Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Anonym (Done) skrev 2018-02-06 08:57:30 följande:

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

Men varför ska du klaga på FL när du trivs på Flaschback? Jag gillar FL stenhårt....och OM det verkar som att kvinnor gör ner varandra ibland här så beror det väl på att det är mest kvinnor i forumet? Diskussioner skadar väl ingen och jag tycker det ofta blir intressanta utvidgade resonemang om ALLT! Mycket trams men kom inte och säg att det inte är tramsigt på FB! De ämnen som där diskuteras skulle aldrig i livet få förekomma här.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-07 07:14:12 följande:
    För att hen vill diskutera kulturen här? Du säger att diskussioner inte skadar någon och vill samtidigt censurera den här diskussionen.

Jag håller med om att diskussioner inte skadar men jag ser inte jättemycket av diskussioner här, mest personangrepp och härskartekniker, sedan en tendens att alla trådar har konsensus med endast ett eller två narrativ, oftast alla mot ts på en personlig nivå.

Man kan tex diskutera otrohet som fenomen eller ge konstruktiva råd eller så kan man kalla folk sjuka i huvet, patetiska, tjata om att alla som inte håller med en saknar läsförståelse, det första är att diskutera, det andra är att trycka ner.
    Ja Jag vet ju inte hur personliga "nicken" är här. Jag tänker att mitt eget "mor" är extremt anonymt eftersom ingen vet vem jag är. Vissa känner igen det och ibland får jag inlägg som liksom är riktade specifikt till "mor" men vad spelar det för roll? Kanske har vissa sina nick hopkopplade med Facebook........*typ* och det blir väldigt personligt? Eller?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-07 07:28:46 följande:
    Ok :) Nu är vi på olika frekvenser. När jag skrev ?personligt? så menade jag att man skriver nedsättande om den man diskuterar med som människa, tex ?Du är värdelös?. Inte att man vet vilka personerna är.
    Så du menar att om ngn förolämpar ens anonyma "nick" så tar man åt sig? Man kan ju t om ofta välja ett annat nick om det är känsliga frågor! Om du nu skriver till mig att jag är en korkad kärring som säkert är både fet och ful.......ska jag då bli ledsen?
  • Anonym (mor)
    uuunn skrev 2018-02-07 07:53:54 följande:

Jag ser inget kvinnohat varken på Familjeliv eller Flashback. Däremot väldigt mycket manshat här på Familjeliv.

Rent generellt tycker jag att Flashback har sakligare diskussioner utan så mycket tjafs, pajkastning och personliga påhopp som det är på Familjeliv. Dessutom håller man sig till ämnet i trådarna och det är ok att tycka olika. Tror det beror på att Flashback är bättre modererat samt att det är färre kvinnor där.

Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Fredrik) skrev 2018-02-07 08:13:02 följande:
    Skojar du med mig? Finns inget forum som är i närheten av den kvalité du finner på Flashback. I synnerhet i mer faktabaserade ämnen.

Vem besöker familjeliv för att få reda på fakta?

Flashback är däremot en utmärkt nyhets och faktabas.
    Fakta? Skvaller om Anna Book och spekulationer i mordutredningar? T EX så har jag följt snacket kring den fruktansvärda händelsen i Bjärred där en hel familj utplånades. Jag HOPPAS inte ngn anhörig går in och läser alla lösa spekulationer och insinuationer och rent trams.
  • Anonym (mor)
    GubbsIem skrev 2018-02-07 12:41:34 följande:

Kvinnor är överlag fyllda av hat. Det är ett direkt resultat på att de är mindre framgångsrika, då börjar de hata istället.

Borde inte nappa på ett så tydligt bete MEN du kan ha rätt delvis. Kvinnor i låglöneyrken har det inte lätt att komma överens med kvinnliga jobbarkompisar. Det är liksom ALLTID mer eller mindre dålig stämning. Det är jättebra med könsblandning för män lättar upp atmosfären. Har inga källor att luta mig emot utan min livserfarenhet.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback