• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Done)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 10:58:02 följande:

Klart man inte måste attackera men det ser jag sällan här. Ser däremot kvinnor som enbart vill ha medhåll i sina trådar och därmed känner sig hatade så fort någon inte håller med. 

Du kanske är en av dom som attackerar då. För att inte ge medhåll utan diskutera sakligt är INTE samma sak som personangrepp och härskartekniker. Det jag syftar på är att i varenda tråd där en kvinna skriver att hennes man fått en ny väninna på jobbet som han tex döljer sin kontakt med/hennes kille har fotoalbum med sitt ex framme och hon känner sig lite ledsen över det, så kommer det horder av arga kvinnor och skriver att ts är helt sjuk i huvet och att det är synd om hennes kille.

Det där är inte normala reaktioner, det där är inte att diskutera, det handlar om ett gäng individer som själva verkar personlighetsstörda som verkar leva för att slita andra kvinnor i stycken.

Jag vet EN MAN som skriver om sitt kvinnohat på familjeliv. Det är nån medelålders (enligt sig själv) överläkare/överintelligent gubbe som aldrig haft ett enda förhållande. HAN är DEN ENDA mannen jag vet som skriver kränkande saker till och om kvinnor här. Män som svarar i relationsfrågor här brukar ge mer nyanserade råd. Alltså riktiga råd, inte en massa skit riktad personligt till ts.

Vet inte HUR många kvinnor det finns som är besatta av att kalla andra kvinnor för sjukligt svartsjuka på forumet.

Det konstiga är att jag vet knappt en enda tråd som handlar om en ts som är sjukligt svartsjuk, har sett nån stalkertråd från nåt galet ex (som verkligen gått över gränser upprepade ggr) men i de flesta fall är det helt vanliga tankar och funderingar, absolut inga fall av några Arbogakvinnor eller kaninkokerskor som ber om råd.

Minns en tråd där en tjej blivit våldtagen och misshandlad och en kvinnlig profil på sidan skrev jättekränkande till henne att det inte var en våldtäkt och att hon var patetisk.

Sen några anonyma skribenter vars stil jag känner igen.

Angående Flashback och att det skulle vara ett rasistforum så ja, det finns rasism där (och här!) men väldigt många vettiga människor också. Och killar som skriver rent kvinnohatiska saker får mothugg av andra killar. Relationsforumet där är MYCKET bättre än här. De flesta försöker på riktigt hjälpa ts, här handlar det om att krossa ts psykiskt.

Och det är kvinnor jag pratar om.

Så jävla löjligt att hävda nåt annat. Har man som kvinna levt i verkligheten har man erfarenhet av detta.

Alla kvinnor jag känner har berättelser (otaliga) om hur andra kvinnor kränkt och försökt komma åt dom på riktigt fula och sadistiska sätt.

Det är faktiskt vanligare att bli utsatt för sådant hat av en annan kvinna än av en man. Det är kvinnor som har kvinnohat.

Inte alla kvinnor nej. Jag snackar inte skit om ett helt kön utan om allvarliga strukturer kvinnor emellan.

Detta syns även bland feminister som ofta både attackerar andra kvinnor som inte kallar sig feminister (tex blev Bianca Ingrosso uthängd och shame:ad av Cissi Wallin, Lady Dahmer har gjort liknande fula utspel mot Blondinbella, Jessica Almenäs mfl) och bland feminister. Lady Dahmer blev själv utsatt för en hatstorm från en grupp feminister för ett tag sen och fick tillfälligt stänga ned konton och ta en paus.

Sluta blunda och skylla allt på män, på det sättet blir det aldrig bra!

Vi MÅSTE börja dissekera kulturer kvinnor emellan och ta ansvar för det här!

Önskar mig en ny kampanj likt metoo men som tar upp kränkningar, mobbning och trakasserier från kvinnor till kvinnor.
  • Anonym (liarliarpantsonfire)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 14:13:07 följande:
    Fast nu kommer du med påståenden som inte alls stämmer. Flashback är inte rasistiskt. Däremot finns där människor som skriver rasistiska saker. Det sker dock inte i alla trådar. Jag hänger både på Familjeliv och Flashback, dock mest på Flashback eftersom att jag följer brottsutredningar och därmed hänger mestadels i den delen. För du vet att Flashback är indelat i olika forum va?

