• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • InaLo

Inalo bf 30/7, 4:e barnet

3hjärtan Bf 1/8

Kanskeigen bf 8/8, 3:e barnet

Man kan citera ett tidigare inlägg och klippa och klistra lite sedan.

• Letgoddecide

Inalo bf 30/7, 4:e barnet

3hjärtan Bf 1/8

Kanskeigen bf 8/8, 3:e barnet

Letgoddecide bf 19/7 2:a barnet

(Stackars er som mår hemskt illa. Hoppas på bättring längre fram. Har nog tur då, inte ens en spya, bara periodvis illamående och konstig smak, småäter frukt och yoghurt framför tvn, bävar för julbordet..)

• Rindi
    Milou3 skrev 2017-12-17 09:58:20 följande:

Låter fruktansvärt jobbigt! Hur länge brukar ditt illamående hålla i sig?

Kräkas några ggr på morgonen har hållit i sig till vecka 20-24, men mår illa gör jag hela grav. Mot slutet kan det hända att jag får rusa till toan mitt i middagen, antagligen för att matsäcken är så ihoptryckt då. Äta lååååångsamt, lite och ofta som gäller Dessutom är jag superkänslig för dofter. Inte bara äckliga utan t ex en parfym på pendeln kan framkalla rätt plötsliga och våldsamma spyreflexer. Härom morgonen när jag vaknade sa jag till min sambo att nu ligger det en dålig citrusfrukt i kylskåpet (alltså jag kände det i sängen från köket och kylskåpsdörren var stängd). Han gick ut en stund senare och hittade mycket riktigt en grön apelsin i fruktlådan i kylen. Ingen hade varit i varken köket eller öppnat kylskåpet innan

Jag har bra lukt- och smaksinne som ogravid också. Fast nu smakar allt äckligt!! Jag brukar dricka massor med te, men det smakar som att slicka på gamla kastruller nu, så det har jag slutat med. Jag försöker äta det som funkar för stunden, men det som har varit ok i tre dagar kan plötsligt kännas dö-äckligt.

Tidigare grav har jag bara ökat i vikt precis det som kan härledas till magen, dvs bebis, fostervatten, moderkaka, ökad blodmängd och bunden vätska i kroppen. Amningen bokstavligen suger ur mig och med yngsta sonen vägde jag strax över 46 kg precis innan han började med smakportioner. Jag är 159 cm och väger vanligen 52 kg så jag är ingen storis precis... Men barnen har alltid fötts stora och fina (4 kg) och ökat i vikt på amning enbart. Det är jag som försvinner

Hälsningar från soffan
  • DragonWoman

Hej. Har fått mitt efterlängtade + efter missfall i februari i år. Bf 28 augusti om allt går vägen. Blir 42 i april.

• InaLo
    DragonWoman skrev 2017-12-18 10:02:19 följande:

Hej. Har fått mitt efterlängtade + efter missfall i februari i år. Bf 28 augusti om allt går vägen. Blir 42 i april.

Grattis och välkommen!
  • Milou3

Är det någon mer som har rosa flytningar här ( eller haft) och ev någon liten blidstrimma i flytningen och allt varit bra med bebis ändå?

Haft dessa rosa flytningar i en vecka nu, som iof avtagit senaste dagarna men i morse kom det igen :(

Har symptom och mår mer och mer illa och på VUL i torsdags så pickade hjärtat. Blir ju supernojig!!

• Sjuttiosjuan
    Milou3 skrev 2017-12-18 12:27:38 följande:

Är det någon mer som har rosa flytningar här ( eller haft) och ev någon liten blidstrimma i flytningen och allt varit bra med bebis ändå?

Haft dessa rosa flytningar i en vecka nu, som iof avtagit senaste dagarna men i morse kom det igen :(

Har symptom och mår mer och mer illa och på VUL i torsdags så pickade hjärtat. Blir ju supernojig!!

Jag har till och med haft flertalet mindre blödningar mellan v 6-11 men som tur är inget efter det. Är i v 15 nu och på kub såg allt fint ut. Säkert ingen fara!!! Men orolig blir man ju:(
  • Milou3
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-18 12:33:05 följande:

Jag har till och med haft flertalet mindre blödningar mellan v 6-11 men som tur är inget efter det. Är i v 15 nu och på kub såg allt fint ut. Säkert ingen fara!!! Men orolig blir man ju:(

Åh tack för svar :)

Min läkare som gjorde VUL verkade coollugn och inte alls oroad men med mina 2 andra barn blödde jag aldrig. Flytningarna va kritvita hela graviditeten.

Ska få ett nytt VUL på egen begäran om 2 veckor men känns så jobbigt att gå omkring och vara orolig. Blod för mig ( och för en graviditet) är ju trots allt en varningsklocka :(
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018