• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • Nosslin

Löjligt att påstå att det skulle finnas enorma mängder kvinnohat här. Alla värnar om kvinnor hela tiden och är man inte feminist så är man emot jämställdhet. Enormt skitsnack. Manshat finns det däremot gott om med trådar som diskuterar hur vi kan utrota alla män. Bokstavligt talat.

• Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 22:58:16 följande:
    Vet inte hur du får ihop ren mobbning med diskussion för mobbning har ingenting med diskussion att göra. Nästan alla är ju elaka här. Diskussion är att svara på argument och rättvist utvärdera deras för och nackdelar, sedan komma med en reflektion om det eller motargument. Det jag ser hela tiden är att folk inte argumenterar utan går på personen och skriver förolämpningar om dens psyke, intelligens osv.
    Ja personangrepp är otrevligt, man kanske har blivit så van vid det på internet att man inte reagerar längre. Men hur som helst kan man inte förvänta sig 100% medhåll på ett diskussionsforum. 
  • Anonym (Leila)
    Anonym (liarliarpantsonfire) skrev 2018-02-06 21:25:00 följande:

Jag har inte ens sett ts länka till någon specifik tråd och oavsett handlar inte hennes argument om någon enstaka tråd så det är ju irrelevant. Ts verkar ha förvirrat kritik eller arga inlägg med personangrepp med kvinnohat. Men kvinnohat är något annat. Hon verkar mer syfta på den hårda tonen men även där vinner ju flashback med ljusår. Det är sant. Fram tills ett år sedan var jag inne nästan dagligen och sedan dess, efter ha lämnat då jag tröttnade på den grova rasismen, nazismen och kvinnohatet(och bara massivt hat och bitterhet i allmänhet), tittar jag in då och då i förhoppningen att det blivit bättre(vilket det aldrig blir).

Vilket är trist för det finns en hel del vettiga saker där, man slipper censuren som finns t.ex. här, man får reda på saker vanlig media inte berättar med mera. Men hatet är för intensivt och giftigt att det inte gick att fortsätta där utan att dras ner i negativiteten själv.

Vad fel du har. Så fel. Det är uppenbart kvinnohat från andra kvinnor när dom hoppar från tråd till tråd för att kalla trådstartare psykiskt sjuka. Just att kalla kvinnor psykiskt sjuka är en jätteful gammal härskarteknik avsedd att förtrycka kvinnor och jag ser mest kvinnor syssla med det här.

Jag kan säga att alla ggr jag tänker på med mobbning, kränkande särbehandling mm jag upplevt från andra kvinnor så handlar det om mitt kön. Det är kvinnor som inte gillar att jag ser bra ut, har bra idéer eller gör ett bra jobb osv, dessa har INTE svårt med killar/män som ser bra ut, är glada och får bra kontakt med andra, gör bra ifrån sig i skolan eller på en arbetsplats. Det är ingen allmän avundsjuka utan riktad just mot andra kvinnor.

Jag har hört massor av kvinnor säga att kvinnor som blir misshandlade/våldtagna får skylla sig själva och jag har hört massor av män som sagt att dom HATAR kvinnomisshandel och våldtäkt.

Men enligt dig har du nån slags allemansrätt alltså på att bestämma när det rör sig och inte rör sig om kvinnohat.

Och om vi pratar våld. Jag har ALDRIG blivit utsatt för våld av en man. Jag har däremot blivit hotad av tjejer på högstadiet och gymnasiet och fått vara rädd dagligen pga det under skoltiden. Jag blev misshandlad på tunnelbanan av ett tjejgäng när jag var 17 och har fortfarande ett ärr på kinden där en av dom skar mig. Det gänget gick BARA på andra tjejer. Men det var inte kvinnohat?

Gäng med killar har på sin höjd visslat, gett komplimanger, men också hjälpt mig genom att låna ut telefon när min dött, gett vägvisningar osv.

Jag har blivit slagen av tjejkompisar i tonåren, utfryst, mobbad av tjejkompisar, jag har blivit mordhotad av en tjej i 20-årsåldern. Osv. Så allt snack om att tjejer bara behöver oroa sig för mäns kvinnohat är bullshit. Likaså att män slipper vara rädda. Mitt ex blev misshandlad 3 ggr av olika killar han inte kände ute på stan vid 3 olika tillfällen. Jag har flera killkompisar som blivit överfallna av killgäng som slagit och sparkat ned dom. Flera kunde ha dött. Var inte det manshat då?

Tycker du ska knipa om vilka som har rätt att känna rädsla och inte när den bild du och feminister målar upp inte stämmer med verkligheten.
  • Anonym (Leila)
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 23:10:11 följande:

Ja personangrepp är otrevligt, man kanske har blivit så van vid det på internet att man inte reagerar längre. Men hur som helst kan man inte förvänta sig 100% medhåll på ett diskussionsforum. 

Nej, det håller jag helt med om, det är därför jag gillar Flashback. Ja det förekommer personangrepp där med men överlag är det mer riktig debatt och olika åsikter. Här är det typ en enda så kallad åsikt som är att basha ts som människa och eventuellt nån som försöker säga nåt annat och då också blir kallad massa fula grejer. Jag ser ingen riktig debatt här.
  • Anonym (Leila)
    Nosslin skrev 2018-02-06 23:06:23 följande:

Löjligt att påstå att det skulle finnas enorma mängder kvinnohat här. Alla värnar om kvinnor hela tiden och är man inte feminist så är man emot jämställdhet. Enormt skitsnack. Manshat finns det däremot gott om med trådar som diskuterar hur vi kan utrota alla män. Bokstavligt talat.

Det finns enorma mängder kvinnohat här och det kan lika gärna komma från de manshatande feministerna. Dom är inte speciellt schyssta mot kvinnor heller (Du skulle se hur dom beskriver Elisabeth Höglund på nätet tex, det är väldigt elakt och kränkande.) För feminister är det helt ok att slakta andra kvinnor psykiskt om dom inte är 100 med på senaste feministtåget.
  • Anonym (Leila)
    klyban skrev 2018-02-06 23:01:56 följande:

Och sen får man sortera bort dårarna ;)

För de finns alltid, men tar man inte allt som skrivs personligen, så är det lugnt.

Flashback är ju rätt hårda på om man svävar iväg i diskussionen för mycket.

Här svävar man alltid bort, och sällan man pratar om samma sak som tråden startar.

Dock här är man väldigt ointresserad av seriösa diskussioner, speciellt inte i känsliga ämnen som man listat ett par på detta ställe.

Även ger man vissa användare helt fria tyglar, och kan bete sig hur som helst.

Sånt behöver man inte oroa sig på Flashback, de nålas fast direkt om de inbillar sig de kan bete sig ur som helst.

Sen kan man se mellan fingrarna ibland, men inte som en del här, som är horribelt exempel på hur man INTE sköter ett forum.

Instämmer helt förutom på det första. Även om inte trådstartare tar det personligt om deras tråd blir till en enda soppa av hat och kränkningar riktade mot dom som personer så är det ju helt meningslöst.

Men ja, jag gillar också hur strikt det är på Flashback att inte acceptera trams och off-topic.

Nej, kan inte komma på en seriös diskussion jag sett på familjeliv.
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:13:16 följande:
    Nej, det håller jag helt med om, det är därför jag gillar Flashback. Ja det förekommer personangrepp där med men överlag är det mer riktig debatt och olika åsikter. Här är det typ en enda så kallad åsikt som är att basha ts som människa och eventuellt nån som försöker säga nåt annat och då också blir kallad massa fula grejer. Jag ser ingen riktig debatt här.
    Nu kommer jag få feministmaffian efter mig här, men det kanske beror på att majoriteten av användarna här är kvinnor. Kvinnor är generellt mer känslostyrda än män, vilket gör att folk tar åt sig här mer. Sen finns det vissa kvinnor som är mer hårdhudade, och du verkar vara en av dem eftersom du hänger på Flashback.:)
  • Anonym (Leila)
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 23:25:19 följande:

Nu kommer jag få feministmaffian efter mig här, men det kanske beror på att majoriteten av användarna här är kvinnor. Kvinnor är generellt mer känslostyrda än män, vilket gör att folk tar åt sig här mer. Sen finns det vissa kvinnor som är mer hårdhudade, och du verkar vara en av dem eftersom du hänger på Flashback.:)

Faktiskt inte, jag är jättekänslig (eller högkänslig) men min erfarenhet är att känsliga faktiskt är mer sakliga och kan hålla sig från att gå in i personangrepp. Och det låter ju paradoxalt :)

Men har flera ggr varit med om att riktiga bufflar till kvinnor börjat skrika och gapa på mig för att vi haft olika åsikter och då har jag svarat lugnt. Eftersom jag är känslig. Låter det knäppt? :) Jag är inte konflikträdd fast det betyder inte att jag gillar att bråka och köra över folk.

Vissa säger att dom inte är konflikträdda men enligt mig är dom det när dom försöker använda skrik, gap och fula ord för att få tyst på en debatt. Dom står inte ut med att vara kvar i debatten och låta den fortsätta.

Typ som när feminister inte vill diskutera på riktigt utan säger till en kille att ?Du är en vit man så du kan hålla käften? eller till mig tex ?Du saknar ju kunskap om vad feminism är så jag tänker inte diskutera med dig?.

Dom kan inte diskutera och vill inte diskutera, bara förolämpa och frysa ut...
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:34:33 följande:
    Faktiskt inte, jag är jättekänslig (eller högkänslig) men min erfarenhet är att känsliga faktiskt är mer sakliga och kan hålla sig från att gå in i personangrepp. Och det låter ju paradoxalt :)

Men har flera ggr varit med om att riktiga bufflar till kvinnor börjat skrika och gapa på mig för att vi haft olika åsikter och då har jag svarat lugnt. Eftersom jag är känslig. Låter det knäppt? :) Jag är inte konflikträdd fast det betyder inte att jag gillar att bråka och köra över folk.

Vissa säger att dom inte är konflikträdda men enligt mig är dom det när dom försöker använda skrik, gap och fula ord för att få tyst på en debatt. Dom står inte ut med att vara kvar i debatten och låta den fortsätta.

Typ som när feminister inte vill diskutera på riktigt utan säger till en kille att ?Du är en vit man så du kan hålla käften? eller till mig tex ?Du saknar ju kunskap om vad feminism är så jag tänker inte diskutera med dig?.

Dom kan inte diskutera och vill inte diskutera, bara förolämpa och frysa ut...
    Ja feminister är helt klart värst, så känslostyrda och hatiska. Jag brukar också försöka undvika personangrepp, men kan bita tillbaka om någon börjar med det. Men man borde lämna diskussionen bara.
  • klyban
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 23:25:19 följande:

Det jag märkt är att de är ena jävlar på läsa mellanraderna, fast inget är inskrivet där.
    Och sen blir extremt sura när man påpekar det inte finns nätt där.

Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:20:40 följande:
    Instämmer helt förutom på det första. Även om inte trådstartare tar det personligt om deras tråd blir till en enda soppa av hat och kränkningar riktade mot dom som personer så är det ju helt meningslöst.
    Men ja, jag gillar också hur strikt det är på Flashback att inte acceptera trams och off-topic.
    Nej, kan inte komma på en seriös diskussion jag sett på familjeliv.

Det första var bara om att det finns en del dårar och man får bara sortera bort dom ur huvudet.

Det är svårt och ha en diskussion på detta ställe, den saken är rätt klar.
    Speciellt i de svåra ämnena, då viss anser att PK trumfar allt.
    Jag vet, jag vet, PK är sådärord, en del kallar dom godhetsmaffian...osv...
    Och där får bara åsikter av en viss sort förekomma, och avviker du för den så är dom på dig direkt och bara öser in med rapporter.

När jag är här kallas jag för svin och annat och går aldrig diskutera med sägs det, men problemet som ofta uppstår är att mina åsikter är väl förankrade men ej accepterade av vissa.
    Så det blir ofta ett problem.

Sen har man lärt sig den hårda vägen att det inte gör göra tuffa liknelser, för då tas man på orden DIREKT(där existerar det ALDRIG nått mellan raderna och fast man lägger upp det så).
    Men svårt och se hur det ska gå utan, då ibland är väldigt överdrivna liknelser det enda för folk att förstå när nått är fel.

Sen är alldeles för många för djupt nedgrävda i svart och vitt argumentation.
    Noll nyanser finns där, bara deras sanning är den enda accepterade.

hur många meter var det?
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback