Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
Jag ser inget kvinnohat varken på Familjeliv eller Flashback. Däremot väldigt mycket manshat här på Familjeliv.
Rent generellt tycker jag att Flashback har sakligare diskussioner utan så mycket tjafs, pajkastning och personliga påhopp som det är på Familjeliv. Dessutom håller man sig till ämnet i trådarna och det är ok att tycka olika. Tror det beror på att Flashback är bättre modererat samt att det är färre kvinnor där.
Men jag har ändå lättare att bortse från det hatet, för det är så absurt, än de påhopp och knäsågningar som förekommer här. På familjeliv finns helt klart en stor grupp användare som går in för att försöka såra trådskrivarna så mycket det bara går, förmodligen för att de får nån sorts tillfredsställelse av det. Det är hemskt att se och skitjobbigt att bli utsatt för. Jag tror de flesta har lättare för att vifta bort ett utfall med grova ord, helt utan verklighetskoppling, än när man får höra att man är patetiskt, bitter, dålig förälder, soc borde ta barnen ifrån dig osv... som man ser mycket av här. Det konstiga är att den typen av inlägg är ok och modereras aldrig. Sen får man även vettiga svar här och vissa delar av forumet är mer aktivt än flashback vilket ärven fördel. Men överlag tycker jag stämningen på flashback är lite som killarnas omklädningsrum och familjeliv är en hönsgård med tydliga hackordningar.