• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 18:13:28 följande:
    Kan du vara så vänlig att länka till de trådar/inlägg du just nu citerar? 
    www.flashback.org/f508
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 18:29:21 följande:
    www.flashback.org/f508

Förstår att det var jobbigt för dig att vara mer specifik så i stället länkade du till en hel forumsdel som består av 15 sidor med drygt 40 olika trådar på varje sida.

Den första tråden du refererar till är denna:

"Bör mannen få halva skadeståndet när en kvinna blivit våldtagen och en gärningsman dömts, dvs att skadeståndet automatiskt även tilldelas hennes man, sambo eller pojkvän?
    Eftersom män till våldtagna kvinnor drabbas så hårt, borde det då inte vara berättigat och jämställt att även dom fick del av skadeståndet, kanske en tredjedel eller vad tycker ni?"

Det TS menar är att partnern till den drabbade kvinnan också drabbas av en våldtäkt. Vilket trådstartaren såklart har rätt i. Alla brott drabbar ju långt fler människor en enbart offret. När du skriver som du gör så tolkar man det dock helt annorlunda, varför jag förstår att du valde att inte länka till tråden. Frågeställningen i sig är ju ganska intressant faktist även om det i praktiken aldrig skulle fungera.

Resterande åsikter du säger dig ha läst får du vänligt länka till annars är det ju svårt att ta dig på allvar. 

Men för att besvara dig. Du är ju inne i en av de delarna där klimatet är hårt. Om du inte vill diskutera det så finns det ju andra delar av forumet som passar dig bättre.

Den här till exempel:

www.flashback.org/t2040103

• klyban
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 16:40:12 följande:
    Jag gjorde en snabb visit på Flashback och fick uppfattningen att budskapet är mer homogent där.

Synpunkter jag noterade var till exempel att män bör få halva skadeståndet när deras kvinnor våldtas, att kvinnor är mindre intelligenta än män och att definitionen på feminism är att männen ska kastreras.

Jag tror nog att jag tackar nej till Flashbacks medlemskampanj här på Familjeliv.

Det är rätt snävt och ta enskilda saker, och sen döma ett helt forum.
    Det tyder på ignorans.

På Flashback så värderar man diskussionen, här på FL värderar man chatten mer.
    På FL kan du sväva ut hur mycket du vill, starta typ 50 trådar om samma sak och frågeställning.
    Och sen har man grav åsiktsbegränsning här, tom nått som kan likna censur.

hur många meter var det?
  • Anonym (liarliarpantsonfire)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 16:51:57 följande:
    Varför väljer du ut en helt annan tråd än den ts tar som exempel? Vågar du inte diskutera det hen syftar på eller?

Ts exempel på relationstrådar är ju nåt HELT annat än kvinnor som överger sina barn.

Håller med ts, man blir mörkrädd för kvinnohat bland kvinnor av att läsa härinne.
    Jag har inte ens sett ts länka till någon specifik tråd och oavsett handlar inte hennes argument om någon enstaka tråd så det är ju irrelevant. Ts verkar ha förvirrat kritik eller arga inlägg med personangrepp med kvinnohat. Men kvinnohat är något annat. Hon verkar mer syfta på den hårda tonen men även där vinner ju flashback med ljusår. 
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 18:11:25 följande:
    Hur ofta är du inne på Flashback? Det du säger är inte sant. Jag läser det du skriver ibland, i vissa trådar, men det förekommer absolut inte i den utsträckning som du påstår.
    Det är sant. Fram tills ett år sedan var jag inne nästan dagligen och sedan dess, efter ha lämnat då jag tröttnade på den grova rasismen, nazismen och kvinnohatet(och bara massivt hat och bitterhet i allmänhet), tittar jag in då och då i förhoppningen att det blivit bättre(vilket det aldrig blir).

Vilket är trist för det finns en hel del vettiga saker där, man slipper censuren som finns t.ex. här, man får reda på saker vanlig media inte berättar med mera. Men hatet är för intensivt och giftigt att det inte gick att fortsätta där utan att dras ner i negativiteten själv.
  • Johnnyorange

Jag upplever det snarare som att dessa kvinnor startar trådar för att få ryggdunkningar och medhåll, och när den förväntade positiva responsen uteblir så kommer offerkoftan fram och alla är så elaka och buu huu stackars mig. 

Vill du ha medhåll så vänd dig till dina vänner eller din familj. Detta är ett diskussionsforum.

• Walter888

Jag använder också Flashback betydligt mer än vad jag använder Familjeliv.

Här är censuren massiv. Man måste hålla med åsikter som moderatorer håller i för annars är inlägget borta. Det går ju inte ha diskussion här inne ens.