Under relationsforumet och barn- och familjeforumet (för att ge exempel) är det oftast väldigt sakligt. Det händer att människor är invandringskritiska i relationsfoumet men sällan rasistiska. 

Dessutom finns forum som berör resor, mat, kultur livsstil med mera med mera där folk knappast är invandringskritiska eftersom det är fullständigt OT. 
    Flashback är proppfyllt med rasister, nazister och män med dålig kvinnosyn. Ser du inte detta hänger du antingen i några få delar, är förblindad och inte ser det eller så håller du med dessa sjuka åsikter och kan därför inte se vad som är fel. 
  • Anonym (Done)

Mitt senaste inlägg var inte riktat till den person jag citerade utan jag skrev ett svar efter att ha läst allas svar, istället för att citera person efter person.

• Anonym (Done)
    Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-06 15:06:33 följande:

Flashback är proppfyllt med rasister, nazister och män med dålig kvinnosyn. Ser du inte detta hänger du antingen i några få delar, är förblindad och inte ser det eller så håller du med dessa sjuka åsikter och kan därför inte se vad som är fel. 

Inte i relationsforumet. Det finns gott om olika åsikter där faktiskt och en hel del som säger emot sådant. Skillnaden mot här är att inte folk anmäler alla inlägg dom inte kan argumentera emot. Jag har fått jättekränkande inlägg riktade personligen mot mig härinne och när jag då svarar(istället för att anmäla) så får jag varningar eftersom personen som gick på mig med faktiska kränkningar bara är ute efter att jävlas, inte diskutera. Så är det inte på Flashback tack och lov.

Familjeliv är fullt av kvinnohatande kvinnor. Ser du inte detta är du en del av problemet.
  • Anonym (Ingen nyhet)

Det är ingen nyhet. Har arbetat på flera kvinnodominerade arbetsplatser och det var alltid samma sak. Det vill säga skitsnack, falskhet, avundsjuka, elakt skvaller och i vissa fall ren mobbing. Har aldrig varit med om nåt liknande på mansdominerade arbetsplatser, eller ens på ställen med 50-50 kvinnor och män. 

• Queennr1
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 14:07:26 följande:

När man slänger med statistik som dessutom saknar grund då är man ett troll.

Nu var det väl inte statistik vi pratade om?
  • Anonym (Kkl)

På familjeliv hänger oftast antingen hormonella gravida kvinnor eller småbarnsföräldrar med sömnbrist och utan eget liv. Är väl självklart det blir skit då.

På flashback däremot, där hänger tonnårsgrabbarna, nazistrasisterna och de med dåligt kukförtroende.

• Queennr1
    Anonym (Ingen nyhet) skrev 2018-02-06 15:12:00 följande:

Det är ingen nyhet. Har arbetat på flera kvinnodominerade arbetsplatser och det var alltid samma sak. Det vill säga skitsnack, falskhet, avundsjuka, elakt skvaller och i vissa fall ren mobbing. Har aldrig varit med om nåt liknande på mansdominerade arbetsplatser, eller ens på ställen med 50-50 kvinnor och män. 

Att ålägga kvinnor alla dessa tråkiga egenskaper som du räknar upp är väl knappast det som TS efterfrågar.

Blir lite paradoxalt.
  • Anonym (Done)
    Anonym (Kkl) skrev 2018-02-06 15:13:48 följande:

På familjeliv hänger oftast antingen hormonella gravida kvinnor eller småbarnsföräldrar med sömnbrist och utan eget liv. Är väl självklart det blir skit då.

På flashback däremot, där hänger tonnårsgrabbarna, nazistrasisterna och de med dåligt kukförtroende.

Och trevliga människor som vill väl.
  • Anonym (Done)

Exempel på vad jag menar. Ts har i det här fallet känt på sig att hennes man ljuger (haft dålig magkänsla) och kollat hans sms, sett att han mycket riktigt haft hemlig kontakt med sitt ex typ dagligen medans han sagt till ts att dom aldrig har kontakt och att han tycker hon är dum i huvet.

Vad blir svaren? Jo typ dessa standardsvar som jag ser i VARENDA tråd som handlar om relationer på familjeliv.

Jag tror dock inte dom som skriver såhär kränkande är några relationsexperter eftersom dom är på forumet 24/7.

Sen står det ännu värre saker från samma person längre ner i tråden.

Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback