Inlägg från: Anonym (Disagree) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Disagree)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Om kvinnohatare är att TS inte får sympati när man har en annan lite kanske "hårdare" åsikt , så ja, då hatar jag nästan jämt här.

Många trådar skrivs "vad tycker du jag ska göra? Tips? hjälp mig" Och när svaren a-ö kommer, är det redan bestämt att TS vill inte ha vilka råd som helst, utan medhåll på vad hon själv redan vet och känner, men detta skrivs inte ut i tråden så det blir lite rörigt, som du frågar får du svar som det brukar heta, vill du ha ett särskilt svar, ställ en särskild fråga som är ledande istället, sedan ignorerar du de som kommer med andra svar än det du bett om.

Om egna tankar om vad som kan hjälpa en kvinna är kvinnohat, då är kvinnohat allt som en kvinna inte håller med om.

Är det likadant med manshat?

Tycker vi är rätt jämlika här, förutom de som röstar SD eller är emot invandring, hatet mot de är ju helt klart dominerande.

Personligen hatar jag ingen för deras åsikter, alla har sitt perspektiv varför är det så himla fel ? Tycker om att se tio olika tankar i en tråd, som skapar tio nya tankar. Poängen är inte att alla säger samma sak poängen är att få fram helheten som ger det TS behöver. Det man behöver göra är inte alltid samma sak som det man hoppas höra.

• Anonym (Disagree)
    Anonym (Y) skrev 2018-02-06 10:03:58 följande:

Tror att många män skriver anonymt och låtsas vara kvinnor för att ge sken av hur hemska kvinnor är.

Jag tror att kvinnor vill att det är så men om man säger såhär, det var inte främst killarna i skolan som var elaka med fula kränkande kommentarer blickar viskande och utfrysning och diskriminering, detta var helt och hållet tjejerna.

Det är inte männen som kritiserar mammor det är främst andra mammor som tävlar om hierarkin "bäst mamma" kvinnor i galleriorna på Black Friday kan slå ner varandra över en liten handväska.

Kvinnor ska också vara mer personliga och passera andra kvinnors gränser med att vara nyfikna och påträngande om allt och ställer frågor för att jämföra och mäta, medan en man som frågar en kvinna bara vill lära känna.

Ska jag fortsätta?

Män som tafsar fattar att de gjort fel, kvinnor som tafsar de tycker man ska se det som en kul grej som killarna gillar och att det inte är kränkande om en kvinna tafsar en kvinna

För det är bara övertramp om det är en mans händer.

Kvinnor kommer undan kriminellt hur många gånger kan en kvinna vara dum och låtsas ha glömt att bil-lyset är sönder, och olämpliga mammor får vårdnaden över barn och narcissistkvinnor har världens bästa kamouflage i samhället "kvinnan är offret" om en man slår kvinnan är hon offer, om en kvinna slår mannen klöser mannen biter mannen sparkar mannen och han slår undan henne,är kvinnan fortfarande offret,ingen tror att kvinnor kan vara ett problem.

Vänta, låt mig gissa, det är nu ni kvinnor måste förneka att kvinnor kan vara problem, så ni ska säga att jag är en man?

(Y)
  • Anonym (Disagree)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-08 01:43:57 följande:

Och hur gör du den tolkningen? Har du ens läst tråden? Då hade du vetat att det INTE är olika åsikter som den syftar på.

Men även om det blir tio likadana kommentarer på ett "hjälp mig " inlägg, betyder inte upprepande åsikt kvinnohat, för isåfall, är det hat om flera tänker lika?

Då är det fortfarande kvinnohat om TS är kvinna och inte håller med en eller flera personer. Alltså är åsikter kvinnohat.
  • Anonym (Disagree)
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-08 01:51:01 följande:

Det jag sett har varit ?du är en vidrig människa?, ?du är sjuk i huvet? eller förolämpningar angående intelligens mm.

Förstår fortfarande inte varför du pratar om olika åsikter när tråden inte handlar om det.

Men det är ju kommentarer på en vidrig handling, eller sjukt beteende, och det beror ju inte på vem som gör ett utan att det görs av en person,vad är så konstigt med det?

Hade jag skrivit ett inlägg att jag gillar att stänga in mitt barn i skafferiet så han gråter och saknar mig och folk kallar mig sjuk i huvudet, syftar de inte på mitt kön, utan på min handling. Då är det kanske bra att man inte förminskar mitt beteende, menar tänk om folk skrev "ojdå.. det låter inte så bra" det hade som inte gett mycket effekt, plus folk har yttrandefrihet (lite åtminstone) man måste väl få använda den som man vill?
  • Anonym (Disagree)
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-08 04:40:16 följande:

+1

"Ni som skriver att de av ts nämnda "påhoppen" är "åsikter" - ta en funderare tycker jag."

I alla fall ett av dem verkar vara "medvetna missförstånd"

Äh, åsikter är åsikter. Människor ska sluta förvänta sig svar som är sköna att höra och tåla att alla tycker olika så blir det lättare när man har en annan utgångspunkt.

I vissa fall har någons slutsats varit precis vad TS behövde höra så varför inte bara låta var och en välja sina inlägg och du som TS ska sluta försöka kontrollera andra människor? För det kommer du ändå inte lyckas med.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback