• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Milou3
    soffi77 skrev 2017-11-30 18:14:13 följande:

Gjorde VUL igår (6+3) och var jättenervös då mina bröst inte alls gör i närheten så ont som de första två veckorna efter BIM. De känns bara lite större. Fick som tur var se en liten 'prick' med ett tickande hjärta. Det här med brösten verkar komma och gå. Ska nu försöka släppa oron om det...

Åh grattis till tickande prick :)
  • 3hjärtan
    soffi77 skrev 2017-11-30 18:14:13 följande:

Gjorde VUL igår (6+3) och var jättenervös då mina bröst inte alls gör i närheten så ont som de första två veckorna efter BIM. De känns bara lite större. Fick som tur var se en liten 'prick' med ett tickande hjärta. Det här med brösten verkar komma och gå. Ska nu försöka släppa oron om det...

Grattis till bra vul!

Då kan jag andas ut lite ang mina bröst då
  • InaLo

Här kan man inte klaga på brist på symtomen. Mår konstant illa nu och i mellan åt väldigt illa. Kräktes två gånger i går kväll. Fy. Trött som bara den. I tidigare graviditeter har illamåendet smugit sig på och blivit som värst i v 8-9 med någon enstak kräkning. Sedan har illamåendet avtagit i v11. Aja tänker inte klaga då oron är värre en fysiska symtomen.

Egentligen skulle vi inte försöka bli gravida sist när jag hade äl trots att vi försökt länge. så vi myste 3 dagar innan äl och sedan märkte jag att äl flytningarna började så då lät vi bli. . Vi som annars kört på ordentligt runt äl tider i 1.5 år. Tempar så vet exakt när jag har äl.

Saken är den att jag vabbat i 2månader eftersom ett utav mina barn harlägat inne på sjukhus i 2månader och vi tänkte att vi hade för mycket att göra för att orka med en graviditet just nu. Så jag räknade absolut inte med att något skulle bli denna månaden. Blev riktigt förvånad när min mens inte kom och jag fick ett posetivt test.

Hoppas att detta nu är nya och bättre tider och att min dotter skrivs ut på måndag.

• Milou3

Om allt går vägen, vid vilken vecka har ni planerat att berätta för "alla" att ni är gravida?

Då jag är ganska tunn i kroppen så syns ju graviditeten ganska snabbt på mig men man vill ju vänta så länge det går.

• Zora
    Milou3 skrev 2017-12-01 15:43:29 följande:

Om allt går vägen, vid vilken vecka har ni planerat att berätta för "alla" att ni är gravida?

Då jag är ganska tunn i kroppen så syns ju graviditeten ganska snabbt på mig men man vill ju vänta så länge det går.

Om jag kommer så långt har vi tänkt berätta för mina föräldrar och mina syskon när vi träffas strax efter jul. Är då i v.10 (9+x) Dom vet om mina tidigare missfall och är medvetna om att det kan gå åt skogen igen. Sambons föräldrar tar vi nog ungefär samtidigt. Dom vet dock inte om att jag fått två MA, så egentligen vill jag vänta lite längre med att berätta för dom
  • Kanskeigen

Vi kommer berätta för närmsta familjen vid jul. Blir svårt att undvika då fast än jag Eg vill vänta längre är väl ca v 8 då.

Sen kommer jag vänta till v 12 med resten. Om det går.

• Kanskeigen

Är det så att sådana här trådar funkar i 3mån eller hur är det? Trådstartaren är inte kvar fortf va? Skulle så gärna vilja att startinlägget innehöll lista på allas bf, så kul att hålla koll på.

• Milou3

Kommer också vara i V.8 på julafton ( om allt går bra) känns lite väl tidigt att berätta då men folk kommer ju undra varför jag både slutat röka och skippar alkohol ;)

Hoppas och längtar tills man får lägga ut en magbild på insta runt V. 20 :) så många som kommer bli så sjukt förvånade!!

• soffi77

Vi har redan berättat för mor- och farföräldrarna då vi är mitt i planeringen för en längre flytt då min man börjar ett nytt jobb i februari. Tanken var att dottern och jag flyttar efter till sommaren, men då kommer ju förhoppningsvis en bebis... så istället för att hålla på med en massa konstiga förklaringar så har vi berättat som det är. Min mans syskon får nog veta till jul. (10+0) på självaste julafton.

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018