Inlägg från: Less is more |Visa alla inlägg
  • Less is more

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

För mig är Flashback en enda stor skvallertrådsröra där folk tror, antar, sriver skit om andra och fabulerar. Forumet fär folk inte pratar om sig själva utan om tredje person.

Och männen på Flashback verkar vara mentalt funtade som Behring Breivik - men de skrider möjligen inte till verket. Men vad vet jag, liksinnade får tillsammans luft under vingarna. Forumet för bittra och hatiska män.

På familjeliv upplever jag att folk i stället ställer frågor kring sina egna problem och söker efter andras reflektioner och åsikter. Det är inte alltid man stryks medhårs - men det kan man ju inte heller alltid förvänta sig. Det är mer " riktiga relationer och vardagsliv här".

• Less is more
    klyban skrev 2018-02-07 00:38:00 följande:

Inser du har noll erfarenhet av Flashback, alternativt extrembegränsat din tillvaro där till väldigt få ämnen.

Då inte mycket blev rätt där.

Eller så är det du som är extrembegränsad. Om du läser trådar om aktier, motorcyklar eller surfplattor är det klart att du inte märker av hur trådar om andra människor, sex, relationer, samhälle, politik eller händelser spårar ur fullstämdigt. Nada faktagranskning och källkritik.
  • Less is more
    Anonym (J) skrev 2018-02-07 12:22:47 följande:

Nej. Hycklande rasister är de människorna som anser att man kan inte ställa krav på invandrare ( att de arbetar , lär sig språket , följer lagarna , gör rätt för sig osv ) och man ska inte utvisa kriminella invandrare osv.

Är det många då som tycker att kriminella inte ska lagföras - eller att kriminella invandrare inte ska utvisas ?

I övrigt anställer arbetsgivare väldigt selektivt i Sverige generellt sett. Det kan vara att de tvekar att anställa någon som har ett utländskt namn eller bara för att någon, är lite för "gammal" typ över 40.år - eller någom som är lite funktionsnedsatt.

Samtidigt som vi ställer krav på folk att bidra och vara mindre bidragsberoende - måste vi också ha ett samhälle som välkomnar en bredd av människor på arbetsmarknaden och erbjuder adekvata utbildningar.
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback