Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 10:58:02 följande:
Klart man inte måste attackera men det ser jag sällan här. Ser däremot kvinnor som enbart vill ha medhåll i sina trådar och därmed känner sig hatade så fort någon inte håller med.
Du kanske är en av dom som attackerar då. För att inte ge medhåll utan diskutera sakligt är INTE samma sak som personangrepp och härskartekniker. Det jag syftar på är att i varenda tråd där en kvinna skriver att hennes man fått en ny väninna på jobbet som han tex döljer sin kontakt med/hennes kille har fotoalbum med sitt ex framme och hon känner sig lite ledsen över det, så kommer det horder av arga kvinnor och skriver att ts är helt sjuk i huvet och att det är synd om hennes kille.
Det där är inte normala reaktioner, det där är inte att diskutera, det handlar om ett gäng individer som själva verkar personlighetsstörda som verkar leva för att slita andra kvinnor i stycken.
Jag vet EN MAN som skriver om sitt kvinnohat på familjeliv. Det är nån medelålders (enligt sig själv) överläkare/överintelligent gubbe som aldrig haft ett enda förhållande. HAN är DEN ENDA mannen jag vet som skriver kränkande saker till och om kvinnor här. Män som svarar i relationsfrågor här brukar ge mer nyanserade råd. Alltså riktiga råd, inte en massa skit riktad personligt till ts.
Vet inte HUR många kvinnor det finns som är besatta av att kalla andra kvinnor för sjukligt svartsjuka på forumet.
Det konstiga är att jag vet knappt en enda tråd som handlar om en ts som är sjukligt svartsjuk, har sett nån stalkertråd från nåt galet ex (som verkligen gått över gränser upprepade ggr) men i de flesta fall är det helt vanliga tankar och funderingar, absolut inga fall av några Arbogakvinnor eller kaninkokerskor som ber om råd.
Minns en tråd där en tjej blivit våldtagen och misshandlad och en kvinnlig profil på sidan skrev jättekränkande till henne att det inte var en våldtäkt och att hon var patetisk.
Sen några anonyma skribenter vars stil jag känner igen.
Angående Flashback och att det skulle vara ett rasistforum så ja, det finns rasism där (och här!) men väldigt många vettiga människor också. Och killar som skriver rent kvinnohatiska saker får mothugg av andra killar. Relationsforumet där är MYCKET bättre än här. De flesta försöker på riktigt hjälpa ts, här handlar det om att krossa ts psykiskt.
Och det är kvinnor jag pratar om.
Så jävla löjligt att hävda nåt annat. Har man som kvinna levt i verkligheten har man erfarenhet av detta.
Alla kvinnor jag känner har berättelser (otaliga) om hur andra kvinnor kränkt och försökt komma åt dom på riktigt fula och sadistiska sätt.
Det är faktiskt vanligare att bli utsatt för sådant hat av en annan kvinna än av en man. Det är kvinnor som har kvinnohat.
Inte alla kvinnor nej. Jag snackar inte skit om ett helt kön utan om allvarliga strukturer kvinnor emellan.
Detta syns även bland feminister som ofta både attackerar andra kvinnor som inte kallar sig feminister (tex blev Bianca Ingrosso uthängd och shame:ad av Cissi Wallin, Lady Dahmer har gjort liknande fula utspel mot Blondinbella, Jessica Almenäs mfl) och bland feminister. Lady Dahmer blev själv utsatt för en hatstorm från en grupp feminister för ett tag sen och fick tillfälligt stänga ned konton och ta en paus.
Sluta blunda och skylla allt på män, på det sättet blir det aldrig bra!
Vi MÅSTE börja dissekera kulturer kvinnor emellan och ta ansvar för det här!
Önskar mig en ny kampanj likt metoo men som tar upp kränkningar, mobbning och trakasserier från kvinnor till kvinnor.