• Anonym (Leila)
    Anonym (hårt) skrev 2018-02-06 18:01:40 följande:

Jag hållet med om att det är en väldigt hård ton mot ts, och att det är kontraproduktivt, men åsikten som majoriteten kommer med är att hon borde titta på vad hon själv gör och inse att det är mycket möjligt att hon själv skapat situationen genom att varje dag förhöra sig om vem mannen pratat med, vilket kan få honom att känna sig ifrågasatt.

Jag blir precis som skribenten du visar skälla ut folk som tror att de är offer när de egentligen beter sig illa vilket blir väldigt tydligt i många trådar trots att ts beskriver från sitt eget perspektiv. Vilket jag tycker ts i den tråden gjort, men jag vet det får motsatt effekt att vara otrevlig och dömande. Istället försöker jag få fram det jag vill säga på ett trevligt sätt, men alla har inte kommit till den insikten tyvärr.

Men vadå beter sig illa och ser sig som offer? Då är det ju du som har låg tolerans och empati och borde jobba med att kunna lyssna på andra innan du reagerar från ryggmärgen.

Jag tycker det är stor skillnad på när någon skriver något djupt omoraliskt, typ Hej, jag har bara sex med gifta män och älskar det, eller Hej, jag skiter i mina barn och tänker dumpa dom i Sverige/dra till USA och att berätta om sina innersta känslor i känsliga rummet. Den där tråden handlar ju inte om att ts beter sig lika illa, jag håller med Done om att kvinnor är skitdåliga på att lyssna och stötta andra kvinnor här som visar sig sårbara.

Lite svartsjuka är normalt, det har var och varannan person känt. Förstår inte varför man vill skriva till en främling att Du är sjuk, det är väldigt kränkande och elakt och dessutom inte sant.

Ingen psykolog skulle nånsin säga till en klient som tjejen i exempeltråden att hon var helt störd, snarare skulle psykologen tvärtom försöka få klienten att inse att hon är normal och försöka få henne slappna av och acceptera sina känslor.

Ni är inga psykologer, dom som skriver till folk hit och dit att dom är psykiskt sjuka för att dom är ledsna över att mannen börjat snacka om en kvinnlig kollega mycket och sett att dom messar mycket tex är ju inte till någon hjälp alls. Det sprider bara sjukt dålig stämning på forumet.
  • Anonym (Leila)
    klyban skrev 2018-02-06 21:06:41 följande:

Det är rätt snävt och ta enskilda saker, och sen döma ett helt forum.

Det tyder på ignorans.

På Flashback så värderar man diskussionen, här på FL värderar man chatten mer.

På FL kan du sväva ut hur mycket du vill, starta typ 50 trådar om samma sak och frågeställning.

Och sen har man grav åsiktsbegränsning här, tom nått som kan likna censur.

Exakt, där värderar man diskussion. Jag är inte medlem där men läser gärna just för att det är högt i tak och riktig yttrandefrihet.
  • Anonym (Leila)
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 21:35:15 följande:

Jag upplever det snarare som att dessa kvinnor startar trådar för att få ryggdunkningar och medhåll, och när den förväntade positiva responsen uteblir så kommer offerkoftan fram och alla är så elaka och buu huu stackars mig. 

Vill du ha medhåll så vänd dig till dina vänner eller din familj. Detta är ett diskussionsforum.

Vet inte hur du får ihop ren mobbning med diskussion för mobbning har ingenting med diskussion att göra. Nästan alla är ju elaka här. Diskussion är att svara på argument och rättvist utvärdera deras för och nackdelar, sedan komma med en reflektion om det eller motargument. Det jag ser hela tiden är att folk inte argumenterar utan går på personen och skriver förolämpningar om dens psyke, intelligens osv.
  • klyban
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 22:55:11 följande:
    Exakt, där värderar man diskussion. Jag är inte medlem där men läser gärna just för att det är högt i tak och riktig yttrandefrihet.

Och sen får man sortera bort dårarna ;)
    För de finns alltid, men tar man inte allt som skrivs personligen, så är det lugnt.

Flashback är ju rätt hårda på om man svävar iväg i diskussionen för mycket.
    Här svävar man alltid bort, och sällan man pratar om samma sak som tråden startar.

Dock här är man väldigt ointresserad av seriösa diskussioner, speciellt inte i känsliga ämnen som man listat ett par på detta ställe.
    Även ger man vissa användare helt fria tyglar, och kan bete sig hur som helst.
    Sånt behöver man inte oroa sig på Flashback, de nålas fast direkt om de inbillar sig de kan bete sig ur som helst.
    Sen kan man se mellan fingrarna ibland, men inte som en del här, som är horribelt exempel på hur man INTE sköter ett forum.

hur många meter var det?
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback