Inlägg från: Anonym (liarliarpantsonfire) |Visa alla inlägg
  • Anonym (liarliarpantsonfire)

Familjeliv har mer kvinnohat än flashback

Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 14:13:07 följande:
    Fast nu kommer du med påståenden som inte alls stämmer. Flashback är inte rasistiskt. Däremot finns där människor som skriver rasistiska saker. Det sker dock inte i alla trådar. Jag hänger både på Familjeliv och Flashback, dock mest på Flashback eftersom att jag följer brottsutredningar och därmed hänger mestadels i den delen. För du vet att Flashback är indelat i olika forum va?

Under relationsforumet och barn- och familjeforumet (för att ge exempel) är det oftast väldigt sakligt. Det händer att människor är invandringskritiska i relationsfoumet men sällan rasistiska. 

Dessutom finns forum som berör resor, mat, kultur livsstil med mera med mera där folk knappast är invandringskritiska eftersom det är fullständigt OT. 
    Flashback är proppfyllt med rasister, nazister och män med dålig kvinnosyn. Ser du inte detta hänger du antingen i några få delar, är förblindad och inte ser det eller så håller du med dessa sjuka åsikter och kan därför inte se vad som är fel. 
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 15:11:43 följande:
    Inte i relationsforumet. Det finns gott om olika åsikter där faktiskt och en hel del som säger emot sådant. Skillnaden mot här är att inte folk anmäler alla inlägg dom inte kan argumentera emot. Jag har fått jättekränkande inlägg riktade personligen mot mig härinne och när jag då svarar(istället för att anmäla) så får jag varningar eftersom personen som gick på mig med faktiska kränkningar bara är ute efter att jävlas, inte diskutera. Så är det inte på Flashback tack och lov.

Familjeliv är fullt av kvinnohatande kvinnor. Ser du inte detta är du en del av problemet.
    Jo, speciellt relationsforumet. Det är ett av dom absolut värsta forumsdelarna på Flashback där hatet verkligen inte har någon gräns. Relationsforumet och alla politikforum där är otroligt illa. 

Finns gott om hat här också men inte på nivån som finns på flashback. Där blir man fan mörkrädd. Här är hatet typ "du är svag som inte lämnar din sviniga pojkvän" medan det på flashback snarare handlar om "kvinnor är smutsiga horor som förtjänar att våldtas och inte borde tillåtas rösta". Går inte ens att jämföra.
    Anonym (Done) skrev 2018-02-06 15:38:01 följande:
    Läste där senast idag och känner inte igen din bild förutom att EN skrev så i EN tråd och hade 15 killar som svarade att han hade sjuk kvinnosyn.

Och ditt familjelivsexempel var mesigt. Se min bild högre upp i tråden med exempel. Det är ?Du är kriminell och sjuk i huvet? snarare. Och på familjeliv är det ts ensam mot 10-15 kvinnor (eller så har dom bara flera nick var) som skriver att ts är SJUK I HUVET (inte svag utan SJUK vilket är mycket värre även om svag är tillräckligt elakt) och kanske 1 person som försvarar ts och då får HAGEL av förolämpningar. Det vet jag eftersom att jag just försvarat när en enda skribent blir attackerad av 10 kärringar som skriver att hon är helt sjuk i huvet.
    Då får vi helt enkelt agree to disagree. Dina uppfattningar av dom två forumen känns helt verklighetsfrånvänt för mig. 

Blir nyfiken på din definition på kvinnohat, för kvinnohat handlar inte om att vara kritisk eller förolämpa kvinnor. Enligt din definition är tråden där ts ville överge sina barn ett exempel på kvinnohat. Vilket det inte är, bara massa förbannade människor som hatar på en omoralisk människa. Har ingenting med kön att göra, bara det att majoriteten här är kvinnor. 

Kvinnohat är vad som finns på flashback där man säger att kvinnor njuter av att bli våldtagna, inte förtjänar att rösta, inte borde få göra abort, bara dejtar svin, förtjänar att våldtas, är mindre intelligenta m.m. 
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 16:51:57 följande:
    Varför väljer du ut en helt annan tråd än den ts tar som exempel? Vågar du inte diskutera det hen syftar på eller?

Ts exempel på relationstrådar är ju nåt HELT annat än kvinnor som överger sina barn.

Håller med ts, man blir mörkrädd för kvinnohat bland kvinnor av att läsa härinne.
    Jag har inte ens sett ts länka till någon specifik tråd och oavsett handlar inte hennes argument om någon enstaka tråd så det är ju irrelevant. Ts verkar ha förvirrat kritik eller arga inlägg med personangrepp med kvinnohat. Men kvinnohat är något annat. Hon verkar mer syfta på den hårda tonen men även där vinner ju flashback med ljusår. 
    Rumpelstiltskins skrev 2018-02-06 18:11:25 följande:
    Hur ofta är du inne på Flashback? Det du säger är inte sant. Jag läser det du skriver ibland, i vissa trådar, men det förekommer absolut inte i den utsträckning som du påstår.
    Det är sant. Fram tills ett år sedan var jag inne nästan dagligen och sedan dess, efter ha lämnat då jag tröttnade på den grova rasismen, nazismen och kvinnohatet(och bara massivt hat och bitterhet i allmänhet), tittar jag in då och då i förhoppningen att det blivit bättre(vilket det aldrig blir).

Vilket är trist för det finns en hel del vettiga saker där, man slipper censuren som finns t.ex. här, man får reda på saker vanlig media inte berättar med mera. Men hatet är för intensivt och giftigt att det inte gick att fortsätta där utan att dras ner i negativiteten själv.
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-06 23:11:15 följande:
    Och om vi pratar våld. Jag har ALDRIG blivit utsatt för våld av en man. Jag har däremot blivit hotad av tjejer på högstadiet och gymnasiet och fått vara rädd dagligen pga det under skoltiden. Jag blev misshandlad på tunnelbanan av ett tjejgäng när jag var 17 och har fortfarande ett ärr på kinden där en av dom skar mig. Det gänget gick BARA på andra tjejer. Men det var inte kvinnohat?

Gäng med killar har på sin höjd visslat, gett komplimanger, men också hjälpt mig genom att låna ut telefon när min dött, gett vägvisningar osv.

Jag har blivit slagen av tjejkompisar i tonåren, utfryst, mobbad av tjejkompisar, jag har blivit mordhotad av en tjej i 20-årsåldern. Osv. Så allt snack om att tjejer bara behöver oroa sig för mäns kvinnohat är bullshit. Likaså att män slipper vara rädda. Mitt ex blev misshandlad 3 ggr av olika killar han inte kände ute på stan vid 3 olika tillfällen. Jag har flera killkompisar som blivit överfallna av killgäng som slagit och sparkat ned dom. Flera kunde ha dött. Var inte det manshat då?
    Ja det var ju en massa irrelevant dravel, svar till saker jag inte sa och nästan ingenting som har med tråden att göra. Åh nej kommer du anklaga mig för kvinnohat nu?

Kritik, personpåhopp eller arga inlägg är inte kvinnohat oavsett hur jobbigt du har haft det med kvinnor i ditt privatliv. Kvinnohat är när fientligheten/hatet/fördomarna har direkt med könet att göra. Inte att man är hård mot någon som råkar vara en kvinna. 
    klyban skrev 2018-02-07 00:38:00 följande:

Inser du har noll erfarenhet av Flashback, alternativt extrembegränsat din tillvaro där till väldigt få ämnen.
    Då inte mycket blev rätt där.

Undrar helt ärligt om några flashbackare bestämt sig för att trolla familjeliv för jag vägrar tro att ni har en såhär konstig verklighetsuppfattning. Det känns som att båda kollar på färgen blå och ni skriker "röööööd!!!!".
    Anonym (Leila) skrev 2018-02-08 00:19:07 följande:
    Jag är inte feminist. I övrigt, tack för det här inlägget :)

Du visar så bra vilken rutten attityd tråden handlar om.

Dina konstiga slutsatser om mig är helt irrelevanta, otrevliga ja (men det är bara bra, du belyser så bra hur feminister och vänstermänniskor uttrycker sig mot alla som inte är med dom) och just förvirrade nu när du ändå tar upp förvirring.

Det här är anledningen till att jag inte är feminist ^
    Tack själv för att du bevisar min poäng om att ni helt enkelt inte förstår vad kvinnohat är. Någon av er kanske borde starta en ny tråd där ni frågar varför det är en så dålig/hård ton i många trådar på familjeliv, så kanske ni faktiskt lyckas få någon vettig diskussion. Startar man en tråd med en felaktig utgångspunk blir hela tråden fel. 

Vet inte varför du tror jag bryr mig om du är feminist eller inte, även om du faktiskt beter dig som en parodi av Gudrun Schyman. 
Svar på tråden Familjeliv har mer kvinnohat än flashback