Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
Visst gjorde jag det.
Jag förstår inte att det ska vara så populärt att ropa pk-troll så fort man inte blir struken medhårs.
Visst gjorde jag det.
Jag förstår inte att det ska vara så populärt att ropa pk-troll så fort man inte blir struken medhårs.
Då får vi helt enkelt agree to disagree. Dina uppfattningar av dom två forumen känns helt verklighetsfrånvänt för mig.
Blir nyfiken på din definition på kvinnohat, för kvinnohat handlar inte om att vara kritisk eller förolämpa kvinnor. Enligt din definition är tråden där ts ville överge sina barn ett exempel på kvinnohat. Vilket det inte är, bara massa förbannade människor som hatar på en omoralisk människa. Har ingenting med kön att göra, bara det att majoriteten här är kvinnor.
Kvinnohat är vad som finns på flashback där man säger att kvinnor njuter av att bli våldtagna, inte förtjänar att rösta, inte borde få göra abort, bara dejtar svin, förtjänar att våldtas, är mindre intelligenta m.m.
Du kanske är en av dom som attackerar då. För att inte ge medhåll utan diskutera sakligt är INTE samma sak som personangrepp och härskartekniker. Det jag syftar på är att i varenda tråd där en kvinna skriver att hennes man fått en ny väninna på jobbet som han tex döljer sin kontakt med/hennes kille har fotoalbum med sitt ex framme och hon känner sig lite ledsen över det, så kommer det horder av arga kvinnor och skriver att ts är helt sjuk i huvet och att det är synd om hennes kille.
Det där är inte normala reaktioner, det där är inte att diskutera, det handlar om ett gäng individer som själva verkar personlighetsstörda som verkar leva för att slita andra kvinnor i stycken.
Jag vet EN MAN som skriver om sitt kvinnohat på familjeliv. Det är nån medelålders (enligt sig själv) överläkare/överintelligent gubbe som aldrig haft ett enda förhållande. HAN är DEN ENDA mannen jag vet som skriver kränkande saker till och om kvinnor här. Män som svarar i relationsfrågor här brukar ge mer nyanserade råd. Alltså riktiga råd, inte en massa skit riktad personligt till ts.
Vet inte HUR många kvinnor det finns som är besatta av att kalla andra kvinnor för sjukligt svartsjuka på forumet.
Det konstiga är att jag vet knappt en enda tråd som handlar om en ts som är sjukligt svartsjuk, har sett nån stalkertråd från nåt galet ex (som verkligen gått över gränser upprepade ggr) men i de flesta fall är det helt vanliga tankar och funderingar, absolut inga fall av några Arbogakvinnor eller kaninkokerskor som ber om råd.
Minns en tråd där en tjej blivit våldtagen och misshandlad och en kvinnlig profil på sidan skrev jättekränkande till henne att det inte var en våldtäkt och att hon var patetisk.
Sen några anonyma skribenter vars stil jag känner igen.
Angående Flashback och att det skulle vara ett rasistforum så ja, det finns rasism där (och här!) men väldigt många vettiga människor också. Och killar som skriver rent kvinnohatiska saker får mothugg av andra killar. Relationsforumet där är MYCKET bättre än här. De flesta försöker på riktigt hjälpa ts, här handlar det om att krossa ts psykiskt.
Och det är kvinnor jag pratar om.
Så jävla löjligt att hävda nåt annat. Har man som kvinna levt i verkligheten har man erfarenhet av detta.
Alla kvinnor jag känner har berättelser (otaliga) om hur andra kvinnor kränkt och försökt komma åt dom på riktigt fula och sadistiska sätt.
Det är faktiskt vanligare att bli utsatt för sådant hat av en annan kvinna än av en man. Det är kvinnor som har kvinnohat.
Inte alla kvinnor nej. Jag snackar inte skit om ett helt kön utan om allvarliga strukturer kvinnor emellan.
Detta syns även bland feminister som ofta både attackerar andra kvinnor som inte kallar sig feminister (tex blev Bianca Ingrosso uthängd och shame:ad av Cissi Wallin, Lady Dahmer har gjort liknande fula utspel mot Blondinbella, Jessica Almenäs mfl) och bland feminister. Lady Dahmer blev själv utsatt för en hatstorm från en grupp feminister för ett tag sen och fick tillfälligt stänga ned konton och ta en paus.
Sluta blunda och skylla allt på män, på det sättet blir det aldrig bra!
Vi MÅSTE börja dissekera kulturer kvinnor emellan och ta ansvar för det här!
Önskar mig en ny kampanj likt metoo men som tar upp kränkningar, mobbning och trakasserier från kvinnor till kvinnor.
Exemplet ts valt utgör en enskild FL-skribent.
Det jag vet om den skribenten är att hen brukar bli förbannad när det uppmanas till brott här på Familjeliv, senast var det några kriminellt anstrukna som menade att man ska ge barn stryk.
Det är självklart åsikter som bättre lämpar sig på Flashback än här på FL, här är det inte ens tillåtet att uppmana till brott, i synnerhet inte till brott där barn är offren.
Jag hållet med om att det är en väldigt hård ton mot ts, och att det är kontraproduktivt, men åsikten som majoriteten kommer med är att hon borde titta på vad hon själv gör och inse att det är mycket möjligt att hon själv skapat situationen genom att varje dag förhöra sig om vem mannen pratat med, vilket kan få honom att känna sig ifrågasatt.
Jag blir precis som skribenten du visar skälla ut folk som tror att de är offer när de egentligen beter sig illa vilket blir väldigt tydligt i många trådar trots att ts beskriver från sitt eget perspektiv. Vilket jag tycker ts i den tråden gjort, men jag vet det får motsatt effekt att vara otrevlig och dömande. Istället försöker jag få fram det jag vill säga på ett trevligt sätt, men alla har inte kommit till den insikten tyvärr.
Det är rätt snävt och ta enskilda saker, och sen döma ett helt forum.
Det tyder på ignorans.
På Flashback så värderar man diskussionen, här på FL värderar man chatten mer.
På FL kan du sväva ut hur mycket du vill, starta typ 50 trådar om samma sak och frågeställning.
Och sen har man grav åsiktsbegränsning här, tom nått som kan likna censur.
Jag upplever det snarare som att dessa kvinnor startar trådar för att få ryggdunkningar och medhåll, och när den förväntade positiva responsen uteblir så kommer offerkoftan fram och alla är så elaka och buu huu stackars mig.
Vill du ha medhåll så vänd dig till dina vänner eller din familj. Detta är ett diskussionsforum.
Jag har inte ens sett ts länka till någon specifik tråd och oavsett handlar inte hennes argument om någon enstaka tråd så det är ju irrelevant. Ts verkar ha förvirrat kritik eller arga inlägg med personangrepp med kvinnohat. Men kvinnohat är något annat. Hon verkar mer syfta på den hårda tonen men även där vinner ju flashback med ljusår. Det är sant. Fram tills ett år sedan var jag inne nästan dagligen och sedan dess, efter ha lämnat då jag tröttnade på den grova rasismen, nazismen och kvinnohatet(och bara massivt hat och bitterhet i allmänhet), tittar jag in då och då i förhoppningen att det blivit bättre(vilket det aldrig blir).
Vilket är trist för det finns en hel del vettiga saker där, man slipper censuren som finns t.ex. här, man får reda på saker vanlig media inte berättar med mera. Men hatet är för intensivt och giftigt att det inte gick att fortsätta där utan att dras ner i negativiteten själv.
Ja personangrepp är otrevligt, man kanske har blivit så van vid det på internet att man inte reagerar längre. Men hur som helst kan man inte förvänta sig 100% medhåll på ett diskussionsforum.
Löjligt att påstå att det skulle finnas enorma mängder kvinnohat här. Alla värnar om kvinnor hela tiden och är man inte feminist så är man emot jämställdhet. Enormt skitsnack. Manshat finns det däremot gott om med trådar som diskuterar hur vi kan utrota alla män. Bokstavligt talat.