• Anonym (Done)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Speciellt känsliga rummet är ju som den värsta sortens kvinnohatar-oas. Av kvinnor, för kvinnor.

Det är ingen som vill hjälpa en syster här utan så fort någons man beter sig skumt och nån ledsen tjej/kvinna ber om stöd så får hon direkt flera stycken på sig som skriver att hon är sjukligt svartsjuk och inte ens förtjänar att vara i en relation.

Jag har bytt arena till Flashback för i deras relationsforum är folk faktiskt mycket schysstare generellt än här.

Det är uppenbart att ni som näthatar har djupa problem med andra kvinnor och det är på en sån låg nivå att det är meningslöst att slösa energi på att ens försöka ha nåt slags utbyte här.

Ni har iallafall bevisat att det skulle behövas någon slags upprensning i kulturen kvinnor emellan och inte bara mäns beteende mot kvinnor som i metoo.

Jag föreslår att alla kvinnor som inte är här för att mobba andra kvinnor lämnar forumet och låter dom sorgliga trollen slåss med varandra.

• Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2018-02-08 22:00:50 följande:

Såklart det är ett svar.
    Bara du vägrar förstå hur det går till.

Det är du som vägrar förstå att jag förklarade att jag ställde en fråga, ser du frågetecknet i slutet av meningen? Den frågan var inget citat och den var inget svar.

"Bara du vägrar förstå hur det går till."
    Du verkar ha svårt att förstå vad frågetecken är till för.
  • klyban
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 22:41:46 följande:
    Det är du som vägrar förstå att jag förklarade att jag ställde en fråga, ser du frågetecknet i slutet av meningen? Den frågan var inget citat och den var inget svar.

"Bara du vägrar förstå hur det går till."
    Du verkar ha svårt att förstå vad frågetecken är till för.
    Men hur intressant är den frågan för de som inte har en aning vad om det?
    hur många meter var det?
  • KlunsSmurfen
    klyban skrev 2018-02-08 22:44:08 följande:
    Men hur intressant är den frågan för de som inte har en aning vad om det?
    utveckla lite
  • Thereisthat
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-08 13:11:38 följande:

Ursäkta att svaret dröjt, men jag kände mig tvungen att kolla vad Flashback är innan jag svarade.

Jag tycker ditt exempel med länken till en diskussion om pralinerna i en Aladdinask är välvalt, det blir ju nästan alltid samma praliner kvar, de som ingen vill ha.

Så uppfattar jag Flashbacks pojkar och män, de är pralinerna som är alldeles för oaptitliga för att någon ska vilja ha dem. Deras bitterhet är också påtaglig, jag såg flera exempel där kvinnor kallas sliddjur.

Jag tror att det är bra att de här överblivna pralinerna har en plats där de kan få respons för sin bitterhet, men den platsen borde vara Flashback, inte Familjeliv.

Nu när jag vet mer om Flashback så förstår jag bättre varför pralinerna ibland kommer över till Familjeliv och sjunger Flashbacks lov.

Angående frågeställningen i Flashbacktråden så delar jag inte din uppfattning. Frågeställningen bottnar i förställningen att kvinnan är mannens ägodel och om hon skändas av en annan man så bör han förstås ha skadestånd. 

Du kan finna liknande synsätt i andra primitiva kulturer, där kvinnor som våldtagits anses förbrukade och förskjuts.

Det intygar jag på! Jag har hängt på Flashback i många år och jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så bitter och så mycket som en loser som när jag hängde på Flashback. Man dras med i deras bitterhet och deras kvinnohat där alla som inte vill ha en är just "sliddjur" och "dryga, pretentiösa horor som egentligen vill ligga med mig fast hon inte vågar erkänna det för sig själv"... Men den attityden och inställningen blev man exakt den losern man aldrig trodde man skulle vara! Det var hemskt och idag skäms jag som fan över min kvinnosyn jag hade då.

Nej, jag avråder bestämt från att hänga på Flashbacks relationsforum. Gör hellre Familjeliv till en bättre plats genom att föregå med ett gott exempel!
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Thereisthat skrev 2018-02-08 23:15:21 följande:
    Det intygar jag på! Jag har hängt på Flashback i många år och jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så bitter och så mycket som en loser som när jag hängde på Flashback. Man dras med i deras bitterhet och deras kvinnohat där alla som inte vill ha en är just "sliddjur" och "dryga, pretentiösa horor som egentligen vill ligga med mig fast hon inte vågar erkänna det för sig själv"... Men den attityden och inställningen blev man exakt den losern man aldrig trodde man skulle vara! Det var hemskt och idag skäms jag som fan över min kvinnosyn jag hade då.

Nej, jag avråder bestämt från att hänga på Flashbacks relationsforum. Gör hellre Familjeliv till en bättre plats genom att föregå med ett gott exempel!
    Det borde vara en vettig inställning.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    uuunn skrev 2018-02-08 15:48:37 följande:
    Sliddjur är en skämtsamt svar på feministers flitiga användande av ordet "gubbslem". Om du söker på gubbslem på Familjeliv får du en hel del träffar.
    Jag tycker som sagt inte att det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv.
    Är det verkligen så illa att man inte förstår skillnaden mellan ett ord som beskriver hur vissa äldre män brukar kunna uppträda och ett ord som omfattar samtiga kvinnor.

Du menar alltså att bitterheten över att inte räcka till också påverkar förståndet.
  • uuunn
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-09 08:42:19 följande:
    Är det verkligen så illa att man inte förstår skillnaden mellan ett ord som beskriver hur vissa äldre män brukar kunna uppträda och ett ord som omfattar samtiga kvinnor.

Du menar alltså att bitterheten över att inte räcka till också påverkar förståndet.
    Hat föder hat.
    Jag tycker som sagt inte det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv oavsett.
  • Anonym (Done)
    uuunn skrev 2018-02-09 14:20:20 följande:

Hat föder hat.

Jag tycker som sagt inte det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv oavsett.

Exakt.
  • Anonym (vnjrneev)

flashback har nog mer kvinnohat.... 

• Anonym (typiskt)
    Thereisthat skrev 2018-02-08 23:15:21 följande:

Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-09 08:38:19 följande:
    Det borde vara en vettig inställning.
    Har aldrig hängt på flashback så jag kan inte uttala mig om kvinnohat där, dock kan jag absolut intyga en uppenbar nedlåtande manssyn hos vissa kvinnor på FL. Och att föregå med "gott exempel" kan bli svårt när det kryllar av nedlåtande uttalanden om män. Det kommer alltid leda till hätska diskussioner.

Att bara söka på meningar eller ord utan att ta hänsyn till i vilket sammanhang de skrevs väldigt missvisande för de kan lika väl ha sagts som ett svar på ett annat inlägg.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-09 08:42:19 följande:

I båda fallen generaliserar man och uttalar sig nedlåtande om en grupp människor. Eller menar du att det är ok att uttala sig nedlåtande om gubbar men inte kvinnor?
  • Anonym (typiskt)
    klyban skrev 2018-02-08 17:51:17 följande:
    Som sagt vad, vi som har lite mer kol vet att debatt är inte FL rätt ställe vara på om man vill ha en mer seriös sådan  och inte bli åsiktsbegränsad.
    Och kör du på ändå, så kommer väggen och försöka ändra på dig.
    Jo vissa verkar ha svårt för att få sina åsikter ifrågasatta och tycker därför att det är bättre att diskutera med andra som tycker likadant för då får man alltid medhåll 
  • Anonym (Nja)

Det håller jag inte med om. 

• Anonym (Just det, så är det redan)

Det är fler och fler som inkluderar mer och mer i begreppet kvinnohat. Ge det ett par år så kommer det räcka med att man har en annan åsikt för att det ska definieras som kvinnohat.

Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback