle väldigt gärna vilja ha en seriös debatt om patriarkatet (vilket jag anser inte finns i Sverige) men det lär ju ingen av dom ställa upp på. Vet redan att deras svar kommer vara ?Kom tillbaka när du lyssnat på Lady Dahmers podd och skaffat en feministisk analys och inskaffat kunskap?. Alltså man måste först gå igenom deras programmering för vilka åsikter man ska ha innan dom ens kan prata med en på ett annat sätt än mästrande och hånfullt.
    Ha ha ja och ingen av dem verkar må särskilt bra heller så man borde kanske inte skratta. Lady Dahmer som många av dem beundrar har uppenbarligen psykiska problem, och hon har självklart daddy issues som de flesta av dem har.

Du kanske är känslostyrd men du visar det inte utåt när du skriver, och man ska inte ta åt sig av vad någon tomte på nätet skriver som inte känner en. 
  • Thereisthat
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:58:29 följande:

Skönt att se fler som reagerar som ts och jag. Supertrist med din erfarenhet från Flashback, det kanske är bäst med terapi och riktiga grupper man träffar irl (stödgrupper) där folk inte vågar vara hånfulla på samma sätt.

Tycker det är skrämmande alltihop. Det hör ju till mognad att kunna lyssna på och visa empati med någon som mår dåligt, det verkar som att många vuxna människor ute i samhället inte är speciellt utvecklade. Vilket syns på resultatet av kortsiktigt tänkande och brist på empati och vilja att jobba för allmänhetens bästa..

Ja, exakt! Och en sak till som jag märkt är att folk verkar ha väldigt svårt att skilja på att vara ärlig och att vara rentav elak. Folk tror att det enda sättet att vara rak är genom att vara totalt känslokall, vilket är helt fel.

Exempel:

En kvinna skriver ett inlägg där hob har blivit dumpad av sitt ex. Exet har precis gått direkt till en ny kvinna, och TS är fullständigt förtvivlad och i desperation ringer hon sitt ex och ber om att få honom tillbaka.

Inte ett särskilt rationellt beteende, javisst. Men i det fallet kan man svara TS med att vara hård och känslolös eller att vara mer förstående.

Den känslolösa:

"Fy fan vad omoget och patetiskt! Du inser väl att han gått vidare och att du beter dig otroligt pinsamt??"

Den känslisamme:

"Jag förstår att du har det otroligt jobbigt och svårt, men om du gör sådär så kommer han liksom många andra att förlora respekten för dig. Försök att behålla din värdighet och inte sjunka ner till nivån att du framstår som desperat. Det skadar bara dig i slutändan!"

Se där! Två exempel där man är ärlig och får fram samma saker, men det ena inlägget är rentav elakt medan det andra inlägget är schysst och förstående. Varför är det så omöjligt för vissa att förstå att man kan vara ärlig och rak och SAMTIDIGT vara ödmjuk och förstående? Sånt står inte i kontrast till varandra!
  • Less is more

För mig är Flashback en enda stor skvallertrådsröra där folk tror, antar, sriver skit om andra och fabulerar. Forumet fär folk inte pratar om sig själva utan om tredje person.

Och männen på Flashback verkar vara mentalt funtade som Behring Breivik - men de skrider möjligen inte till verket. Men vad vet jag, liksinnade får tillsammans luft under vingarna. Forumet för bittra och hatiska män.

På familjeliv upplever jag att folk i stället ställer frågor kring sina egna problem och söker efter andras reflektioner och åsikter. Det är inte alltid man stryks medhårs - men det kan man ju inte heller alltid förvänta sig. Det är mer " riktiga relationer och vardagsliv här".

• klyban
    Less is more skrev 2018-02-07 00:28:02 följande:
    För mig är Flashback en enda stor skvallertrådsröra där folk tror, antar, sriver skit om andra och fabulerar. Forumet fär folk inte pratar om sig själva utan om tredje person.

Och männen på Flashback verkar vara mentalt funtade som Behring Breivik - men de skrider möjligen inte till verket. Men vad vet jag, liksinnade får tillsammans luft under vingarna. Forumet för bittra och hatiska män.

På familjeliv upplever jag att folk i stället ställer frågor kring sina egna problem och söker efter andras reflektioner och åsikter. Det är inte alltid man stryks medhårs - men det kan man ju inte heller alltid förvänta sig. Det är mer " riktiga relationer och vardagsliv här".

Inser du har noll erfarenhet av Flashback, alternativt extrembegränsat din tillvaro där till väldigt få ämnen.
    Då inte mycket blev rätt där.

hur många meter var det?
  • Less is more
    klyban skrev 2018-02-07 00:38:00 följande:

Inser du har noll erfarenhet av Flashback, alternativt extrembegränsat din tillvaro där till väldigt få ämnen.

Eller så är det du som är extrembegränsad. Om du läser trådar om aktier, motorcyklar eller surfplattor är det klart att du inte märker av hur trådar om andra människor, sex, relationer, samhälle, politik eller händelser spårar ur fullstämdigt. Nada faktagranskning och källkritik.
  • Anonym (liarliarpantsonfire)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:11:15 följande:
    Och om vi pratar våld. Jag har ALDRIG blivit utsatt för våld av en man. Jag har däremot blivit hotad av tjejer på högstadiet och gymnasiet och fått vara rädd dagligen pga det under skoltiden. Jag blev misshandlad på tunnelbanan av ett tjejgäng när jag var 17 och har fortfarande ett ärr på kinden där en av dom skar mig. Det gänget gick BARA på andra tjejer. Men det var inte kvinnohat?

Gäng med killar har på sin höjd visslat, gett komplimanger, men också hjälpt mig genom att låna ut telefon när min dött, gett vägvisningar osv.

Jag har blivit slagen av tjejkompisar i tonåren, utfryst, mobbad av tjejkompisar, jag har blivit mordhotad av en tjej i 20-årsåldern. Osv. Så allt snack om att tjejer bara behöver oroa sig för mäns kvinnohat är bullshit. Likaså att män slipper vara rädda. Mitt ex blev misshandlad 3 ggr av olika killar han inte kände ute på stan vid 3 olika tillfällen. Jag har flera killkompisar som blivit överfallna av killgäng som slagit och sparkat ned dom. Flera kunde ha dött. Var inte det manshat då?
    Ja det var ju en massa irrelevant dravel, svar till saker jag inte sa och nästan ingenting som har med tråden att göra. Åh nej kommer du anklaga mig för kvinnohat nu?

Kritik, personpåhopp eller arga inlägg är inte kvinnohat oavsett hur jobbigt du har haft det med kvinnor i ditt privatliv. Kvinnohat är när fientligheten/hatet/fördomarna har direkt med könet att göra. Inte att man är hård mot någon som råkar vara en kvinna. 
    klyban skrev 2018-02-07 00:38:00 följande:

Undrar helt ärligt om några flashbackare bestämt sig för att trolla familjeliv för jag vägrar tro att ni har en såhär konstig verklighetsuppfattning. Det känns som att båda kollar på färgen blå och ni skriker "röööööd!!!!".
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback