Inlägg från: Johnnyorange |Visa alla inlägg
  • Johnnyorange

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Jag upplever det snarare som att dessa kvinnor startar trådar för att få ryggdunkningar och medhåll, och när den förväntade positiva responsen uteblir så kommer offerkoftan fram och alla är så elaka och buu huu stackars mig. 

Vill du ha medhåll så vänd dig till dina vänner eller din familj. Detta är ett diskussionsforum.

• Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 22:58:16 följande:
    Vet inte hur du får ihop ren mobbning med diskussion för mobbning har ingenting med diskussion att göra. Nästan alla är ju elaka här. Diskussion är att svara på argument och rättvist utvärdera deras för och nackdelar, sedan komma med en reflektion om det eller motargument. Det jag ser hela tiden är att folk inte argumenterar utan går på personen och skriver förolämpningar om dens psyke, intelligens osv.
    Ja personangrepp är otrevligt, man kanske har blivit så van vid det på internet att man inte reagerar längre. Men hur som helst kan man inte förvänta sig 100% medhåll på ett diskussionsforum. 
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:13:16 följande:
    Nej, det håller jag helt med om, det är därför jag gillar Flashback. Ja det förekommer personangrepp där med men överlag är det mer riktig debatt och olika åsikter. Här är det typ en enda så kallad åsikt som är att basha ts som människa och eventuellt nån som försöker säga nåt annat och då också blir kallad massa fula grejer. Jag ser ingen riktig debatt här.
    Nu kommer jag få feministmaffian efter mig här, men det kanske beror på att majoriteten av användarna här är kvinnor. Kvinnor är generellt mer känslostyrda än män, vilket gör att folk tar åt sig här mer. Sen finns det vissa kvinnor som är mer hårdhudade, och du verkar vara en av dem eftersom du hänger på Flashback.:)
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:34:33 följande:
    Faktiskt inte, jag är jättekänslig (eller högkänslig) men min erfarenhet är att känsliga faktiskt är mer sakliga och kan hålla sig från att gå in i personangrepp. Och det låter ju paradoxalt :)

Men har flera ggr varit med om att riktiga bufflar till kvinnor börjat skrika och gapa på mig för att vi haft olika åsikter och då har jag svarat lugnt. Eftersom jag är känslig. Låter det knäppt? :) Jag är inte konflikträdd fast det betyder inte att jag gillar att bråka och köra över folk.

Vissa säger att dom inte är konflikträdda men enligt mig är dom det när dom försöker använda skrik, gap och fula ord för att få tyst på en debatt. Dom står inte ut med att vara kvar i debatten och låta den fortsätta.

Typ som när feminister inte vill diskutera på riktigt utan säger till en kille att ?Du är en vit man så du kan hålla käften? eller till mig tex ?Du saknar ju kunskap om vad feminism är så jag tänker inte diskutera med dig?.

Dom kan inte diskutera och vill inte diskutera, bara förolämpa och frysa ut...
    Ja feminister är helt klart värst, så känslostyrda och hatiska. Jag brukar också försöka undvika personangrepp, men kan bita tillbaka om någon börjar med det. Men man borde lämna diskussionen bara.
  • Johnnyorange
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:53:56 följande:
    Ja alltså jag håller med men samtidigt är jag helt känslostyrd själv och ser känslor som en del av ens intelligens (om man har någon, haha). Jag är så fruktansvärt trött på feministers hat, det är bara att se hur dom svarar i den här tråden. Dom har sanningen, den enda sanningen och alla som inte är med ska hånas och associeras med nåt riktigt dåligt.

Skulle väldigt gärna vilja ha en seriös debatt om patriarkatet (vilket jag anser inte finns i Sverige) men det lär ju ingen av dom ställa upp på. Vet redan att deras svar kommer vara ?Kom tillbaka när du lyssnat på Lady Dahmers podd och skaffat en feministisk analys och inskaffat kunskap?. Alltså man måste först gå igenom deras programmering för vilka åsikter man ska ha innan dom ens kan prata med en på ett annat sätt än mästrande och hånfullt.
    Ha ha ja och ingen av dem verkar må särskilt bra heller så man borde kanske inte skratta. Lady Dahmer som många av dem beundrar har uppenbarligen psykiska problem, och hon har självklart daddy issues som de flesta av dem har.

Du kanske är känslostyrd men du visar det inte utåt när du skriver, och man ska inte ta åt sig av vad någon tomte på nätet skriver som inte känner en. 
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback