Anonym (hårt) skrev 2018-02-06 18:01:40 följande:
Jag hållet med om att det är en väldigt hård ton mot ts, och att det är kontraproduktivt, men åsikten som majoriteten kommer med är att hon borde titta på vad hon själv gör och inse att det är mycket möjligt att hon själv skapat situationen genom att varje dag förhöra sig om vem mannen pratat med, vilket kan få honom att känna sig ifrågasatt.
Jag blir precis som skribenten du visar skälla ut folk som tror att de är offer när de egentligen beter sig illa vilket blir väldigt tydligt i många trådar trots att ts beskriver från sitt eget perspektiv. Vilket jag tycker ts i den tråden gjort, men jag vet det får motsatt effekt att vara otrevlig och dömande. Istället försöker jag få fram det jag vill säga på ett trevligt sätt, men alla har inte kommit till den insikten tyvärr.
Men vadå beter sig illa och ser sig som offer? Då är det ju du som har låg tolerans och empati och borde jobba med att kunna lyssna på andra innan du reagerar från ryggmärgen.
Jag tycker det är stor skillnad på när någon skriver något djupt omoraliskt, typ Hej, jag har bara sex med gifta män och älskar det, eller Hej, jag skiter i mina barn och tänker dumpa dom i Sverige/dra till USA och att berätta om sina innersta känslor i känsliga rummet. Den där tråden handlar ju inte om att ts beter sig lika illa, jag håller med Done om att kvinnor är skitdåliga på att lyssna och stötta andra kvinnor här som visar sig sårbara.
Lite svartsjuka är normalt, det har var och varannan person känt. Förstår inte varför man vill skriva till en främling att Du är sjuk, det är väldigt kränkande och elakt och dessutom inte sant.
Ingen psykolog skulle nånsin säga till en klient som tjejen i exempeltråden att hon var helt störd, snarare skulle psykologen tvärtom försöka få klienten att inse att hon är normal och försöka få henne slappna av och acceptera sina känslor.
Ni är inga psykologer, dom som skriver till folk hit och dit att dom är psykiskt sjuka för att dom är ledsna över att mannen börjat snacka om en kvinnlig kollega mycket och sett att dom messar mycket tex är ju inte till någon hjälp alls. Det sprider bara sjukt dålig stämning på forumet.