• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • klyban
    Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 17:09:34 följande:
    Antagligen för att det är dessa sidor kvinnorna besöker när de är där.

Så för dom är ensidiga, så dissar dom ett forum som är så stort.
    Det är makalöst faktiskt.

EnAnonumius skrev 2018-02-07 19:20:50 följande:

Hehe, den som inte kan hitta nått och diskutera på FB den har inga intressen alls Flört

Sen betyder ju inte det att man måste diskutera ändå, men man kan ju liksom inte klaga på ett så stort och mångsidigt forum.
    Sen för mig är det inte antingen eller, utan det går utmärkt vara på bägge.

hur många meter var det?
  • Thereisthat
    Åsa skrev 2018-02-07 17:05:07 följande:

Nu har jag väl iofs inte sett mycket till kvinnohat på Familjeliv undantaget någon enstaka misogyn. En del av de tråkiga attityder som nämns här, ja. Ibland är kommentarer uppenbart för att trycka ner, ibland uppfattas de bara så av en trådstartare som inte gillar sakinnehållet i de svar h*n fått.

Detta sagt förstår jag inte riktigt jämförelsen. Är Flashback ökänt för kvinnohat? Det är väl mest enligt etnisk, religiös och politisk profil de nedsättande uttrycken haglar där?  Invandrare i allmänhet, svarta och muslimer specifikt, zigenare och resande, judar, kommunister...

Nej, där hatas alla! Inklusive kvinnor...

Btw, hatet mot kommunister delar jag fullständigt! Att de skulle vara offer för något är ett hån mot alla miljoner människor runtom i världen som utsatts för deras bisarra förtryck och äckliga beteenden! Och även om många vänsterfanatiker än idag gör sitt bästa för att tysta ner detta, b.l.a. genom att systematiskt hävda att kommunismen är rumsren för att det "aldrig funnits några kommunistiska länder", så har "tyvärr" världens människor blivit mer upplysta om deras fasor vilket gör att en kommunistisk renässans är i det närmaste omöjligt.... Tack och lov!
  • Anonym (Leila)
    Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-07 14:24:41 följande:

Okej. Jag ska vara snäll. Du är uppenbart väldigt förvirrad och har fått för dig att jag är någon jag inte är. Jag har inte skrivit att kvinnohat bara kommer från män. Jag har inte skrivit att ifall en man misshandlar en kvinna så innebär det kvinnohat men om en kvinna misshandlar en kvinna så är det inte kvinnohat. Så om du nu har ett problem med dessa människor som skrivit detta rekommenderar jag att du citerar dom istället. För jag tänker inte ta ansvar för eller ge svar till allt ont som hänt dig i ditt liv. 

Och sluta bete dig som en jäkla stereotypiskt extremistfeminist genom att sätta på dig en jäkla offerkofta. Hur jag skriver till dig har absolut ingenting att göra med vad som finns mellan dina ben. Jag tänker inte daddla med dig bara för att du tydligen anser dig behöva behandlas med silvervantar för att du är kvinna. Och ja dina personliga erfarenheter av kvinnor genom privatlivet är heeeelt irrelevant gällande en tråd om kvinnohat på familjeliv vs. flashback. 

Jag är inte feminist. I övrigt, tack för det här inlägget :)

Du visar så bra vilken rutten attityd tråden handlar om.

Dina konstiga slutsatser om mig är helt irrelevanta, otrevliga ja (men det är bara bra, du belyser så bra hur feminister och vänstermänniskor uttrycker sig mot alla som inte är med dom) och just förvirrade nu när du ändå tar upp förvirring.

Det här är anledningen till att jag inte är feminist ^
  • Anonym (Leila)
    Thereisthat skrev 2018-02-07 22:11:32 följande:

Btw, hatet mot kommunister delar jag fullständigt! Att de skulle vara offer för något är ett hån mot alla miljoner människor runtom i världen som utsatts för deras bisarra förtryck och äckliga beteenden! Och även om många vänsterfanatiker än idag gör sitt bästa för att tysta ner detta, b.l.a. genom att systematiskt hävda att kommunismen är rumsren för att det "aldrig funnits några kommunistiska länder", så har "tyvärr" världens människor blivit mer upplysta om deras fasor vilket gör att en kommunistisk renässans är i det närmaste omöjligt.... Tack och lov!

Om inte annat så märks det på deras attityd. Dom avhumaniserar alla till höger om sig och visar ingen gräns för sitt förakt. Det är ju rätt lätt att förstå hur sådana attityder går vidare i våld och förtryck.
  • klyban
    Thereisthat skrev 2018-02-07 22:11:32 följande:

Idag är alla kommunister och vänsterpack som itne står och hejar på Trump på Flashback :p

Men jag bara roas av det ;)

hur många meter var det?
  • Anonym (Disagree)

Om kvinnohatare är att TS inte får sympati när man har en annan lite kanske "hårdare" åsikt , så ja, då hatar jag nästan jämt här.

Många trådar skrivs "vad tycker du jag ska göra? Tips? hjälp mig" Och när svaren a-ö kommer, är det redan bestämt att TS vill inte ha vilka råd som helst, utan medhåll på vad hon själv redan vet och känner, men detta skrivs inte ut i tråden så det blir lite rörigt, som du frågar får du svar som det brukar heta, vill du ha ett särskilt svar, ställ en särskild fråga som är ledande istället, sedan ignorerar du de som kommer med andra svar än det du bett om.

Om egna tankar om vad som kan hjälpa en kvinna är kvinnohat, då är kvinnohat allt som en kvinna inte håller med om.

Är det likadant med manshat?

Tycker vi är rätt jämlika här, förutom de som röstar SD eller är emot invandring, hatet mot de är ju helt klart dominerande.

Personligen hatar jag ingen för deras åsikter, alla har sitt perspektiv varför är det så himla fel ? Tycker om att se tio olika tankar i en tråd, som skapar tio nya tankar. Poängen är inte att alla säger samma sak poängen är att få fram helheten som ger det TS behöver. Det man behöver göra är inte alltid samma sak som det man hoppas höra.

• Anonym (Leila)
    Anonym (Disagree) skrev 2018-02-08 01:32:23 följande:

Om kvinnohatare är att TS inte får sympati när man har en annan lite kanske "hårdare" åsikt , så ja, då hatar jag nästan jämt här.

Många trådar skrivs "vad tycker du jag ska göra? Tips? hjälp mig" Och när svaren a-ö kommer, är det redan bestämt att TS vill inte ha vilka råd som helst, utan medhåll på vad hon själv redan vet och känner, men detta skrivs inte ut i tråden så det blir lite rörigt, som du frågar får du svar som det brukar heta, vill du ha ett särskilt svar, ställ en särskild fråga som är ledande istället, sedan ignorerar du de som kommer med andra svar än det du bett om.

Om egna tankar om vad som kan hjälpa en kvinna är kvinnohat, då är kvinnohat allt som en kvinna inte håller med om.

Är det likadant med manshat?

Tycker vi är rätt jämlika här, förutom de som röstar SD eller är emot invandring, hatet mot de är ju helt klart dominerande.

Personligen hatar jag ingen för deras åsikter, alla har sitt perspektiv varför är det så himla fel ? Tycker om att se tio olika tankar i en tråd, som skapar tio nya tankar. Poängen är inte att alla säger samma sak poängen är att få fram helheten som ger det TS behöver. Det man behöver göra är inte alltid samma sak som det man hoppas höra.

Och hur gör du den tolkningen? Har du ens läst tråden? Då hade du vetat att det INTE är olika åsikter som den syftar på.
  • Anonym (Disagree)
    Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:

Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.

Jag tror att kvinnor vill att det är så men om man säger såhär, det var inte främst killarna i skolan som var elaka med fula kränkande kommentarer blickar viskande och utfrysning och diskriminering, detta var helt och hållet tjejerna.

Det är inte männen som kritiserar mammor det är främst andra mammor som tävlar om hierarkin "bäst mamma" kvinnor i galleriorna på Black Friday kan slå ner varandra över en liten handväska.

Kvinnor ska också vara mer personliga och passera andra kvinnors gränser med att vara nyfikna och påträngande om allt och ställer frågor för att jämföra och mäta, medan en man som frågar en kvinna bara vill lära känna.

Ska jag fortsätta?

Män som tafsar fattar att de gjort fel, kvinnor som tafsar de tycker man ska se det som en kul grej som killarna gillar och att det inte är kränkande om en kvinna tafsar en kvinna

För det är bara övertramp om det är en mans händer.

Kvinnor kommer undan kriminellt hur många gånger kan en kvinna vara dum och låtsas ha glömt att bil-lyset är sönder, och olämpliga mammor får vårdnaden över barn och narcissistkvinnor har världens bästa kamouflage i samhället "kvinnan är offret" om en man slår kvinnan är hon offer, om en kvinna slår mannen klöser mannen biter mannen sparkar mannen och han slår undan henne,är kvinnan fortfarande offret,ingen tror att kvinnor kan vara ett problem.

Vänta, låt mig gissa, det är nu ni kvinnor måste förneka att kvinnor kan vara problem, så ni ska säga att jag är en man?

(Y)
  • Anonym (Disagree)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-08 01:43:57 följande:

Och hur gör du den tolkningen? Har du ens läst tråden? Då hade du vetat att det INTE är olika åsikter som den syftar på.

Men även om det blir tio likadana kommentarer på ett "hjälp mig " inlägg, betyder inte upprepande åsikt kvinnohat, för isåfall, är det hat om flera tänker lika?

Då är det fortfarande kvinnohat om TS är kvinna och inte håller med en eller flera personer. Alltså är åsikter kvinnohat.
  • Anonym (Leila)
    Anonym (Disagree) skrev 2018-02-08 01:45:57 följande:

Jag tror att kvinnor vill att det är så men om man säger såhär, det var inte främst killarna i skolan som var elaka med fula kränkande kommentarer blickar viskande och utfrysning och diskriminering, detta var helt och hållet tjejerna.

Det är inte männen som kritiserar mammor det är främst andra mammor som tävlar om hierarkin "bäst mamma" kvinnor i galleriorna på Black Friday kan slå ner varandra över en liten handväska.

Kvinnor ska också vara mer personliga och passera andra kvinnors gränser med att vara nyfikna och påträngande om allt och ställer frågor för att jämföra och mäta, medan en man som frågar en kvinna bara vill lära känna.

Ska jag fortsätta?

Män som tafsar fattar att de gjort fel, kvinnor som tafsar de tycker man ska se det som en kul grej som killarna gillar och att det inte är kränkande om en kvinna tafsar en kvinna

För det är bara övertramp om det är en mans händer.

Kvinnor kommer undan kriminellt hur många gånger kan en kvinna vara dum och låtsas ha glömt att bil-lyset är sönder, och olämpliga mammor får vårdnaden över barn och narcissistkvinnor har världens bästa kamouflage i samhället "kvinnan är offret" om en man slår kvinnan är hon offer, om en kvinna slår mannen klöser mannen biter mannen sparkar mannen och han slår undan henne,är kvinnan fortfarande offret,ingen tror att kvinnor kan vara ett problem.

Vänta, låt mig gissa, det är nu ni kvinnor måste förneka att kvinnor kan vara problem, så ni ska säga att jag är en man?

(Y)

Håller med dig här. Fattar inte hur feminister kan slåss för att få göra den förminskande kopplingen mellan kvinna och offer. Istället för att fira att vi har rösträtt och kan delta i samhället precis som män och hylla friheten här envisas dom med att hävda att män är lika med förövare och kvinnor är lika med offer.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback