Familjeliv har mer kvinnohat än flashback
Håller med dig till 99% TS, och jag är man. För mig är det skrämmande att se oförståelse och okänsligheten kvinnor visar varandra på det här forumet. Folk kan vara med om extremt jobbiga situationer och behöver obviously råd och stöd. Men istället för att ge råd och stöd så visar man en cynism och känslolöshet som gör mig ledsen och nästan pessimistisk. Det är skrämmande att se!
Du kanske undrar varför jag säger att jag håller med till 99%. Jag kan berätta vad den där lilla procenten jag inte håller med om är: Flashback. Jag själv hängde på Flashbacks relationsforum under tiden efter senaste (som också var det jobbigaste) uppbrottet. Förhoppningarna var inte höga, men jag trodde ändå att jag skulle bemötas med någon form av respekt. Men så vart det inte. Kommentarerna man fick mot sig var råa och känslolösa, oftast för att man inte gått vidare. Man fick höra att man var efterbliven för att man blev svartsjuk när mitt ex träffat en ny, man fick veta att man var dum i huvudet som inte orkade med känslostormarna och dessutom var det en admin på Flashback som på ett väldigt cyniskt sätt kallade en helt annan person för sjuk i huvudet och "kärringjävel" för att han gråtit framför sin flickvän när hon dumpade honom. Så nej, jag håller inte alls med om att Flashback är ett bra substitut för Familjeliv.