Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:34:33 följande:
Faktiskt inte, jag är jättekänslig (eller högkänslig) men min erfarenhet är att känsliga faktiskt är mer sakliga och kan hålla sig från att gå in i personangrepp. Och det låter ju paradoxalt :)
Men har flera ggr varit med om att riktiga bufflar till kvinnor börjat skrika och gapa på mig för att vi haft olika åsikter och då har jag svarat lugnt. Eftersom jag är känslig. Låter det knäppt? :) Jag är inte konflikträdd fast det betyder inte att jag gillar att bråka och köra över folk.
Vissa säger att dom inte är konflikträdda men enligt mig är dom det när dom försöker använda skrik, gap och fula ord för att få tyst på en debatt. Dom står inte ut med att vara kvar i debatten och låta den fortsätta.
Typ som när feminister inte vill diskutera på riktigt utan säger till en kille att ?Du är en vit man så du kan hålla käften? eller till mig tex ?Du saknar ju kunskap om vad feminism är så jag tänker inte diskutera med dig?.
Dom kan inte diskutera och vill inte diskutera, bara förolämpa och frysa ut...
Ja feminister är helt klart värst, så känslostyrda och hatiska. Jag brukar också försöka undvika personangrepp, men kan bita tillbaka om någon börjar med det. Men man borde lämna diskussionen bara.