• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Disagree) skrev 2018-02-08 04:48:23 följande:

Äh, åsikter är åsikter. Människor ska sluta förvänta sig svar som är sköna att höra.

Lite väl mycket begärt dock att kräva att kvinnor ska gå emot sin natur. Kvinnor tar till sig det som är skönt att höra. Det är deras största svaghet, och styrka om man så vill.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 04:15:30 följande:
    Är de som inte står och hejar på Trump på Flashback?

Du?
    Förstår inte ditt citat och svar.

Och sen gäller inte detta alla områden, men väl det där detta kommer upp.
    Det är fult att inte vara Trumpnisse verkar en rätt stor aggressiv grupp tycka.

hur många meter var det?
  • Anonym (Done)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-08 01:43:57 följande:

Och hur gör du den tolkningen? Har du ens läst tråden? Då hade du vetat att det INTE är olika åsikter som den syftar på.

Tråden blev perfekt för att belysa vad jag menade. Medvetna missförstånd, förminskande; speciellt mot dig av nåt jävla troll som så snällt ställer upp och visar vilket värdelöst debattklimat som råder här.
  • Anonym (Done)

Behöver inte tillägga något, tråden talar för sig själv.

• Anonym (Föredrar_FL)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 19:16:54 följande:

Förstår att det var jobbigt för dig att vara mer specifik så i stället länkade du till en hel forumsdel som består av 15 sidor med drygt 40 olika trådar på varje sida.

Den första tråden du refererar till är denna:

"Bör mannen få halva skadeståndet när en kvinna blivit våldtagen och en gärningsman dömts, dvs att skadeståndet automatiskt även tilldelas hennes man, sambo eller pojkvän?
    Eftersom män till våldtagna kvinnor drabbas så hårt, borde det då inte vara berättigat och jämställt att även dom fick del av skadeståndet, kanske en tredjedel eller vad tycker ni?"

Det TS menar är att partnern till den drabbade kvinnan också drabbas av en våldtäkt. Vilket trådstartaren såklart har rätt i. Alla brott drabbar ju långt fler människor en enbart offret. När du skriver som du gör så tolkar man det dock helt annorlunda, varför jag förstår att du valde att inte länka till tråden. Frågeställningen i sig är ju ganska intressant faktist även om det i praktiken aldrig skulle fungera.

Resterande åsikter du säger dig ha läst får du vänligt länka till annars är det ju svårt att ta dig på allvar. 

Men för att besvara dig. Du är ju inne i en av de delarna där klimatet är hårt. Om du inte vill diskutera det så finns det ju andra delar av forumet som passar dig bättre.

Den här till exempel:

www.flashback.org/t2040103

Ursäkta att svaret dröjt, men jag kände mig tvungen att kolla vad Flashback är innan jag svarade.

Jag tycker ditt exempel med länken till en diskussion om pralinerna i en Aladdinask är välvalt, det blir ju nästan alltid samma praliner kvar, de som ingen vill ha.

Så uppfattar jag Flashbacks pojkar och män, de är pralinerna som är alldeles för oaptitliga för att någon ska vilja ha dem. Deras bitterhet är också påtaglig, jag såg flera exempel där kvinnor kallas sliddjur.

Jag tror att det är bra att de här överblivna pralinerna har en plats där de kan få respons för sin bitterhet, men den platsen borde vara Flashback, inte Familjeliv.

Nu när jag vet mer om Flashback så förstår jag bättre varför pralinerna ibland kommer över till Familjeliv och sjunger Flashbacks lov.

Angående frågeställningen i Flashbacktråden så delar jag inte din uppfattning. Frågeställningen bottnar i förställningen att kvinnan är mannens ägodel och om hon skändas av en annan man så bör han förstås ha skadestånd. 

Du kan finna liknande synsätt i andra primitiva kulturer, där kvinnor som våldtagits anses förbrukade och förskjuts.
  • uuunn
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-08 13:11:38 följande:
    Ursäkta att svaret dröjt, men jag kände mig tvungen att kolla vad Flashback är innan jag svarade.

Jag tycker ditt exempel med länken till en diskussion om pralinerna i en Aladdinask är välvalt, det blir ju nästan alltid samma praliner kvar, de som ingen vill ha.

Så uppfattar jag Flashbacks pojkar och män, de är pralinerna som är alldeles för oaptitliga för att någon ska vilja ha dem. Deras bitterhet är också påtaglig, jag såg flera exempel där kvinnor kallas sliddjur.

Jag tror att det är bra att de här överblivna pralinerna har en plats där de kan få respons för sin bitterhet, men den platsen borde vara Flashback, inte Familjeliv.

Nu när jag vet mer om Flashback så förstår jag bättre varför pralinerna ibland kommer över till Familjeliv och sjunger Flashbacks lov.

Angående frågeställningen i Flashbacktråden så delar jag inte din uppfattning. Frågeställningen bottnar i förställningen att kvinnan är mannens ägodel och om hon skändas av en annan man så bör han förstås ha skadestånd. 

Du kan finna liknande synsätt i andra primitiva kulturer, där kvinnor som våldtagits anses förbrukade och förskjuts.
    Sliddjur är en skämtsamt svar på feministers flitiga användande av ordet "gubbslem". Om du söker på gubbslem på Familjeliv får du en hel del träffar.
    Jag tycker som sagt inte att det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv.
  • klyban
    Anonym (Done) skrev 2018-02-08 07:54:48 följande:
    Tråden blev perfekt för att belysa vad jag menade. Medvetna missförstånd, förminskande; speciellt mot dig av nåt jävla troll som så snällt ställer upp och visar vilket värdelöst debattklimat som råder här.
    Som sagt vad, vi som har lite mer kol vet att debatt är inte FL rätt ställe vara på om man vill ha en mer seriös sådan  och inte bli åsiktsbegränsad.
    Och kör du på ändå, så kommer väggen och försöka ändra på dig.
    hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2018-02-08 01:13:08 följande:

Idag är alla kommunister och vänsterpack som itne står och hejar på Trump på Flashback :p

Men jag bara roas av det ;)

KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 04:15:30 följande:
    Är de som inte står och hejar på Trump på Flashback?

klyban skrev 2018-02-08 07:01:50 följande:

Du?
    Förstår inte ditt citat och svar.

Och sen gäller inte detta alla områden, men väl det där detta kommer upp.
    Det är fult att inte vara Trumpnisse verkar en rätt stor aggressiv grupp tycka.

Det var inget svar, det var inget citat, det var en fråga.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Done) skrev 2018-02-08 07:54:48 följande:
    du var inte ärlig i #30
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 19:45:08 följande:

Det var inget svar, det var inget citat, det var en fråga.

Såklart det är ett svar.
    Bara du vägrar förstå hur det går till.

hur många meter var det?
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback