• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • 3hjärtan
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 10:09:17 följande:

Ja, ålder spelar nog roll..jag är rädd, att det kan vara för sent för mig :(

Men dom allra flesta kan ju få barn vid 38. Har du koll på äl? Hur mkt har ni sex? Efter mensen bör ni ju ha var 3e dag sen några dagar i rad runt äl så det blir både innan på och efter äl.
  • Milou3
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 09:49:55 följande:

Hej!

Jag fyller 38 om ca en månad och har försökt att bli gravid i över ett år...men utan resultat ????

Har en som på 7 år från första äktenskapet.

Jag börjar förlora hoppet. Känner mig gammal.

Hur fort gick det för er, tjejer?..

Är 41 år och började försöka med barn nr 3 förra september ( 40 år då ). Blev gravid på försök nr 3 men tidigt mf. Sen blev det 2 kemiska och ett tidigt mf till innan vi nyss plussade igen. Hoppas innerligt detta går vägen nu! Är bara i V.6 så många veckor kvar innan man kan pusta ut lite.

Har du testat Rosenrot? Fyller du på kroppen med extra D-vitamin, E-vitamin eller iaf kollat upp så du inte har några vitaminbrister?

Finns en hel djungel där ute med tips. Tror absolut man ska ge några en chans :)
  • Letgoddecide
    Rindi skrev 2017-12-09 17:29:33 följande:

Nu har jag också bokat tid för tidigt UL, det blir den 22/12 och då ska jag vara i v 7+3. Jag hade tänkt ta en vecka senare egentligen men det är ju mellandagar och inte plättlätt att hitta tider. Bara hålla tummarna för en fröjdefull jul :-/

Åh, håller tummarna. Vilken julklapp om det visar små hjärtslag. Vårt vul i fredags visade hjärtslag, puh, ska verkligen försöka sluta noja nu för annars tar det ju aldrig slut, saker kan ju gå snett hela tiden. Skulle sitta fint med en nipt -tid innan jul men fullbokat, får vänta tills 30/12..
  • Letgoddecide

Hej!

Jag fyller 38 om ca en månad och har försökt att bli gravid i över ett år...men utan resultat ????

Jag tyckte det var jätte jobbigt när jag var 38 och barnlös, jobbigt att fortsätta försöka och försöka, det så otroligt mycket energi. Sen när jag var 40 och fortfarande inte blivit gravid så började jag acceptera att det inte skulle bli några barn och fokuserade inte längre så mycket på det. Då kändes det bättre. Började planera långresa. Då blev jag gravid iallafall . Och nu igen! (Men jag tror det är rätt mycket tur, inget man kan räkna med.)
  • LinuteFrance
    3hjärtan skrev 2017-12-10 10:27:18 följande:

Men dom allra flesta kan ju få barn vid 38. Har du koll på äl? Hur mkt har ni sex? Efter mensen bör ni ju ha var 3e dag sen några dagar i rad runt äl så det blir både innan på och efter äl.

Har sex minst var tredje dag i över ett år. Vi började försöka från december 2016..och ingenting hittills. Jag har tatt hormonprov, varit hos gynekolog och sett min äl. Har även gått igenom gistoskopi och sett min livmoder inifrån. Allt såg bra ut, sa gynekologen. Jag har regelbunden mens, tar vitaminer.

Vet inte vad jag mer kan göra..
  • LinuteFrance

Vilka vitaminer kan mannen ta för att förbättra spermkvaliteten?

Rosenrot har jag inte provat..

• Sjuttiosjuan

Hej!

Jag skulle göra en utredning bums! Vi väntade alldeles för länge och sen var det för sent. Tyvärr så dalar ju fertiliteten hos de flesta redan vid 35. Givetvis kan man ha tur och bli gravid ändå men chanserna ökar ju inte direkt. Så behöver ni hjälp på traven är det ju bra att få reda på det snarast möjligt. Nu är vi gravida ändå med äggdonation så det finns ju lösningar ändå men klart man i första hand vill bli gravid med sina egna ägg men för mig var det för sent vid 39. Finns ju bra hjälp att få med Ivf men få får du inte fyllt 40 om du vill utnyttja dina gratisförsök via landstinget. Lycka till!!
  • Milou3
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 16:41:09 följande:

Vilka vitaminer kan mannen ta för att förbättra spermkvaliteten?

Rosenrot har jag inte provat..

Zink! Gärna tas ihop med folsyra. Min sambo åt 1 multivitamin och extra zink! Gav även honom en rosenrot mellan mensens första dag och äl, som jag själv åt!
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018