40+ med BF sommaren 2018
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Hej igen alla!
Jag är nu 5+5 och tiden verkligen sniglar sig fram.
Jag har massa oro och vet inte riktigt hur jag/det ska kännas för att jag ska bli lugn.
Jag blir mer och mer trött och illamående och försöker tänka att mkt symptom är bra då flera som fått mf skrivit att de fått allt mindre symptom. Ni som har erfarenhet får gärna skriva om det ni orkar.
Jag har hört av mig till en privat klinik för att få göra vul nästa vecka. De tar 800kr men det kanske är värt?!? Om allt verkar bra vid vul är det någon slags trygghet eller är det bara att det slår ett hjärta som man kan veta vid sådant?
Sen sa någon på jobbet att typ alla över 38 får göra kejsarsnitt. Har någon av er hört något om detta?
Sov gott!
Åh, håller tummarna. Vilken julklapp om det visar små hjärtslag. Vårt vul i fredags visade hjärtslag, puh, ska verkligen försöka sluta noja nu för annars tar det ju aldrig slut, saker kan ju gå snett hela tiden. Skulle sitta fint med en nipt -tid innan jul men fullbokat, får vänta tills 30/12..
Hej igen alla!
Jag har massa oro och vet inte riktigt hur jag/det ska kännas för att jag ska bli lugn.
Jag blir mer och mer trött och illamående och försöker tänka att mkt symptom är bra då flera som fått mf skrivit att de fått allt mindre symptom. Ni som har erfarenhet får gärna skriva om det ni orkar.
Jag har hört av mig till en privat klinik för att få göra vul nästa vecka. De tar 800kr men det kanske är värt?!? Om allt verkar bra vid vul är det någon slags trygghet eller är det bara att det slår ett hjärta som man kan veta vid sådant?
Sen sa någon på jobbet att typ alla över 38 får göra kejsarsnitt. Har någon av er hört något om detta?
Sov gott!
kanske igen: jag har knappt haft några symptom alls vid mina 4 missfall. När jag väntade sonen hade jag alla gravbesvär man kan ha i princip och mådde mycket dåligt från rätt tidigt. Mår likadant nu så jag tolkar det positivt. Ett privat VUL är värt det så man slipper grubbla. Ser man hjärtat slå v.9 är missfallsrisken väldigt liten, bara ca 2-3%. V.13 som jag gjorde VUL sist var risken bara 0,5%.
Tack för era svar @rindi & @jagärbarajag!!
Och tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Det känns bra att få spegla sig i andra och jämföra hit och dit. Nu håller vi alla tummar som går att det går bra för oss.
Jag kan som sagt få ett vul privat 7+1 om jag vill. Förstår att det är lite tidigt men vill nog ändå göra det innan jul då jag kommer behöva berätta för närmaste familjen och så.
Ta hand om er!!
Hej igen alla!
Sov gott!
Är nu i V8 och har inskrivning i morgon. Ni som bokat ultraljud privat hur är det med fosterdiagnostik hos er?
Får man inte göra ett tidigt ultraljud på mvc om man ska göra fosterdiagnostik. De måste väl fastställa graviditetens längd?
Kan inte tänka mig att alla över 38 bör föda via snitt. Har man klämt ut 3barn tidigare utan större problem så värkar det konstigt. Har en fd arbetskamerat som födde 2 barn efter40 vaginalt det var hennes 3:e och 4:e barn.
Vul idag med tickande hjärta
Vul idag med tickande hjärta