Inlägg från: Anonym (Fredrik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fredrik)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

klyban skrev 2018-02-07 06:37:33 följande:

Rätt roande hur du där berättar att det finns exakt det jag pratar om.Vadå trolla?

Är det för att jag berättar skillnaderna mellan FB och FL?

Och hur kan det någonsin bli trolla?

Självfallet finns det ställen där diskussion inte existerar på FB och är havererat.

Men det är så små delar av FB.

Och hur kan du prata om verklighetsuppfattning och sen inte ha en själv?

Sen hedrar man diskussionen och debatten i på FB, här hedrar man chatten och låter folk starta samma tråd säkert upp mot 5 ggr ibland och samma person(finns säkert värre exempel).

Och ingen av forumen är ens nära att vara perfekta.

Kvinnoharare är mycket vanligare på Flashback, än Familjeliv. Även om det inte är särskilt utbrett på Flashback heller.

Däremot så är kvinnor väldigt intoleranta och Familjeliv består av flest kvinnor och Flashback av flest män. Därav är det naturligt att det blir bättre stämning på Flashback eftersom männen där klarar av att människor är annorlunda än dem själva.

På familjeliv ska alla kvinnor rätta in alla i ledet hela tiden. Det är dock inte kvinnohat utan helt enkelt upprätthållande av kvinnors strikta sociala normer.
  • Anonym (Fredrik)
    klyban skrev 2018-02-07 07:02:58 följande:

Jo, det kan nog vara en lite förklaring.

Även modereringen är så in i helvete mycket bättre där än här.

Själv testat den fram och tillbaka här, och insett att en del här har en särställning här som är galen

Vissa användare har flera lager av skydd, där andra inte har det allra minsta.

Och allt som räcker för en allvarlig moderering, verkar vara en motivering där man säger man är väldigt kränk, och violá så blir det modererat.

Detta har jag testat rätt bra, med diverse kopiering och egna saker.

Just för jag insåg att det är nått allvarligt fel med modereringen här.

Det är alltid att man får trippa på tårna, speciellt som en annan som inte har problem och gå ur gängse "normer" hur man ska diskutera(det betyder då att man säger nått so inte passar in i deras världsbild).

Dock det värsta är hur man idoliserar vissa användare, och låter dom bete sig hur som helst.

Samtidigt man kör en annan standard på de som diskuterar med användaren/användarna.

Ja, det är ett intressant fenomen.

- Normbrytaten kommer med ett sakligt påstående som bryter mot normer.

- Som replik får han en flod av förolämpande kommentarer.

- När han sedan svarar tillbaka med samma förolämpande tillmälen blir han raderad eller avstängd.

Poängen här är att det är ok att bete sig illa mot normbrytaten. De som gör det bryter inte mot några normer. När normbrytaten däremot svarar på samma sätt blir det normbrytande eftersom dessa kommentarer endast är ok riktade mot normbrytare.

Striktare modrering på kvinnodominerade forum hänger ihop med att kvinnor har striktare normer. Familjeliv är dock faktiskt bättre och mer tolerant än andra kvinnoforum jag besökt.
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (mor) skrev 2018-02-07 08:04:10 följande:

Men blir det verkligen intressanta diskussioner på Flashback? Var finns dom?

Skojar du med mig? Finns inget forum som är i närheten av den kvalité du finner på Flashback. I synnerhet i mer faktabaserade ämnen.

Vem besöker familjeliv för att få reda på fakta?

Flashback är däremot en utmärkt nyhets och faktabas.
  • Anonym (Fredrik)
    klyban skrev 2018-02-07 16:07:19 följande:

Men skvaller är en extremt liten del av FB, varför lyfter man det som det enda man gör?

Antagligen för att det är dessa sidor kvinnorna besöker när de är där.
  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Disagree) skrev 2018-02-08 04:48:23 följande:

Äh, åsikter är åsikter. Människor ska sluta förvänta sig svar som är sköna att höra.

Lite väl mycket begärt dock att kräva att kvinnor ska gå emot sin natur. Kvinnor tar till sig det som är skönt att höra. Det är deras största svaghet, och styrka om man så vill.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback