• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Jag är bara jag

Efter ett 3:e hcg med bra värde vågar jag hoppa in här. Glad Gravid med andra barnet i v.8. Tog på första och enda syskonförsöket med det enda embryo vi hade kvar. Sonen tog drygt 10 år och krävde 14 IVF.er varav 7 ED och jag hade 4 missfall så att bli gravid bara så där var nästan en chock! Om det går vägen blir ganska tätt mellan eftersom sonen precis fyllt ett år. Mår inte så bra, men det känns ju igen från sonen och det var ju värt det så jag klagar inte. Glad

• 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-01 19:54:49 följande:

Efter ett 3:e hcg med bra värde vågar jag hoppa in här.  Gravid med andra barnet i v.8. Tog på första och enda syskonförsöket med det enda embryo vi hade kvar. Sonen tog drygt 10 år och krävde 14 IVF.er varav 7 ED och jag hade 4 missfall så att bli gravid bara så där var nästan en chock! Om det går vägen blir ganska tätt mellan eftersom sonen precis fyllt ett år. Mår inte så bra, men det känns ju igen från sonen och det var ju värt det så jag klagar inte.

Oj vad ni fått kämpa! Härligt att det gick snabbt denna gång
  • Jag är bara jag
    3hjärtan skrev 2017-12-01 21:39:29 följande:
    Oj vad ni fått kämpa! Härligt att det gick snabbt denna gång
    Ja, det var ju enda chansen vi hade till syskon. Allt eller inget på ett försök. Känns dock lite nervöst än för jag fick missfall med minst 3 syskon till detta embryo, men hcg i kombination med symptomen visar på bättre utgångsläge än så länge. Glad 
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-01 22:11:42 följande:

Ja, det var ju enda chansen vi hade till syskon. Allt eller inget på ett försök. Känns dock lite nervöst än för jag fick missfall med minst 3 syskon till detta embryo, men hcg i kombination med symptomen visar på bättre utgångsläge än så länge.  

Håller tummarna!
  • Letgoddecide

Hejsan, vad skönt att hitta den här tråden. Är gravid vecka 7 och skulle detta gå vägen så föds vårt andra barn i juli. Första kom för ett och ett halvt år sedan och då var jag redan 40. Om en vecka får vi se med om det finns hjärtslag. Om en månad får vi se med nipt om barnet verkar friskt. Kan man ha sådan tur?? Jag försöker att inte räkna med något än, planerar inte framåt. Lite trist med illamående i kombination med vårt livliga barn nr ett men det får man väl ta.

• mammielin

Hej! Hoppar in här :) Är gravid med fjärde barnet och är 40 år. Är i vecka 12. Hoppas illamåendet och tröttheten ska ge med sig. Känns att man är äldre och har ett hektiskt familjeliv. Undrar ibland vad jag gett mig in på ;) Om det är fler som väntar fjärde här så har jag skapat en fb grupp för oss. Dold och hemlig så skicka meddelande här om ni vill vara med.

• 3hjärtan
    mammielin skrev 2017-12-03 18:41:26 följande:

Hej! Hoppar in här :) Är gravid med fjärde barnet och är 40 år. Är i vecka 12. Hoppas illamåendet och tröttheten ska ge med sig. Känns att man är äldre och har ett hektiskt familjeliv. Undrar ibland vad jag gett mig in på ;) Om det är fler som väntar fjärde här så har jag skapat en fb grupp för oss. Dold och hemlig så skicka meddelande här om ni vill vara med.

Jag gör men väntar tills jag varit på kub innan jag vågar gå med!
  • Jag är bara jag

Nån annan som kokar bort? Så fruktansvärt varm och svettig så jag går under! Var jag med sonen också, men inte så här tidigt vad jag minns. Hade ju aldrig jacka med honom fast han föddes på vintern. Och nu ska man ha mitt i sommaren om det går vägen! Förvånad  Nåja, det är väl en fjärt i öknen jämfört med att bli gravid/få barn, men lite jobbigt måste jag säga ovanpå allt annat som migrän och illamående. Imorron åker gravidbyxorna på också. Orkar inte känna mig som en stoppad korv längre.

• Sjuttiosjuan

Hej tjejer! Var på KUB idag och allt såg toppen ut! Vi har berättat för familjen nu och dom blev nästan gladare än vi haha:)

Nu är första milstolpen nådd!

• 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-04 19:47:43 följande:

Nån annan som kokar bort? Så fruktansvärt varm och svettig så jag går under! Var jag med sonen också, men inte så här tidigt vad jag minns. Hade ju aldrig jacka med honom fast han föddes på vintern. Och nu ska man ha mitt i sommaren om det går vägen!   Nåja, det är väl en fjärt i öknen jämfört med att bli gravid/få barn, men lite jobbigt måste jag säga ovanpå allt annat som migrän och illamående. Imorron åker gravidbyxorna på också. Orkar inte känna mig som en stoppad korv längre.

Snarare att jag fryser mer
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018