Inlägg från: Anonym (Föredrar_FL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Föredrar_FL)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Jag gjorde en snabb visit på Flashback och fick uppfattningen att budskapet är mer homogent där.

Synpunkter jag noterade var till exempel att män bör få halva skadeståndet när deras kvinnor våldtas, att kvinnor är mindre intelligenta än män och att definitionen på feminism är att männen ska kastreras.

Jag tror nog att jag tackar nej till Flashbacks medlemskampanj här på Familjeliv.

• Anonym (Föredrar_FL)
    Volperanre skrev 2018-02-06 16:41:54 följande:
    Nej det gjorde du inte , du är ett pk troll och promotar detta forum för din egen vinning skull, vad sanningen sen är intresserar dig inte
    Visst gjorde jag det.

Jag förstår inte att det ska vara så populärt att ropa pk-troll så fort man inte blir struken medhårs.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Volperanre skrev 2018-02-06 16:43:39 följande:
    Är du ett av sossetrollen eller? Som gör allt i sin makt för att sprida hat mot folk som kritiserar din sektledare Löfven, sorgligt
    Fint att du så tydligt demonstrerar hur den genomsnittlige flashbackaren argumenterarTomte
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 16:48:32 följande:
    Förstår inte hur det kan vara så populärt att ropa kvinnohatare så fort någon inte stryker en medhårs.
    Nej, inte jag heller, men ts som ropar kvinnohatare har ju också emigrerat til Flashback.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 16:51:57 följande:
    Varför väljer du ut en helt annan tråd än den ts tar som exempel? Vågar du inte diskutera det hen syftar på eller?
    Ts exempel på relationstrådar är ju nåt HELT annat än kvinnor som överger sina barn.

Håller med ts, man blir mörkrädd för kvinnohat bland kvinnor av att läsa härinne.
    Exemplet ts valt utgör en enskild FL-skribent.

Det jag vet om den skribenten är att hen brukar bli förbannad när det uppmanas till brott här på Familjeliv, senast var det några kriminellt anstrukna som menade att man ska ge barn stryk.

Det är självklart åsikter som bättre lämpar sig på Flashback än här på FL, här är det inte ens tillåtet att uppmana till brott, i synnerhet inte till brott där barn är offren.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 18:13:28 följande:
    Kan du vara så vänlig att länka till de trådar/inlägg du just nu citerar? 
    www.flashback.org/f508
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 19:16:54 följande:

Förstår att det var jobbigt för dig att vara mer specifik så i stället länkade du till en hel forumsdel som består av 15 sidor med drygt 40 olika trådar på varje sida.

Den första tråden du refererar till är denna:

"Bör mannen få halva skadeståndet när en kvinna blivit våldtagen och en gärningsman dömts, dvs att skadeståndet automatiskt även tilldelas hennes man, sambo eller pojkvän?
    Eftersom män till våldtagna kvinnor drabbas så hårt, borde det då inte vara berättigat och jämställt att även dom fick del av skadeståndet, kanske en tredjedel eller vad tycker ni?"

Det TS menar är att partnern till den drabbade kvinnan också drabbas av en våldtäkt. Vilket trådstartaren såklart har rätt i. Alla brott drabbar ju långt fler människor en enbart offret. När du skriver som du gör så tolkar man det dock helt annorlunda, varför jag förstår att du valde att inte länka till tråden. Frågeställningen i sig är ju ganska intressant faktist även om det i praktiken aldrig skulle fungera.

Resterande åsikter du säger dig ha läst får du vänligt länka till annars är det ju svårt att ta dig på allvar. 

Men för att besvara dig. Du är ju inne i en av de delarna där klimatet är hårt. Om du inte vill diskutera det så finns det ju andra delar av forumet som passar dig bättre.

Den här till exempel:

www.flashback.org/t2040103

Ursäkta att svaret dröjt, men jag kände mig tvungen att kolla vad Flashback är innan jag svarade.

Jag tycker ditt exempel med länken till en diskussion om pralinerna i en Aladdinask är välvalt, det blir ju nästan alltid samma praliner kvar, de som ingen vill ha.

Så uppfattar jag Flashbacks pojkar och män, de är pralinerna som är alldeles för oaptitliga för att någon ska vilja ha dem. Deras bitterhet är också påtaglig, jag såg flera exempel där kvinnor kallas sliddjur.

Jag tror att det är bra att de här överblivna pralinerna har en plats där de kan få respons för sin bitterhet, men den platsen borde vara Flashback, inte Familjeliv.

Nu när jag vet mer om Flashback så förstår jag bättre varför pralinerna ibland kommer över till Familjeliv och sjunger Flashbacks lov.

Angående frågeställningen i Flashbacktråden så delar jag inte din uppfattning. Frågeställningen bottnar i förställningen att kvinnan är mannens ägodel och om hon skändas av en annan man så bör han förstås ha skadestånd. 

Du kan finna liknande synsätt i andra primitiva kulturer, där kvinnor som våldtagits anses förbrukade och förskjuts.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    Thereisthat skrev 2018-02-08 23:15:21 följande:
    Det intygar jag på! Jag har hängt på Flashback i många år och jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så bitter och så mycket som en loser som när jag hängde på Flashback. Man dras med i deras bitterhet och deras kvinnohat där alla som inte vill ha en är just "sliddjur" och "dryga, pretentiösa horor som egentligen vill ligga med mig fast hon inte vågar erkänna det för sig själv"... Men den attityden och inställningen blev man exakt den losern man aldrig trodde man skulle vara! Det var hemskt och idag skäms jag som fan över min kvinnosyn jag hade då.

Nej, jag avråder bestämt från att hänga på Flashbacks relationsforum. Gör hellre Familjeliv till en bättre plats genom att föregå med ett gott exempel!
    Det borde vara en vettig inställning.
  • Anonym (Föredrar_FL)
    uuunn skrev 2018-02-08 15:48:37 följande:
    Sliddjur är en skämtsamt svar på feministers flitiga användande av ordet "gubbslem". Om du söker på gubbslem på Familjeliv får du en hel del träffar.
    Jag tycker som sagt inte att det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv.
    Är det verkligen så illa att man inte förstår skillnaden mellan ett ord som beskriver hur vissa äldre män brukar kunna uppträda och ett ord som omfattar samtiga kvinnor.

Du menar alltså att bitterheten över att inte räcka till också påverkar förståndet.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback