• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • NELJ
    uuunn skrev 2018-02-07 10:23:23 följande:
    Jasså? Jag upplever manshatet på Familjeliv både öppet och grovt. Därför undviker jag nästan Familjeliv numera eftersom jag blir så arg och irriterad av att läsa inläggen här.
    Som jag skrev har jag inte reflekterat över det. Det betyder inte att det inte finns. Det är ju, tyvärr, så att man lättare reagerar när man själv blir utsatt.

Det är trist när möjligheten att diskutera intressanta och viktiga frågor förstörs av hat och påhopp. Överlag är acceptansen för andras åsikter på forum och sociala medier alldeles för låg, alltför många kan inte skilja på sak och person. I längden är det ett allvarligt problem för samhället.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Eh?) skrev 2018-02-07 08:58:22 följande:

Vem besöker skvallersiten Flashback för att få reda på fakta?

Det gör bla svenska polisen.

Jo, det har faktiskt hänt att polisen fått hjälp via Flashback...

Att polisen skulle ta hjälp av.......Familjeliv!!!

Det är, på riktigt, en utopi.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • MR Human

Vilket av dessa forum är störst?
    Jag upplever det som att det är råare på FB och mycket yngre människor som skriver där. Men, det finns många intressanta trådar där som aldrig skulle funka här!

• EnAnonumius
    Tja låt oss säga så här Familjeliv forumet har ju inte fått priset "Årets Medieorm" ialf.
    Flashback fick det priset år 2011.
    Svenska dagbladet fick det år 2012.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fattar)

Ganska många av inläggen på fl är fulla av medvetna missförstånd, spekulationer baserade på typ ingenting + otrevliga slutsatser, projektioner, argumentationsfel (sluttande plan, guilt by association mm), en enorm och oförtjänt misstänksamhet, ogrundade antaganden om att ts ljuger och att allt egentligen är tvärtom, osaklighet, du förklarande, spydigheter och sarkasm m.m. Dvs motsatsen till konstruktivt utbyte av åsikter. Att utbyta åsikter är något helt annat.

Ni som skriver att de av ts nämnda "påhoppen" är "åsikter" - ta en funderare tycker jag.

Ett exempel. Ts och hennes ex är vänner, men ts blir plötsligt blockad. Ts undrar hur hon ska hantera det och gemensamma vänner.

Några skriver att de tycker det är ok att göra så och tänker att exet kanske träffat nån ny och att ts borde gilla läget bara =Åsikt

Några skriver att ts och medhållare säkert döljer saker och beter sig som en klängrankor / stalkers eftersom ingen blockar någon utan anledning och att de dom inte fattar se inte kan läsa av det sociala samspelet = bara taskig stil.

Jag anser att ett gott debattklimat gynnar alla. Tror dock inte det gäller kvinnor specifikt, men att det är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera, vilket ju kvinnor ofta är. Och politiker (o.t.men relaterat)... Jag är inte moderat, men tackar nya moderatledaren för att han vill skapa just ett bättre debattklimat i politiken utan kvalificerat trams.

Flashback deltar jag inte i egentligen (förutom när jag vill läsa skvaller), så ingen generell åsikt.

• EnAnonumius
    Jo skall bara tillägga detta då jag missade det.

Flashback har ju även blivit nominerad för Guldspaden, av Yasmine El Rafie och Carl Fridh Kleberg, en Flashback-tråd.
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum#V%C3%A5ldt%C3%A4kterna_i_Bj%C3%A4sta_2011

Så javisst är Flashback skvaller site. De skvallra på våldtäktsmän så att de INTE går fria och skvallrar på fuskande fotografer b.la. Har skvaller på Familjeliv lett till nominering och/eller pris?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • uuunn
    Anonym (Fattar) skrev 2018-02-07 11:36:39 följande:

Jag anser att ett gott debattklimat gynnar alla. Tror dock inte det gäller kvinnor specifikt, men att det är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera, vilket ju kvinnor ofta är. Och politiker (o.t.men relaterat)... Jag är inte moderat, men tackar nya moderatledaren för att han vill skapa just ett bättre debattklimat i politiken utan kvalificerat trams.

Vad är det som är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera?
  • Anonym (Fattar)
    uuunn skrev 2018-02-07 11:54:08 följande:

Vad är det som är mer vanligt förekommande bland dem som är vassa på att argumentera?

Sorry, det taskiga debattklimat ts påpekar.
  • Anonym (Fattar)
    Anonym (Fattar) skrev 2018-02-07 12:08:44 följande:

Sorry, det taskiga debattklimat ts påpekar.

Sedan kan man ju dra det några varv till, och påstå att en del av dem som inte kan argumentera alls slår varandra i huvudet istället för att sitta på Familjeliv.se...

Jag tänker dock framförallt på de här ändlösa hårklyverierna och medvetna missförstånden, som förkläs till åsikter men som handlar om att "nypas" rent verbalt för att visa sina muskler. Vilket FL-debatterna har gemensamt med politiken, där det känns som om det är viktigt att nypa sina motståndare snarare än att övertyga folk i tvsoffan att byta parti.

Sorry för ordmissen, småbarnsföräldrar sover inte alltid så bra!
  • Inisario

Låt mig säga så här ts. Du har tydligen fått mer respons på din tråd här än på flashback. Det är väl redan något. 
    Nej, jag tror inte att det finns mer hat på familjeliv än på andra random internet forum.
    Däremot tycker jag absolut att någon med helt abstrusa idéer som inte fått tillräckligt med medhåll och axelklappningar skulle kunna komma på den idén.

Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback