• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Nikkis

Som jag trodde så hittades inget vid VUL igår. Hon såg att slemhinnan är tjockare som vid en graviditet så ville kolla igen om en vecka ifall det var tidigare än beräknat. Jag är dock helt säker på att det är ett missfall och när vi kom hem kom det ut en klump oxå.

Jag lämnar den här tråden och håller tummarna att det går bra för er andra.

• Oscarjean

Hej, helt galet men gravid är jag nyss fyllda 46 år, många tankar fram och tillbaka. Rädd för missfall men samtidigt tankar på att jag är för gammal? Har två flickor i tonåren och den nya graviditeten kom dom en överraskning med min nya man

• Rindi

Hej! Plussade häromdagen (på ÄL+9, BIM nu på söndag 26/11) och har testat varje dag och strecket blir markant starkare för var dag. Var gravid i somras men slutade med MA som upptäcktes i v 10 men troligen avstannat precis efter v 6. Vi var på tidigt VUL och såg tickande hjärta, men icke... När jag jämför testerna fr i somras och nu ser jag att ökningen skedde mkt långsammare då. I morse, på ÄL+11 hade jag lika starkt streck som ÄL+16 i somras. Nu håller jag tummarna för att det också betyder att jag är rejält gravid. Dessvärre innebär det också att jag snart kommer att bli rejält illamående i sådant fall. Men hellre det än MF/MA.

Jag fyller 40 i april, har två barn (7 och 9) sedan tidigare och försöker nu få en liten med ny man (han har två barn på 9 och 12). Bf 6/8 enl beräkning, om allt går som det ska. Vilket jag verkligen önskar.

• Rindi
    Nikkis skrev 2017-11-21 07:10:27 följande:

Som jag trodde så hittades inget vid VUL igår. Hon såg att slemhinnan är tjockare som vid en graviditet så ville kolla igen om en vecka ifall det var tidigare än beräknat. Jag är dock helt säker på att det är ett missfall och när vi kom hem kom det ut en klump oxå.

Jag lämnar den här tråden och håller tummarna att det går bra för er andra.

Åh, nej, vad ledsamt! Hoppas på snabb återhämtning och att du snart kommer tillbaka till tråden. Den går väl att sträcka ut till hösten. Det verkar inte vara ett överflöd av trådar för barnlämgtande 40-plussare. Stor kram till dig!
  • Rindi
    U76 skrev 2017-11-20 15:56:40 följande:

Jag är 41 år gravid i v 14, jag har 3 barn sedan tidigare, de två yngsta med min sambo. Vi har precis gjort kub/ mupp test och fick 1:664 på DS och 1:20000 på trimoson. Vi funderar att gå vidare med Nipt, hur har ni andra resonerat?

//

Jag tänkte gå direkt på NIPT (om jag lyckas komma så långt, sist tog det slut i v 7) privat, för att man kan göra testet tidigare än KUB. Är inte ert resultat rätt ok då, med tanke på vår ålder? Jag har läst om flera med 1:2 och bred nackspalt som fått helt friska barn. Vad säger er läkare/barnmorska om resultatet?
  • Linnet1976

Hej, jag ska ha barn redan i maj, men jag kanske kan hoppa in här. Är 41 och har två barn (9 och 12) sedan tidigare. Men med en ny pappa denna gång. Är i vecka 16.

Blev gravid ganska direkt vilket var lite av en chock, tänkte att det kanske skulle vara jätte svårt nu när jag är äldre, kanske att det inte skulle gå alls.

Jag har bara gjort Kub som visade bra resultat för min ålder... minns ej exakt vad, men hade det visat under 1:1000 hade jag fått gå vidare med nipt, inte säker på hur det fungerar på andra ställen (går på bb Sthlm).

• Linnet1976

Hej, jag ska ha barn redan i maj, men jag kanske kan hoppa in här. Är 41 och har två barn (9 och 12) sedan tidigare. Men med en ny pappa denna gång. Är i vecka 16.

Blev gravid ganska direkt vilket var lite av en chock, tänkte att det kanske skulle vara jätte svårt nu när jag är äldre, kanske att det inte skulle gå alls.

Jag har bara gjort Kub som visade bra resultat för min ålder... minns ej exakt vad, men hade det visat under 1:1000 hade jag fått gå vidare med nipt, inte säker på hur det fungerar på andra ställen (går på bb Sthlm).

• U76
    Rindi skrev 2017-11-25 01:10:45 följande:

Jag tänkte gå direkt på NIPT (om jag lyckas komma så långt, sist tog det slut i v 7) privat, för att man kan göra testet tidigare än KUB. Är inte ert resultat rätt ok då, med tanke på vår ålder? Jag har läst om flera med 1:2 och bred nackspalt som fått helt friska barn. Vad säger er läkare/barnmorska om resultatet?

Vi gjorde ju kub på landstingen och det blev ju bättre när blodprovet var inräknat. Jo hon sa att det var bra och att för att få det gratis är gränsen 1:2. Vi bestämde oss flr Nipt iaf eller främst min man som ville det, så nu väntar vi svar i slutet av veckan. Försöker att inte tänka på det.
  • InaLo

Hej!

Hoppar in här!

Fyller 40åri Februare så kommer vara 40 i sommar om allt går vägen.

Har bf 31/7.

Hade ett MF i v 6+1 i september annars så var vi på 17:de försöket nu. Hade en stark misstanke redan från början att allt stod inte rätt till. Både så var graviditetstesterna svaga och inga märkbara symtomen. Till skilnad från nu då jag får jätte starka gravtester och är supertrött och illamående redan i v 4+6 så lite mer hopp finns det nu.

Vi har 3 barn sedan tidigare som är 17,12 och 6 år och nu så hoppas vi på 4:e barnet till sommaren.

• Kanskeigen

Hej! Testade positivt imorse så allt är nytt och något ofattbart. Hoppas bara allt går vägen nu. Jag har bf 7/8 och fyller 41 om ett par veckor. Hoppas vi kan bli ett gäng som kan följas åt. :)

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018