• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (mor) skrev 2018-02-07 08:04:10 följande:
    Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?
    Jag har aldrig haft så intressanta diskussioner som på Flashback. Var de finns? Ja, leta upp en forumsdel som intresserar dig och diskutera helt enkelt.

En serie du tycker om, ett brott som inträffat nyligen eller för 60 år sedan, en försvunnen person, en godissort du saknar, en hudkräm du gillar, en resa du gjort, bilen vars motorlampa ständigt tänds, en musikgenre... Jag kan hålla på i en oändlighet. 

Flashback innehåller ett forum som passar för alla. 

Det är löjligt att avfärda Flashback som rasistiskt och kvinnohatande. Jag är kvinna och jag har faktiskt lärt mig en hel del genom det forumet. Folk är i allmänhet hårdare med att hänvisa till källor och man är dessutom snabb med att konstatera vad som enbart är "trådsanningar". Dessutom accepteras inget OT eller trams. 
  • Rumpelstiltskins
    NELJ skrev 2018-02-07 08:11:51 följande:
    På flashback finns massor av kvinnohat, mest kopplat till de invandringskritiska inläggen där vissa i mycket grova ordalag skyller kvinnor/feminister (det är tydligen samma sak) för allt som är fel i världen.

Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.
    Stopp nu. Det är ju inte kvinnohat i sig att beskylla invandringsproblem på kvinnor, det ligger ju något i det. Och ja, jag är kvinna. Sedan håller jag med om att man många gånger beskyller kvinnor lite väl ofta för lite väl mycket men det går inte att avfärda en åsikt för att vara kvinnohat.

Det är lätt att läsa något och avfärda personen som en idiot med idiotiska åsikter men ibland får man helt enkelt stanna upp och fundera över vad personen skriver, varför denne skriver detta och om det faktiskt kan ligga något i det.

Sedan finns det trådar där män, singelmän, öppet diskuterar om svenska slampor och att vi är både det ena och det andra. Sådana trådar ger jag inte mycket för, jag tycker bara synd om dem.
  • NELJ
    uuunn skrev 2018-02-07 08:25:35 följande:

Intressant att man upplever det så annorlunda. Kanske beroende på att man uppfattar saker olika beroende på vilket kön man har.

Tycker du att det är mer kvinnohat på Flashback än manshat på Familjeliv?

Det har jag inte reflekterat över. Kvinnohatet på fb är så öppet och grovt, något motsvarande finns ju inte riktat mot män här. Men visst finns det många generaliserande inlägg som är negativa mot män här, och de är ju överlag inte ansedda som likvärdiga föräldrar. Men det är svårt att värdera omfattningen, lite äpplen och päron, fb är ju ett mycket bredare forum och kvinnoföraktet finns ju inte i alla kategorier.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 08:57:30 följande:

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

Att inte hålla med någon är inte kvinnohat (eller manshat). Att tycka att någon är korkad är inte kvinnohat (eller manshat).
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 08:13:02 följande:
    Skojar du med mig? Finns inget forum som är i närheten av den kvalité du finner på Flashback. I synnerhet i mer faktabaserade ämnen.

Vem besöker familjeliv för att få reda på fakta?

Flashback är däremot en utmärkt nyhets och faktabas.
    Vem besöker skvallersiten Flashback för att få reda på fakta?
  • NELJ
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-07 08:38:53 följande:

Stopp nu. Det är ju inte kvinnohat i sig att beskylla invandringsproblem på kvinnor, det ligger ju något i det. Och ja, jag är kvinna. Sedan håller jag med om att man många gånger beskyller kvinnor lite väl ofta för lite väl mycket men det går inte att avfärda en åsikt för att vara kvinnohat.

Det är lätt att läsa något och avfärda personen som en idiot med idiotiska åsikter men ibland får man helt enkelt stanna upp och fundera över vad personen skriver, varför denne skriver detta och om det faktiskt kan ligga något i det.

Sedan finns det trådar där män, singelmän, öppet diskuterar om svenska slampor och att vi är både det ena och det andra. Sådana trådar ger jag inte mycket för, jag tycker bara synd om dem.

Håller med om att det inte är kvinnohat att diskutera frågan i sig, men det är sättet det görs på av många (inte alla) användare med extremt mycket förakt och grovt språk som visar på ett utbrett kvinnohat i vissa trådar/kategorier. Dock inte överallt, det finns otroligt många intressanta trådar på fb där man kan diskutera svåra frågor med respekt för varandras olika åsikter. Här på fl är stämningen giftigare.
  • Anonym (Helt rätt)
    Anonym (Eh?) skrev 2018-02-07 08:58:22 följande:
    Vem besöker skvallersiten Flashback för att få reda på fakta?
    Extremt många
  • Anonym (J)

Det är ingen nyhet. Värre och äckligare rasister också.

Rasisterna på Flashback hyckar mindre i alla fall.

• Anonym (Helt rätt)
    Anonym (J) skrev 2018-02-07 09:00:05 följande:

Det är ingen nyhet. Värre och äckligare rasister också.

Rasisterna på Flashback hyckar mindre i alla fall.

Och vi är alla rasister som tycker vi borde ta emot färre invandrare eller?
  • uuunn
    NELJ skrev 2018-02-07 08:53:58 följande:
    Det har jag inte reflekterat över. Kvinnohatet på fb är så öppet och grovt, något motsvarande finns ju inte riktat mot män här. Men visst finns det många generaliserande inlägg som är negativa mot män här, och de är ju överlag inte ansedda som likvärdiga föräldrar. Men det är svårt att värdera omfattningen, lite äpplen och päron, fb är ju ett mycket bredare forum och kvinnoföraktet finns ju inte i alla kategorier.
    Jasså? Jag upplever manshatet på Familjeliv både öppet och grovt. Därför undviker jag nästan Familjeliv numera eftersom jag blir så arg och irriterad av att läsa inläggen här.

Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback