Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-06 21:25:00 följande:
Jag har inte ens sett ts länka till någon specifik tråd och oavsett handlar inte hennes argument om någon enstaka tråd så det är ju irrelevant. Ts verkar ha förvirrat kritik eller arga inlägg med personangrepp med kvinnohat. Men kvinnohat är något annat. Hon verkar mer syfta på den hårda tonen men även där vinner ju flashback med ljusår. Det är sant. Fram tills ett år sedan var jag inne nästan dagligen och sedan dess, efter ha lämnat då jag tröttnade på den grova rasismen, nazismen och kvinnohatet(och bara massivt hat och bitterhet i allmänhet), tittar jag in då och då i förhoppningen att det blivit bättre(vilket det aldrig blir).
Vilket är trist för det finns en hel del vettiga saker där, man slipper censuren som finns t.ex. här, man får reda på saker vanlig media inte berättar med mera. Men hatet är för intensivt och giftigt att det inte gick att fortsätta där utan att dras ner i negativiteten själv.
Vad fel du har. Så fel. Det är uppenbart kvinnohat från andra kvinnor när dom hoppar från tråd till tråd för att kalla trådstartare psykiskt sjuka. Just att kalla kvinnor psykiskt sjuka är en jätteful gammal härskarteknik avsedd att förtrycka kvinnor och jag ser mest kvinnor syssla med det här.
Jag kan säga att alla ggr jag tänker på med mobbning, kränkande särbehandling mm jag upplevt från andra kvinnor så handlar det om mitt kön. Det är kvinnor som inte gillar att jag ser bra ut, har bra idéer eller gör ett bra jobb osv, dessa har INTE svårt med killar/män som ser bra ut, är glada och får bra kontakt med andra, gör bra ifrån sig i skolan eller på en arbetsplats. Det är ingen allmän avundsjuka utan riktad just mot andra kvinnor.
Jag har hört massor av kvinnor säga att kvinnor som blir misshandlade/våldtagna får skylla sig själva och jag har hört massor av män som sagt att dom HATAR kvinnomisshandel och våldtäkt.
Men enligt dig har du nån slags allemansrätt alltså på att bestämma när det rör sig och inte rör sig om kvinnohat.
Och om vi pratar våld. Jag har ALDRIG blivit utsatt för våld av en man. Jag har däremot blivit hotad av tjejer på högstadiet och gymnasiet och fått vara rädd dagligen pga det under skoltiden. Jag blev misshandlad på tunnelbanan av ett tjejgäng när jag var 17 och har fortfarande ett ärr på kinden där en av dom skar mig. Det gänget gick BARA på andra tjejer. Men det var inte kvinnohat?
Gäng med killar har på sin höjd visslat, gett komplimanger, men också hjälpt mig genom att låna ut telefon när min dött, gett vägvisningar osv.
Jag har blivit slagen av tjejkompisar i tonåren, utfryst, mobbad av tjejkompisar, jag har blivit mordhotad av en tjej i 20-årsåldern. Osv. Så allt snack om att tjejer bara behöver oroa sig för mäns kvinnohat är bullshit. Likaså att män slipper vara rädda. Mitt ex blev misshandlad 3 ggr av olika killar han inte kände ute på stan vid 3 olika tillfällen. Jag har flera killkompisar som blivit överfallna av killgäng som slagit och sparkat ned dom. Flera kunde ha dött. Var inte det manshat då?
Tycker du ska knipa om vilka som har rätt att känna rädsla och inte när den bild du och feminister målar upp inte stämmer med verkligheten.