• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-06 10:36:34 följande:

Håller med dig. Jag har startat några trådar. Och fick sjukt mycket skit på mig. Ifrågasätter mig. Istället för att hjälpa mig.

Det beror på vad du sökte hjälp för. OM du söker hjälp för något som är känsligt eller moraliskt tveksamt så är det ganska självklart att folk kommer ifrågasätta dig. Om du inte tål att bli ifrågasatt så är det förmodligen inte hjälp du söker utan medhåll.
  • klyban
    Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:
    Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.
    Säkert någon, men nej det har jag svårt och tro.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Fyr)

Är någon taskig mot en kvinna här så är det till 99% en man. Kvinnor beter sig inte så. Vi stöttar varandra. Trist att du blivigt lurad av dom kvinnohatande männen i Får kläder.

• Anonym (S)

Tycker att kvinnor är mer elaka än män. Det är precis som om kvinnor vet exakt vilka knappar de ska trycka på för att det ska svida rejält. Män använder mer fula ord och säger härskartekniker. Lättare att skaka av sig.

• Rumpelstiltskins
    Anonym (Fyr) skrev 2018-02-06 13:20:52 följande:

Är någon taskig mot en kvinna här så är det till 99% en man. Kvinnor beter sig inte så. Vi stöttar varandra. Trist att du blivigt lurad av dom kvinnohatande männen i Får kläder.

Men sluta trolla.
  • Queennr1

Man behöver väl inte nödvändigtvis vara ett troll? Kan ju vara helt uppriktiga åsikter man ventilerar?

• Anonym (ööö)
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 08:57:30 följande:

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

Tycker du? Jag tycker vi är många kvinnor som stöttar varann härinne. Visst finns det rötägg som bara är ute efter att vara elaka men dem kan man anmäla. 

Sedan verkar det finnas en klick (män eller kvinnor, lite oklart) som verkar ha olika psykiska åkommor och skriver oerhört märkliga saker, en del verkar då hata kvinnor. 
    Tex en som byter nick hela tiden men något i stil med "misslyckadungman" (och varianter på det) skriver oerhört kvinnohatande saker. 

Flashback är så oerhört rasistiskt så där går det inte att öppna en tråd utan att läsa helt fruktansvärda saker som är precis lika illa som påhopp på kvinnor, men de byter påpassligt ut det mot människor med annan hudfärg. 
  • Rumpelstiltskins
    Queennr1 skrev 2018-02-06 13:41:34 följande:

Man behöver väl inte nödvändigtvis vara ett troll? Kan ju vara helt uppriktiga åsikter man ventilerar?

När man slänger med statistik som dessutom saknar grund då är man ett troll.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (ööö) skrev 2018-02-06 14:02:05 följande:
    Tycker du? Jag tycker vi är många kvinnor som stöttar varann härinne. Visst finns det rötägg som bara är ute efter att vara elaka men dem kan man anmäla. 

Sedan verkar det finnas en klick (män eller kvinnor, lite oklart) som verkar ha olika psykiska åkommor och skriver oerhört märkliga saker, en del verkar då hata kvinnor. 
    Tex en som byter nick hela tiden men något i stil med "misslyckadungman" (och varianter på det) skriver oerhört kvinnohatande saker. 

Flashback är så oerhört rasistiskt så där går det inte att öppna en tråd utan att läsa helt fruktansvärda saker som är precis lika illa som påhopp på kvinnor, men de byter påpassligt ut det mot människor med annan hudfärg. 
    Fast nu kommer du med påståenden som inte alls stämmer. Flashback är inte rasistiskt. Däremot finns där människor som skriver rasistiska saker. Det sker dock inte i alla trådar. Jag hänger både på Familjeliv och Flashback, dock mest på Flashback eftersom att jag följer brottsutredningar och därmed hänger mestadels i den delen. För du vet att Flashback är indelat i olika forum va?

Under relationsforumet och barn- och familjeforumet (för att ge exempel) är det oftast väldigt sakligt. Det händer att människor är invandringskritiska i relationsfoumet men sällan rasistiska. 

Dessutom finns forum som berör resor, mat, kultur livsstil med mera med mera där folk knappast är invandringskritiska eftersom det är fullständigt OT. 
  • Anonym (Fyr)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 14:07:26 följande:

När man slänger med statistik som dessutom saknar grund då är man ett troll.

Okej men oftast är det män som utger sig för att vara kvinna. Som i våldstrådar där en anonym kvinna kommenterar att hon "gillar blir slagen" uppenbart en man som vill ställa kvinnor i dålig dager. Ett av tusen exempel. Oftast så stöttar kvinnor varandra för vi vet hur svårt det är, och hur vi behandlas i samhället. Förstår inte hur den åsikten gör mig till troll, men okej.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback