Anonym (Föredrar_FL) skrev 2018-02-08 13:11:38 följande:
Ursäkta att svaret dröjt, men jag kände mig tvungen att kolla vad Flashback är innan jag svarade.
Jag tycker ditt exempel med länken till en diskussion om pralinerna i en Aladdinask är välvalt, det blir ju nästan alltid samma praliner kvar, de som ingen vill ha.
Så uppfattar jag Flashbacks pojkar och män, de är pralinerna som är alldeles för oaptitliga för att någon ska vilja ha dem. Deras bitterhet är också påtaglig, jag såg flera exempel där kvinnor kallas sliddjur.
Jag tror att det är bra att de här överblivna pralinerna har en plats där de kan få respons för sin bitterhet, men den platsen borde vara Flashback, inte Familjeliv.
Nu när jag vet mer om Flashback så förstår jag bättre varför pralinerna ibland kommer över till Familjeliv och sjunger Flashbacks lov.
Angående frågeställningen i Flashbacktråden så delar jag inte din uppfattning. Frågeställningen bottnar i förställningen att kvinnan är mannens ägodel och om hon skändas av en annan man så bör han förstås ha skadestånd.
Du kan finna liknande synsätt i andra primitiva kulturer, där kvinnor som våldtagits anses förbrukade och förskjuts.
Sliddjur är en skämtsamt svar på feministers flitiga användande av ordet "gubbslem". Om du söker på gubbslem på Familjeliv får du en hel del träffar.
Jag tycker som sagt inte att det är mer kvinnohat på Flashback än vad det är manshat på Familjeliv.