• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Anonym (Done)
    Queennr1 skrev 2018-02-06 15:16:04 följande:

Att ålägga kvinnor alla dessa tråkiga egenskaper som du räknar upp är väl knappast det som TS efterfrågar.

Blir lite paradoxalt.

Jo. Det står inte att alla kvinnor gör det men att det förekommer på typ alla kvinnodominerade arbetsplatser. Min erfarenhet är inte att 100% av alla kvinnor kränkt och mobbat mig, men däremot att jag HAR blivit utsatt för förtal, kränkningar och mobbning av andra kvinnor på varenda arbetsplats/utbildning osv jag varit på. Där har det också funnits vänliga och mjuka kvinnor så det handlar liksom inte om ALLA (precis som att långt ifrån alla män våldtar och misshandlar...) men det är ett stort och strukturellt problem.

Dom som påstår att kvinnor borde ingå i separatistgrupper och ta avstånd från män är nog den allra värsta sortens mobbare eftersom ingen kvinna som blivit utsatt upprepade ggr av av andra kvinnor skulle tycka att det är en bra idé som låter soft.
  • Anonym (liarliarpantsonfire)
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 15:11:43 följande:
    Inte i relationsforumet. Det finns gott om olika åsikter där faktiskt och en hel del som säger emot sådant. Skillnaden mot här är att inte folk anmäler alla inlägg dom inte kan argumentera emot. Jag har fått jättekränkande inlägg riktade personligen mot mig härinne och när jag då svarar(istället för att anmäla) så får jag varningar eftersom personen som gick på mig med faktiska kränkningar bara är ute efter att jävlas, inte diskutera. Så är det inte på Flashback tack och lov.

Familjeliv är fullt av kvinnohatande kvinnor. Ser du inte detta är du en del av problemet.
    Jo, speciellt relationsforumet. Det är ett av dom absolut värsta forumsdelarna på Flashback där hatet verkligen inte har någon gräns. Relationsforumet och alla politikforum där är otroligt illa. 

Finns gott om hat här också men inte på nivån som finns på flashback. Där blir man fan mörkrädd. Här är hatet typ "du är svag som inte lämnar din sviniga pojkvän" medan det på flashback snarare handlar om "kvinnor är smutsiga horor som förtjänar att våldtas och inte borde tillåtas rösta". Går inte ens att jämföra.
  • Anonym (Done)
    Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-06 15:31:49 följande:

Jo, speciellt relationsforumet. Det är ett av dom absolut värsta forumsdelarna på Flashback där hatet verkligen inte har någon gräns. Relationsforumet och alla politikforum där är otroligt illa. 

Finns gott om hat här också men inte på nivån som finns på flashback. Där blir man fan mörkrädd. Här är hatet typ "du är svag som inte lämnar din sviniga pojkvän" medan det på flashback snarare handlar om "kvinnor är smutsiga horor som förtjänar att våldtas och inte borde tillåtas rösta". Går inte ens att jämföra.

Läste där senast idag och känner inte igen din bild förutom att EN skrev så i EN tråd och hade 15 killar som svarade att han hade sjuk kvinnosyn.

Och ditt familjelivsexempel var mesigt. Se min bild högre upp i tråden med exempel. Det är ?Du är kriminell och sjuk i huvet? snarare. Och på familjeliv är det ts ensam mot 10-15 kvinnor (eller så har dom bara flera nick var) som skriver att ts är SJUK I HUVET (inte svag utan SJUK vilket är mycket värre även om svag är tillräckligt elakt) och kanske 1 person som försvarar ts och då får HAGEL av förolämpningar. Det vet jag eftersom att jag just försvarat när en enda skribent blir attackerad av 10 kärringar som skriver att hon är helt sjuk i huvet.
  • Anonym (liarliarpantsonfire)
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 15:38:01 följande:
    Läste där senast idag och känner inte igen din bild förutom att EN skrev så i EN tråd och hade 15 killar som svarade att han hade sjuk kvinnosyn.

Och ditt familjelivsexempel var mesigt. Se min bild högre upp i tråden med exempel. Det är ?Du är kriminell och sjuk i huvet? snarare. Och på familjeliv är det ts ensam mot 10-15 kvinnor (eller så har dom bara flera nick var) som skriver att ts är SJUK I HUVET (inte svag utan SJUK vilket är mycket värre även om svag är tillräckligt elakt) och kanske 1 person som försvarar ts och då får HAGEL av förolämpningar. Det vet jag eftersom att jag just försvarat när en enda skribent blir attackerad av 10 kärringar som skriver att hon är helt sjuk i huvet.
    Då får vi helt enkelt agree to disagree. Dina uppfattningar av dom två forumen känns helt verklighetsfrånvänt för mig. 

Blir nyfiken på din definition på kvinnohat, för kvinnohat handlar inte om att vara kritisk eller förolämpa kvinnor. Enligt din definition är tråden där ts ville överge sina barn ett exempel på kvinnohat. Vilket det inte är, bara massa förbannade människor som hatar på en omoralisk människa. Har ingenting med kön att göra, bara det att majoriteten här är kvinnor. 

Kvinnohat är vad som finns på flashback där man säger att kvinnor njuter av att bli våldtagna, inte förtjänar att rösta, inte borde få göra abort, bara dejtar svin, förtjänar att våldtas, är mindre intelligenta m.m. 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Fyr) skrev 2018-02-06 14:55:53 följande:
    Okej men oftast är det män som utger sig för att vara kvinna. Som i våldstrådar där en anonym kvinna kommenterar att hon "gillar blir slagen" uppenbart en man som vill ställa kvinnor i dålig dager. Ett av tusen exempel. Oftast så stöttar kvinnor varandra för vi vet hur svårt det är, och hur vi behandlas i samhället. Förstår inte hur den åsikten gör mig till troll, men okej.
    Fast det var ju inte så du skrev. Du skrev "Är någon taskig mot en kvinna här så är det till 99% en man. Kvinnor beter sig inte så. Vi stöttar varandra. Trist att du blivigt lurad av dom kvinnohatande männen i Får kläder."

Det är inte 99% män här inne som är "taskiga" (skriver taskiga inom citationstecken eftersom att jag sällan tycker någon är taskig här inne utan snarare säger något som TS inte vill höra).

Tråden du anger var kanske skapad av en man ja. Men det är ofta jag läser trådar från kvinnor, främst då om relationsproblem, och som sedan blir sura och tycker att man är elak för att man inte håller med henne om det hon skrivit. 

Så jag tycker sällan att det skrivs elakheter men när det görs så är det lika mycket från kvinnor, om inte mer. Så det där med 99% vill jag gärna se en tillförlitlig källa på om du inte är ett troll.

Queennr1 skrev 2018-02-06 15:12:33 följande:
    Nu var det väl inte statistik vi pratade om?
    Se ovan!
  • Anonym (Föredrar_FL)

Jag gjorde en snabb visit på Flashback och fick uppfattningen att budskapet är mer homogent där.

Synpunkter jag noterade var till exempel att män bör få halva skadeståndet när deras kvinnor våldtas, att kvinnor är mindre intelligenta än män och att definitionen på feminism är att männen ska kastreras.

Jag tror nog att jag tackar nej till Flashbacks medlemskampanj här på Familjeliv.

• Anonym (Föredrar_FL)
    Volperanre skrev 2018-02-06 16:41:54 följande:
    Nej det gjorde du inte , du är ett pk troll och promotar detta forum för din egen vinning skull, vad sanningen sen är intresserar dig inte
    Visst gjorde jag det.

Jag förstår inte att det ska vara så populärt att ropa pk-troll så fort man inte blir struken medhårs.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Volperanre skrev 2018-02-06 16:43:39 följande:
    Är du ett av sossetrollen eller? Som gör allt i sin makt för att sprida hat mot folk som kritiserar din sektledare Löfven, sorgligt
    Fint att du så tydligt demonstrerar hur den genomsnittlige flashbackaren argumenterarTomte
  • Anonym (Leila)
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-06 16:45:56 följande:

Visst gjorde jag det.

Jag förstår inte att det ska vara så populärt att ropa pk-troll så fort man inte blir struken medhårs.

Förstår inte hur det kan vara så populärt att ropa kvinnohatare så fort någon inte stryker en medhårs.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 16:48:32 följande:
    Förstår inte hur det kan vara så populärt att ropa kvinnohatare så fort någon inte stryker en medhårs.
    Nej, inte jag heller, men ts som ropar kvinnohatare har ju också emigrerat til Flashback.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback