• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Leila)
    Anonym (mor) skrev 2018-02-07 07:25:27 följande:

Ja Jag vet ju inte hur personliga "nicken" är här. Jag tänker att mitt eget "mor" är extremt anonymt eftersom ingen vet vem jag är. Vissa känner igen det och ibland får jag inlägg som liksom är riktade specifikt till "mor" men vad spelar det för roll? Kanske har vissa sina nick hopkopplade med Facebook........*typ* och det blir väldigt personligt? Eller?

Ok :) Nu är vi på olika frekvenser. När jag skrev ?personligt? så menade jag att man skriver nedsättande om den man diskuterar med som människa, tex ?Du är värdelös?. Inte att man vet vilka personerna är.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-07 07:28:46 följande:
    Ok :) Nu är vi på olika frekvenser. När jag skrev ?personligt? så menade jag att man skriver nedsättande om den man diskuterar med som människa, tex ?Du är värdelös?. Inte att man vet vilka personerna är.
    Så du menar att om ngn förolämpar ens anonyma "nick" så tar man åt sig? Man kan ju t om ofta välja ett annat nick om det är känsliga frågor! Om du nu skriver till mig att jag är en korkad kärring som säkert är både fet och ful.......ska jag då bli ledsen?
  • uuunn

Jag ser inget kvinnohat varken på Familjeliv eller Flashback. Däremot väldigt mycket manshat här på Familjeliv.

Rent generellt tycker jag att Flashback har sakligare diskussioner utan så mycket tjafs, pajkastning och personliga påhopp som det är på Familjeliv. Dessutom håller man sig till ämnet i trådarna och det är ok att tycka olika. Tror det beror på att Flashback är bättre modererat samt att det är färre kvinnor där.

• Anonym (Helt rätt)
    klyban skrev 2018-02-07 07:02:58 följande:

Jo, det kan nog vara en lite förklaring.
    Även modereringen är så in i helvete mycket bättre där än här.
    Själv testat den fram och tillbaka här, och insett att en del här har en särställning här som är galen
    Vissa användare har flera lager av skydd, där andra inte har det allra minsta.

Och allt som räcker för en allvarlig moderering, verkar vara en motivering där man säger man är väldigt kränk, och violá så blir det modererat.
    Detta har jag testat rätt bra, med diverse kopiering och egna saker.
    Just för jag insåg att det är nått allvarligt fel med modereringen här.

Det är alltid att man får trippa på tårna, speciellt som en annan som inte har problem och gå ur gängse "normer" hur man ska diskutera(det betyder då att man säger nått so inte passar in i deras världsbild).

Dock det värsta är hur man idoliserar vissa användare, och låter dom bete sig hur som helst.
    Samtidigt man kör en annan standard på de som diskuterar med användaren/användarna.

Det du skriver är så extremt sant. Jag spekulerade i att vissa här antingen själva är moderatorer eller kompisar med dom för det görs verkligen skillnad på folk och folk.
  • Anonym (Fredrik)
    klyban skrev 2018-02-07 07:02:58 följande:

Jo, det kan nog vara en lite förklaring.

Även modereringen är så in i helvete mycket bättre där än här.

Själv testat den fram och tillbaka här, och insett att en del här har en särställning här som är galen

Vissa användare har flera lager av skydd, där andra inte har det allra minsta.

Och allt som räcker för en allvarlig moderering, verkar vara en motivering där man säger man är väldigt kränk, och violá så blir det modererat.

Detta har jag testat rätt bra, med diverse kopiering och egna saker.

Just för jag insåg att det är nått allvarligt fel med modereringen här.

Det är alltid att man får trippa på tårna, speciellt som en annan som inte har problem och gå ur gängse "normer" hur man ska diskutera(det betyder då att man säger nått so inte passar in i deras världsbild).

Dock det värsta är hur man idoliserar vissa användare, och låter dom bete sig hur som helst.

Samtidigt man kör en annan standard på de som diskuterar med användaren/användarna.

Ja, det är ett intressant fenomen.

- Normbrytaten kommer med ett sakligt påstående som bryter mot normer.

- Som replik får han en flod av förolämpande kommentarer.

- När han sedan svarar tillbaka med samma förolämpande tillmälen blir han raderad eller avstängd.

Poängen här är att det är ok att bete sig illa mot normbrytaten. De som gör det bryter inte mot några normer. När normbrytaten däremot svarar på samma sätt blir det normbrytande eftersom dessa kommentarer endast är ok riktade mot normbrytare.

Striktare modrering på kvinnodominerade forum hänger ihop med att kvinnor har striktare normer. Familjeliv är dock faktiskt bättre och mer tolerant än andra kvinnoforum jag besökt.
  • Anonym (mor)
    uuunn skrev 2018-02-07 07:53:54 följande:

Jag ser inget kvinnohat varken på Familjeliv eller Flashback. Däremot väldigt mycket manshat här på Familjeliv.

Rent generellt tycker jag att Flashback har sakligare diskussioner utan så mycket tjafs, pajkastning och personliga påhopp som det är på Familjeliv. Dessutom håller man sig till ämnet i trådarna och det är ok att tycka olika. Tror det beror på att Flashback är bättre modererat samt att det är färre kvinnor där.

Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?
  • NELJ
    uuunn skrev 2018-02-07 07:53:54 följande:

På flashback finns massor av kvinnohat, mest kopplat till de invandringskritiska inläggen där vissa i mycket grova ordalag skyller kvinnor/feminister (det är tydligen samma sak) för allt som är fel i världen.

Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (mor) skrev 2018-02-07 08:04:10 följande:

Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?

Skojar du med mig? Finns inget forum som är i närheten av den kvalité du finner på Flashback. I synnerhet i mer faktabaserade ämnen.

Vem besöker familjeliv för att få reda på fakta?

Flashback är däremot en utmärkt nyhets och faktabas.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 08:13:02 följande:
    Skojar du med mig? Finns inget forum som är i närheten av den kvalité du finner på Flashback. I synnerhet i mer faktabaserade ämnen.

Vem besöker familjeliv för att få reda på fakta?

Flashback är däremot en utmärkt nyhets och faktabas.
    Fakta? Skvaller om Anna Book och spekulationer i mordutredningar? T EX så har jag följt snacket kring den fruktansvärda händelsen i Bjärred där en hel familj utplånades. Jag HOPPAS inte ngn anhörig går in och läser alla lösa spekulationer och insinuationer och rent trams.
  • uuunn
    NELJ skrev 2018-02-07 08:11:51 följande:
    På flashback finns massor av kvinnohat, mest kopplat till de invandringskritiska inläggen där vissa i mycket grova ordalag skyller kvinnor/feminister (det är tydligen samma sak) för allt som är fel i världen.

Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.
    Intressant att man upplever det så annorlunda. Kanske beroende på att man uppfattar saker olika beroende på vilket kön man har.

Tycker du att det är mer kvinnohat på Flashback än manshat på Familjeliv?
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback